Beantwoorden
VerhaegenBrent
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Laat de zon in je hart! Yelo Play-app voor Windows? It's your eighth party! Pionier

2x WNDR4300-TN AP's met verschillende firmware

Hallo,

 

Ik heb sinds begin vorig jaar een Netgear WNDR4300-TN als extra Acces-Point, deze heeft de firmware versie V1.0.0.60TN.

Vorige week heb ik van iemand een 2de Netgear WNDR4300-TN overgekocht, maar deze heeft de versie V1.0.0.18TN.

Ik dacht dat Telenet de firmware wel automatisch zou upgraden, zoals ook bij mijn eerste AP gebeurt, echter blijft deze op V1.0.0.18TN steken.

Waar kan ik de upgrade ergens vinden of aanvragen? 

 

Alvast bedankt! 

Brent

 

-- Extra info --

Beide AP's zijn rechtstreeks verbonden met de modem door een CAT6 ethernet kabel. 

De eerste AP zit op IP 192.168.0.51

De tweede AP zit op IP 192.168.0.52 (heb dit zelf handmatig aangepast)

0 Likes
4 reacties
LJ-Stevo
Experienced Weetjesweter
Berichten: 19
Laat de zon in je hart! Jij bent af! Twee handen vol! Leesbeest!

2x WNDR4300-TN AP's met verschillende firmware

Het enige wat in mij opkomt om de firmware update te pushen is door een factory reset te geven (mocht je dit nog niet geprobeerd hebben) en dan zou deze "normaal gezien" een update moeten krijgen als je alles even standaard laat staan. (geef het wel 24u de tijd voor alle zekerheid)

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5214
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

2x WNDR4300-TN AP's met verschillende firmware

Wat is het verschil tussen de twee versies? Wat zeggen de release notes? Is er iets dat niet werkt dat je hoopt op te lossen met nieuwe firmware? Indien neen, waarom zou je dan wel V1.0.0.18TN willen installeren? If it ain't broken, don't fix it.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
VerhaegenBrent
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Laat de zon in je hart! Yelo Play-app voor Windows? It's your eighth party! Pionier

2x WNDR4300-TN AP's met verschillende firmware

@LJ-StevoDat kan ik eens proberen, bedankt voor je antwoord. Toen ik de 2de net had, heb ik en factory reset gedaan. Heb toen wel direct het IP adres veranderd (want vroeg hetzelfde IP aan als het eerste AP), net als het SSID en wachtwoord.

Ik laat wat weten of dat helpt.

 

@sb

De V1.0.0.18TN staat er standaard op, ik wil een upgrade naar de V1.0.0.60TN. Er is geen officiële changelog die ik kan vinden, net als een .img met de firmware.

De V1.0.0.18TN is een initial release heb ik ergens gelezen, en met hogere versies wordt oa. Flow toegevoegd. Dit is een functie die ik graag wil hebben.

Ook zijn er meer opties om in te stellen en is de UI wat verbeterd.

En het gaat eigenlijk ook wat om het principe. Het zijn 2 identieke toestellen dus ik verwacht dezelfde firmwareversie.

Arthur2
Experienced Meesterweter
Berichten: 3098
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

2x WNDR4300-TN AP's met verschillende firmware

@VerhaegenBrent

 

Ik heb er ook zo een met de oude firmware en bij mij is hij niet 100% stabiel.

 

Als je het lukt om de firmware te updaten, kun je dat hier dan laten weten?

Mogelijk kan de klantendienst iets voor je doen? (Als dat resetten niet lukt, ik moet dat zelf ook nog eens proberen)

 

 

Edit: Ik heb je bericht verplaatst omdat het niet onder 'Televisie' thuishoort.

   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes