Beantwoorden
Nico_vr
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Netjes! Primeur! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

probleem met de internet snelheid

Beste,

 

Ik heb hier al een tijdje een eigen webserver draaien die ik lokaal en van buiten af gebruik.

Nu sinds een maand geleden heb ik gezien als ik requesten stuur naar men lokale server dat die enorm traag zijn ( 1mb/sec). Dit gebeurt alleen als ik vanaf een willekeurige lokale pc naar men DNS naam surf. Als ik vanaf een ander netwerk surf bijvoorbeeld Proximus werkt alles perfect. Wat er ook gebeurt is dat men Telenet modem heropstart als ik lokaal naar men server surf.

 

Nu, Telenet is zelf ook al reeds 2x langs geweest. de eerste keer zagen ze niks maar ze hebben ze wel het probleem gezien, maar wisten er geen raad mee. de tweede keer hebben ze mijn modem vervangen omdat ze dan zagen dat men modem ongeveer 50 keer herstart was die dag. en door men modem te vervangen dan is het heropstart probleem opgelost, maar nog niet het snelheid probleem.

 

Edit: Modem is weer een paar keer herstart...

 

 

Hieronder zijn mijn testen en conclusies:

 

Speedtests:

lokale pc => internet => 200mb/sec, ok

lokale pc => lokale server (via lokaal ip) => 200mb/sec, ok.

lokale pc => lokale server (DNS) => 1 mb/sec

 

Voor het laatste test, Ik zie dit in de wireshark trace ook, gaat men pc eerst een DNS request doen die dan men telenet ip terug heeft. men pc gaat dan connecteren via dat ip naar men server en gaat dan via dat informatie versturen, dus kort samengevat:

 

lokale pc => Telenet modem/switch => ? => Telenet modem/switch => lokale server.

 

Voor mij lijkt dit logisch wat er gebeurt, maar blijkbaar heeft dit problemen. Het vraagteken is omdat ik niet weet wat Telenet daar doet. voor mij is dit een black box.

 

Ik heb ook eens met 2 pc's ter gelijk requesten gemaakt, gedacht van ik ga nu een snelheid van 500kb/sec hebben (1mb / 2), maar op elke pc blijft het 1 mb/sec, dus mij lijkt het dan dan men verbinding gelimiteerd is in die case.

 

Wat ik ook raar vind, ik kan men eigen Telenet IP zelfs niet pingen van binnenaf. van buitenaf gaat dat weer wel.

 

Ik heb ook eens een speedtest gerund terwijl ik requesten maak naar men server, maar de speed test ziet er normaal uit.

 

 

Dus jongens, graag jullie ideeën 🙂

Voor lijkt dit een bug in de Telenet software.

 

mvg,

Nico

 

 

 

 

 

0 Likes
4 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7760
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

probleem met de internet snelheid

Het zal wel iets te maken hebben met de NAT loopback. Er zijn hier al enige Topic voorbijgekomen waar dit aangehaald wordt. Blijkbaar is Telenet ermee bezig. Ikzelf ondervind hier geen problemen naar mijn NAS alhoewel ik deze voor- en namiddag wel enkele keren een probleem heb gehad en ook dat mijn internetverbinding wegviel erna. Ik dacht in eerste instantie aan werken bij Telenet. Ik probeer het nu net via mijn Wifi met mijn tablet en ik merk effectief dat mijn internet wegvalt en de . Op mijn PC had ik het niet meer maar via mijn tablet wel. In de tijd dat ik het hier nu intik is de modem terug opgestart uit zichzelf.

We zullen ons moeten aansluiten bij deze die dit issue al gemeld hadden.

@SuzyDoorgeven aan de betreffende dienst aub.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2253
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

probleem met de internet snelheid

probeer een via telenet WiFree


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Nico_vr
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Netjes! Primeur! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

probleem met de internet snelheid

hallo gvfer,

 

Ik had beter moeten zoeken als het topic al bestond, maar ik wist niet op wat ik moest zoeken. Ik had beter moeten zoeken op "NAT loopback" ofzo maar als Telenet van het probleem af weet ben ik al geruster en zal het wachten worden.

In ieder geval thx.

 

@Janneke_Dust

Thx voor de tip, dit werkt ook en kan eventueel als tijdelijke oplossing dienen maar dan zit ik niet meer op mijn lokaal netwerk.

 

mvg,

Nico

 

Suzy
Community Manager
Berichten: 7387
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

probleem met de internet snelheid


@igvfer  schreef:

We zullen ons moeten aansluiten bij deze die dit issue al gemeld hadden.

@SuzyDoorgeven aan de betreffende dienst aub.


@igvfer het issue is zeker gekend, zoals in verschillende topics hier reeds bevestigd.

 

En iedere keer ik op De Netweters er een melding over zie, zorg ik ervoor dat het ticket een +1 krijgt qua aantal meldingen. Momenteel staat het ticket al zo'n 11 dagen actief. Maar wanneer het opgelost zal zijn, daarover is er nog geen info. Ik hou het sowieso mee in de gaten en geef updates wanneer relevant/interessant. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.