25.525
netweters
|
157.668
antwoorden
|
21.290
vragen
|
Dus de Telenet technieker verving een paar dagen terug onze oude modem, betreft een CBN 24 8 DOC 3 . Deze zie ik niet bij de geschikte modem staan die Telenet nu nog ondersteunt. Maar het model staat duidelijk vermeld op hun nieuwste factuur, onder "andere kosten" omdat ik deze nog moet retourneren. Kan iemand iets vertellen over dit model?
Laat me duidelijk zijn, ik heb gebeld om de storing op te lossen. De tech stapte uit zijn busje en had de doos van de nieuwe modem bij zich nog voor hij bij ons binnen kwam. In de interventiebon schrijft hij over een wifi probleem, we hebben geen vast internet, en beide digicorders zijn verbonden via UTP kabels met een Telenet modem die internet signaal geeft bij terugkijktv. De technieker koppelde alle kabels, ook drie UTP kabels met de nieuwe modem.
Is het retourneren van de oude modem trouwens de taak van de interventieteams of is dit de taak van de klant? Want nu heb ik een factuur ontvangen waar ze 60€ factureren voor die oude modem. Ik heb nooit in geen 15 jaar vervanging van de modem gevraagd. Ik vraag de storing op te lossen die niet wifi gerelateerd is dus ik heb mij ook niet vooraf kunnen informeren over de te volgen procedures. De tech overviel ons hiermee en wij waren een speelbal, volledig afhankelijk van de tech zijn info en zijn daden. Maar nu heb ik het gevoel dat de telenet tech mij bestolen heeft, en mss die modem voor zichzelf of elders kan gebruiken. Kent hier iemand de te volgen procedure? En vooral, was het noodzakelijk deze modem te vervangen?
Kan het zijn dat de vraag in de titel niet terugkomt in je bericht?
Er is volgens mij geen lijst van modems specifiek compatibel met Terugkijk TV.
Maar ga er maar vanuit dat je best een van de 4 meest recente modellen hebt: CH7465LG-TN, CV8560E, CH8568LG of F@ST3896LG-TN
@GrietDJ schreef:Is het retourneren van de oude modem trouwens de taak van de interventieteams of is dit de taak van de klant? Want nu heb ik een factuur ontvangen waar ze 60€ factureren voor die oude modem. Ik heb nooit in geen 15 jaar vervanging van de modem gevraagd. Ik vraag de storing op te lossen die niet wifi gerelateerd is dus ik heb mij ook niet vooraf kunnen informeren over de te volgen procedures. De tech overviel ons hiermee en wij waren een speelbal, volledig afhankelijk van de tech zijn info en zijn daden. Maar nu heb ik het gevoel dat de telenet tech mij bestolen heeft, en mss die modem voor zichzelf of elders kan gebruiken. Kent hier iemand de te volgen procedure?
Bij een vervanging door de technieker neemt deze die normaal mee en is de kous af. Zelf vervangen kan ook, in dat geval moet je dat uiteraard zelf retourneren en rekent men tijdelijk kosten aan tot je die terugbrengt. Sommige oude modellen moeten zelfs niet ingeleverd worden.
Als er kosten aangerekend zijn voor je modem maar de technieker deze mee heeft dan contacteer je de klantendienst zodat dit rechtgezet kan worden.
@GrietDJ schreef:En vooral, was het noodzakelijk deze modem te vervangen?
Als ik je vorige berichten goed begrepen heb heeft de wissel toch enkele van je problemen opgelost. Dan lijkt het antwoord mij “ja, het was noodzakelijk”
CBN 24 8 DOC 3 is niet echt een model maar een interne benaming voor Telenet.
Het zou kunnen gaan om de CH6643E of over een ander model van dezelfde fabrikant.
Hier is een uitgebreidere lijst met ook oudere types, maar de exacte benaming komt hier ook niet terug: Configureer je modem
@GrietDJ schreef:En vooral, was het noodzakelijk deze modem te vervangen?
Jouw oude modem (CH6643E?) was niet alleen een Docsis 3.0 modem (= verouderd), maar zelfs een zeer oud 24x8 model (laatste Docsis 3.0 modems waren 32 x 8). Nu heeft de technieker (neem ik aan) een recent Docsis 3.1 model geplaatst.
Zoals ik in een andere topic van jou uitvoerig heb uitgelegd, gebruikt een Docsis 3.1 een véél uitgebreider frequentiespectrum, en is dus veel meer in staat om storingen op jouw lijn te compenseren.
Was dit noodzakelijk? Who knows, maar één ding is zeker: het kan niet meer aan de modem liggen, dus één mogelijke oorzaak van de stroring is hiermee weggenomen.
PS
In jouw geval (geen WiFi nodig) zou ik een CV8560E aanbevelen, dat is een Docsis 3.1 modem zonder WiFi. Je kan ook - via "Mijn Telenet" - de WiFi van je nieuwe modem uitschakelen.
@GrietDJ schreef:Laat me duidelijk zijn, ik heb gebeld om de storing op te lossen. terugkijktv. De technieker koppelde alle kabels, ook drie UTP kabels met de nieuwe modem.
Want nu heb ik een factuur ontvangen waar ze 60€ factureren voor die oude modem.
Maar nu heb ik het gevoel dat de telenet tech mij bestolen heeft, en mss die modem voor zichzelf of elders kan gebruiken.
Jouw oude modem zal door Telenet vernietigd worden. Er is hiervoor geen hergebruik meer.
Maar voor jou kan Telenet niets goed doen, je zal je altijd "bedot" voelen als je zo achterdochtig blijft ...
Breng of stuur de oude modem terug, en de 60€ zal bij de volgende rekeing gecrediteerd worden.
De technieker zal deze modem in zijn bestelwagen nog gehad hebben van een andere klant
Die karton doos zal een bruine geweest zijn
https://www.netweters.be/t5/Algemeen/Modem-Router/td-p/8413
Wand deze wordt niet meer opgehaald via de label
Eigenlijk hadden ze beter de CH8568LG gegeven maar zoals je zegt je hebt geen vast internet dan geven ze wat ze nog liggen hebben
Ze hebben nu deze geven moest het einde 2026 gedaan zijn zal je niets moeten opsturen geen modem en geen digicorder dat zal de reden zijn dat ze nu een deel recupereren van toestellen
Van die 60 euro zal een fout zijn vul het formulier in hierboven je zal een bevestiging krijgen via e-mail dat 0 is voor de oude modem
Stuur het door via
https://www2.telenet.be/residential/nl/contact/technisch/chat-met-ons