41860
netweters
|
18374
gesprekken
|
19856
vragen
|
Ik heb een standaard Telenet modem (24*8 DOC 3 WIRELESS(DOCSIS)) die netjes WIFI uitstuurt. Maar ik wil de vaste toestellen graag via de kabel, dus.
Uit de modem vertrekken 2x CAT5e kabels:
Probleemstelling:
Wat mis ik? Beide switches zijn nagelnieuw net zoals de CAT5e Kabels.
Opgelost! Ga naar oplossing.
voor je "telenet tv"
gaat het om een tv box of type digicorder/digibox?
bij DC/DB kan je naar instellingen gaan/technisch/IP
Die gegevens zijn redelijk standaard en kan je met ons delen
heb je 192. + 10.
of 0.0.0.0
of 169.
daarnaast heb je nog een combo met enkel 192. (zonder de 10)
> order liep vast tijdens installatie of verhuis = geen interactiviteit
Op volgende site vind je een lijst met uit te voeren mogelijkheden om die fout op te lossen. Of het helpt zal je moeten uitvinden.
https://www.thewindowsclub.com/fix-unidentified-network-windows
Probeer eens de standaard test voor onverklaarbare problemen.
Alles uitschakelen.
Dan terug inschakelen te beginnen met de de telenet modem, wachten tot deze volledig opgestart is.
Schakel een volgend toestel in, wachten tot dit klaar is.
enz tot laatste toestel ingeschakeld is.
Probeer eens "Netwerk opnieuw instellen" onder aan de pagina op het screenshot.
Je dient na deze actie te wachten tot de PC zelf de opdracht geeft om te herstarten of dit zelf doet !
@Rive schreef:Nu rest enkel Deel 2/2 . De bureel situatie. Waarbij ik dus op mijn PC geen internet krijg (zie eerdere screenshots) via de kabel. De switch is exact hetzelfde type als de woonkamer. En reageert idem als ik ze omwissel. De kabels zijn allen ok. Ik krijg gewoon "unidentified network".
Je conclusie dat de kabels OK zijn is misschien voorbarig.
Heb je de kabel (deze vanaf de HGW naar de switch) getest met een kabeltester?
Het is niet omdat de PC wel werkt rechtstreeks op die kabel, dat deze kabel OK is.
De switch heeft wel "auto-negotiating" poorten (dat wil zeggen de snelheid wordt automatisch ingesteld op 10, 100 of 1000 mbps), maar misschien geen "autosensing" (detecteert of de kabel cross-over is of niet).
Een verkeerd aangesloten aderpaar in de kabel (in de connector, of op een RJ45 aansluitdoos) kan ook de oorzaak zijn...
Het ligt inderdaad aan de utp kabel! Ongelofelijk. Splinternieuw uit de verpakking zeg. Wie kan dat geloven?
Enorm bedankt iedereen voor alle advies. Fantastisch dat dit kan!
@Rive schreef:Het ligt inderdaad aan de utp kabel! Ongelofelijk. Splinternieuw uit de verpakking zeg. Wie kan dat geloven?
Ik 😀.
Dat een kabel werkt op één toestel, is dus geen zekerheid dat de kabel OK is ...
Vandaar mijn vraag (die misschien onlogisch klonk) of je de kabel getest had met een kabeltester. Pas dan kan je de conclusie trekken dat de "kabel OK" is 😏.
Ik had weliswaar geen kabeltester, maar ik heb eens geprobeerd om tussen de Telenet modem/router en de switch de huidige kabel te wisselen met een andere.
Ik probeerde met 3 andere en kortere kabels in totaal. Alle 3 zorgden ze ervoor dat ik na de switch nog steeds internet had in tegenstelling tot de huidige kabel.
- 2 kabels van dezelfde fabrikant die ik op dezelfde moment bij dezelfde winkel heb aangekocht.
- en 1 kabel die ik nog van Telenet gekregen had.
Ongelofelijk. Dat wordt dus een retour.