Beantwoorden
Ex-Netweter

1Gb/s verbindingen?

Waarom kan het in Nederland perfect om een goedkope 1Gb/s internetverbinding te hebben aan een spotprijs terwijl we ons hier blauw betalen voor (maar) 200Gb/s max??

Dit heb ik vandaag gevonden: https://netrebel.nl/

Moest de monopolie van Telenet eindelijk es doorbroken worden, zou dit toch weinig of geen probleem moeten zijn?

0 Likes
7 reacties
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Tag away, my dear! TAGGING MASTER! Professional organizer! Krak 2017

1Gb/s verbindingen?

Het probleem in België is dat je met een duopolie zit: Belgacom op ADSL, Telenet op de kabel. Op die manier gebeurt er niet veel; enkel als de ene iets aanpast volgt de andere. In Nederland heb je volgens mij een pak meer concurrenten.

Ik ben echter wel van mening dat je die snelheden met een korrel zout moet nemen. Alles gaat immers maar zo snel als de zwakste (traagste) schakel.

Je kan natuurlijk altijd naar Nederland verhuizen, maar ik veronderstel dat dat geen optie is? 😉

Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Ex-Netweter

1Gb/s verbindingen?

Ik bedoelde natuurlijk 200Mb/s ipv 200Gb/s, alhoewel... hihi.

Nee jong, ik zou van mijn leven niet willen verhuizen naar Holland! Maar onlangs had ik een vraagje op een Nederlands forum in verband met portforwarding en die waren stomverbaasd dat Telenet nog altijd bepaade poorten sluit, zoals de 'heilige' poort 25 en 52 voor mail en DNS.

Ook is het waar dat er veel concurrentie is in Nederland, maar ze zijn stukken goedkoper dan hier. Het is algemeen bekend dat telecom in al zijn aspecten peperduur is in Belgïe. Als ik me niet vergis, zijn wij één van de koplopers in Europa.

En nog iets, er zouden moeten goedkopere formules bestaan voor werkloze mensen zodat die online kunnen solliciteren en voor studenten die bijvoorbeeld hun thesis moeten maken.

Ik durf wedden dat 0 -moest Telenet een concurrent hebben - er een serieuze prijsoorlog zal gevoerd worden.

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Topic held(in)! Een echt antwoordkanon jij!

1Gb/s verbindingen?

Ik vraag  me af of het nut heeft om werklozen een goedkoper internet aan te bieden.  Ze kunnen soliciteren via de computers van de VDAB. Ze moeten zich wel verplaatsen maar ik moet mij tenslotten ook elke dag met de fiets verplaatsen om mijn job te doen. Op die manier doen ze nog wat gezonde beweging.

Voor de studenten zie ik ook het nut niet. De meesten hebben via hun kotbaas een zwaar internet voor +- 15 à 20 euro per maand. (Fluo gedeeld door 4 of 5). Zelfs als ze met 5 een internet 200 moeten delen hebben ze elk 160 GB volume ter beschikking. Hun thesis zal wel niet zoveel filmpjes bevatten zeker dat ze niet toekomen? Smiley Knipoog

Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Tag away, my dear! TAGGING MASTER! Professional organizer! Krak 2017

1Gb/s verbindingen?

@igvfer schreef:

Voor de studenten zie ik ook het nut niet. De meesten hebben via hun kotbaas een zwaar internet voor +- 15 à 20 euro per maand. (Fluo gedeeld door 4 of 5). Zelfs als ze met 5 een internet 200 moeten delen hebben ze elk 160 GB volume ter beschikking. Hun thesis zal wel niet zoveel filmpjes bevatten zeker dat ze niet toekomen? Smiley Knipoog

Bovendien voorzien universiteiten en hogescholen nog altijd computerlokalen waar studenten terecht kunnen.

Maar ik ben het wél eens dat er wat meer concurrentie mag zijn!

Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
0 Likes
Arthur2
Experienced Meesterweter
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

1Gb/s verbindingen?

@Ex-Netweter 

Die provider is alleen maar beschikbaar in Houten dus dat kun je niet echt vergelijken.

Daarnaast ken ik ook wel wat Nederlanders en die hun internet zitten ook allemaal tussen de 100-200Mbps.

Het is allemaal wel mooi wat je leest over internet in Nederland maar in de praktijk is er niet zoveel verschil. 🙂

Ik geef wel toe, het internet in Nederland is wel wat (misschien zelfs veel) goedkoper doordat er daar veel meer concurrentie is.

Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
0 Likes
Ex-Netweter

1Gb/s verbindingen?

Bedankt voor de reactie.
Ik vroeg me eigenlijk gewoon twee zaken af. Ten eerste of Telenet misschien-wel-niet ooit 1Gb/s verbindingen gaat aanbieden. Het is namelijk zo dat ik en mijn verloofde van plan zijn om een evenementenbureau op te starten. Daarvoor hebben wij een zware stabiele vebinding nodig. Vooral de upload is enorm belangerijk aangezien wij ook van plan zijn om evenementen te streamen. Met 1Gb/s zeker aan upload, zou dit ruim voldoende zijn, met 10, 20 of 30Mb/s zijn wij niet veel.

Ten tweede vind ik persoonlijk dat voor mensen die alleenstaand zijn,  senioren of studenten (want die zitten niet allemaal op kot) vlug aand 70€/maand zitten (met een pakket) en dat dit nogal duur is. Die mensen hebben het meestal financieel niet breed en hebben geen internetverbinding nodig van 100Mbs/s of meer. Akkoord, je hebt de basic formule, maar geef toe, in een tijd zoals dit waar bestanden alsmaar groter worden is dit niet meer voldoende.

0 Likes
Arthur2
Experienced Meesterweter
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

1Gb/s verbindingen?

Het is mogelijk om glasvezel te krijgen bij Telenet maar houd er wel rekening mee dat de installatie wel wat kan kosten. Hier is meer informatie.

Voor internet via coax kan je nu tot maximaal 240Mbps down en 30Mbps up gaan.

Normaal is 30 Mbps upload wel genoeg om video te streamen 20 ook al. 🙂

En over je opmerking voor studenten, ik denk dat 30 Mbps wel genoeg is voor licht gebruik. Ik heb jaren 12 Mbps gehad bij Belgacom en dat ging ook (wel veel te traag naar mijn goesting) 30 is al meer dan het dubbele daar kun je wel wat mee 🙂

Akkoord je moet niets groot gaan downloaden zoals een game.

Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
0 Likes