Beantwoorden
toontje
Experienced Meerweter
Berichten: 95
Full speed writing! Warming up? De vlam zit erin. Goed bezig!

opgenomen programma niet te vinden bij opnames

Als fan van 'Familie' neem ik alle afleveringen op omdat ik onregelmatig thuis ben.

Instellingen op digicorder: opnemen 'alle afleveringen' en automatisch wissen staat op 'uit'.

 

Om een onverklaarbare reden gebeurt het meermaals dat de aflevering wordt opgenomen (er staat een rood bolletje achter) maar na de opname is die niet terug te vinden bij de opnames.

 

Het probleem werd al meermaals gemeld bij Telenet maar niemand lijkt een oplossing te hebben.

Er werd uiteindelijk voorgesteld om dan maar een nieuwe digicorder (type AD 2200) op te halen omdat de software van de oude (type AD 2100) mogelijk beschadigd zou kunnen zijn.

Blijkbaar was dat niet het geval want ook op de nieuwe digicorder is de opname van  'familie' meermaals 'in rook opgegaan' oftewel nergens te vinden.

Uiteraard werd Telenet terug gecontacteerd maar ook nu weer: geen oplossing.

 

Het vreemde is dat het probleem zich alleen voordoet bij de opname van 'familie'. Andere opnames van zowel VTM als van andere zenders worden netjes weergegeven in de lijst van opgenomen programma's.

 

Intussen hebben wij de zaak voorgelegd aan VTM. Zij hadden geen weet van anderen met hetzelfde probleem en er kwam dus ook van hun kant geen pasklare oplossing.

 

Heeft er iemand enig idee van wat er fout loopt en hoe we het moeten oplossen.

Alvast dank voor het meedenken.

 

0 Likes
18 reacties
Area57_1
Experienced Veelweter
Berichten: 311
De race is begonnen! WOW! De magic number! De vernieuwde WIGO?

opgenomen programma niet te vinden bij opnames

Al je de lijst van de opgenomen programma's op jouw tv toont, dan kan je aan de linkerkant van het beeld de tekst "Alle leeftijden" zien.

Ga met de pijltjes op de afstandsbediening hier naartoe en klik op OK.

Verander dit naar "18+" en geef jouw pincode  in (9876?). Klik op Bewaren.

Nu verschijnt een lijst van opgenomen programma's met controversiële inhoud zoals: grof taalgebruik, geweld of erotiek.

 

 

 

0 Likes
Wheng
Professional Allesweter
Berichten: 1933
Jij alziend oog. ;-) Krak 2018 Ere-Krak Krak 2021

opgenomen programma niet te vinden bij opnames


@Area57_1  schreef: programma's met controversiële inhoud zoals: grof taalgebruik, geweld of erotiek.

 

 

 


Zo zou ik Familie nu toch niet omschrijven. 😄

 

 

 


    Wheng | Krak
    Everyone is wise until he speaks.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
toontje
Experienced Meerweter
Berichten: 95
Full speed writing! Warming up? De vlam zit erin. Goed bezig!

opgenomen programma niet te vinden bij opnames

"Familie" lijkt mij ook niet bij 18+ te staan.

Toch maar nagekeken en inderdaad, de opgenomen maar niet meer terug te vinden afleveringen staan er niet.

Sterker nog, er staat helemaal niets in.

 

Iemand een andere suggestie om het probleem op te lossen?

 

0 Likes
Wheng
Professional Allesweter
Berichten: 1933
Jij alziend oog. ;-) Krak 2018 Ere-Krak Krak 2021

opgenomen programma niet te vinden bij opnames


@toontje@  schreef:

"Familie" lijkt mij ook niet bij 18+ te staan.

Toch maar nagekeken en inderdaad, de opgenomen maar niet meer terug te vinden afleveringen staan er niet.

Sterker nog, er staat helemaal niets in.

 

Iemand een andere suggestie om het probleem op te lossen?

 


Ik zou dit iedere keer melden aan de klantendienst. In het verleden, zijn er nog al problemen geweest met bepaalde serie-opnames.

Het enige waar ik nog aan kan denken zijn conflicten. Kan het zijn dat je op bepaalde dagen nog 2 programma's aan het opnemen was op het moment dat familie speelde?

 


    Wheng | Krak
    Everyone is wise until he speaks.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5295
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

opgenomen programma niet te vinden bij opnames

@toontje Ofwel de programmatie eens wissen en opnieuw programmeren in de digicorder als je dat nog niet hebt gedaan.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
toontje
Experienced Meerweter
Berichten: 95
Full speed writing! Warming up? De vlam zit erin. Goed bezig!

opgenomen programma niet te vinden bij opnames

Ook dat heb ik al diverse keren gedaan maar het probleem blijft.

 

Iemand nog een optie om te proberen?

0 Likes
toontje
Experienced Meerweter
Berichten: 95
Full speed writing! Warming up? De vlam zit erin. Goed bezig!

opgenomen programma niet te vinden bij opnames

Ook dat heb ik al nagekeken en dat is niet het geval.

Zelfs als er niets anders opgenomen wordt, is 'familie' nergens meer te vinden.

 

Toch dank om mee te denken.

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5198
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

opgenomen programma niet te vinden bij opnames

Ik zie nog drie mogelijkheden.

1. Tussen opname en het ogenblik van willen kijken was de schijf vol en werd één of meerdere opnames gewist automatisch gewist. Dus hou goed in het oog hoe 'vol' de digicorder staat.
2. Er is iemand die toegang heeft tot uw digicorder en om de één of andere reden opnames wist.

3. Het grote mysteriemonster dat soms toeslaat en waar niemand een antwoord op kan geven. 

0 Likes
toontje
Experienced Meerweter
Berichten: 95
Full speed writing! Warming up? De vlam zit erin. Goed bezig!

opgenomen programma niet te vinden bij opnames

Dank voor de drie mogelijkheden en ik gok dat nummer drie de winnaar is: het grote mysteriemonster dus want de schijf is nog meer dan 30 % vrij en iemand die de opnames zou wissen lijkt me zeer onwaarschijnlijk omdat de mede-huisgenoten niet eens weten hoe ze dat zouden moeten doen.

 

Volledigheidshalve toch vermelden dat er zonder dat er instellingen of wat dan ook werden aangepast, de laatste anderhalve week geen opnames meer 'verdwenen' zijn.

Hopelijk blijft het zo.

 

 

0 Likes
toontje
Experienced Meerweter
Berichten: 95
Full speed writing! Warming up? De vlam zit erin. Goed bezig!

opgenomen programma niet te vinden bij opnames

Blijkbaar ben ik iets te hoopvol geweest want vrijdag 12.10 is er weer een opname verdwenen.
Deze keer een opname van NPO 2 (het vroegere Nederland 2).

 

Ik ben dus nog steeds op zoek naar een oplossing.

 

Wie denkt/helpt mee?

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5198
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

opgenomen programma niet te vinden bij opnames

Een veronderstelling. Iemand kent uw inloggegevens en die iemand gaat met jouw inloggegevens op Yelo. Deze iemand kan dan opnames wissen.

Oplossing van deze veronderstelling: verander je wachtwoord, denk ook aan je e-mailprogramma of app. Daar zal je ook je wachtwoord moeten veranderen.

0 Likes
toontje
Experienced Meerweter
Berichten: 95
Full speed writing! Warming up? De vlam zit erin. Goed bezig!

opgenomen programma niet te vinden bij opnames

Lijkt me zo goed als onbestaande omdat niemand het wachtwoord kent.
Komt daarbij dat van zodra de opname stopt, ze meteen ook verdwijnt uit de lijst van opgenomen programma's.

Die persoon zou dus zitten te wachten tot de opname voltooid is om die dan onmiddellijk te verwijderen.

 

Naast een opname van NPO2 van 5.10 is er ook weer een opname van 17.10 van VTM verdwenen.

 

Zomaar een bedenking: kan dit aan de tv (panasonic van anderhalf jaar oud) liggen?

 

Wie ook wie weet hoe we dit moeten oplossen?

0 Likes
Wheng
Professional Allesweter
Berichten: 1933
Jij alziend oog. ;-) Krak 2018 Ere-Krak Krak 2021

opgenomen programma niet te vinden bij opnames


@toontje@  schreef:

Lijkt me zo goed als onbestaande omdat niemand het wachtwoord kent.
Komt daarbij dat van zodra de opname stopt, ze meteen ook verdwijnt uit de lijst van opgenomen programma's.

Die persoon zou dus zitten te wachten tot de opname voltooid is om die dan onmiddellijk te verwijderen.

 

Naast een opname van NPO2 van 5.10 is er ook weer een opname van 17.10 van VTM verdwenen.

 

Zomaar een bedenking: kan dit aan de tv (panasonic van anderhalf jaar oud) liggen?

 

Wie ook wie weet hoe we dit moeten oplossen?

 


Aan de tv gaat dit sowieso niet liggen. Je zegt dat de digicorder dat programma wel opneemt. Zie je dat programma effectief staan bij opgenomen programma's terwijl het opneemt (dus ik bedoel niet in de tvgids, of bij geplande opnames maar effectief bij opgenomen)?


    Wheng | Krak
    Everyone is wise until he speaks.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Ex-Netweter
 

opgenomen programma niet te vinden bij opnames

@toontje @Wheng hebt u conflicten al een nagekeken als u meer dan 2 gelijktijdig hebt geprogrammeerd, (kan gebeuren door een andere aflevering die naar een ander uur is verplaatst) dan neemt de digicorder niet op ook al staat hij bij geplande opnames.

Jos

0 Likes