Beantwoorden
NonkelLuc
Freshman Beetjesweter
Netjes! Gelezen en goedgekeurd! En we zijn vertrokken! De kop is eraf!

4G camera met telenet datasim

Ik wil graag een beveiligingscamera hangen op een plaats zonder wifi maar toch wil ik live soms meekijken.

Mijn enige optie zou dan een beveiligingscamera met datasim zijn.

Er zijn er meer dan genoeg online beschikbaar maar velen daarvan willen dat je hun eigen (soms ingebouwde) sim gebruikt en daar een abonnement op neemt.

Er zijn er ook genoeg die een externe datasim ondersteunen maar het is niet duidelijk of die een telenet datasim ondersteunen.

Heeft iemand hier ervaring mee en kan die mij een camera aanraden die werkt met een datasim van telenet?

Alvast bedankt.

Tags (2)
7 reacties
matteolibeert
Freshman Beetjesweter
Leesclubje starten? Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Hey,

wat je eventueel zou kunnen doen is een 4/5g router/modem kopen die een wifi signaal kan uitzenden, en die in de buurt van uw camera plaatsen (kost grofweg 100 euro). 

Meestal zijn die universeel en kan eender welke simkaart daar in.

Groetjes en succes

NonkelLuc
Freshman Beetjesweter

Hey

Dat is zeker geen slecht idee. De datasim van telenet in die 4g modem en dan gewoon een wifi camera kopen.

Alleen vraag ik me af of elke modem compatibel is met zo een telenet datasim.

Ik zie dat telenet zelf een minimodem heeft maar vind hem niet in de webshop. Iemand hier meer info over?

Bedankt.

matteolibeert
Freshman Beetjesweter
Leesclubje starten? Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Hey, 

verbeter me als ik hier fout zit, maar jij hebt het denk ik over die LTE backup modem?

Degene die eruit ziet als een witte prullenbak? 

Dat is niet iets wat je zomaar kan krijgen, als ik niet verkeerd ben kan je die enkel krijgen als je business klant bent (en zelfs dan zijn ze zeer selectief in wanneer ze werken).

Beste wat je kan doen is een gewone universele kopen (ja dit werkt 100% met een telenet simkaart).

Groetjes

WG94
Professional Meesterweter
PhD in problem solving! Jij alziend oog. ;-) Jij bent geliefd! Jij bent een ware apostel.

@NonkelLuc  schreef:

Alleen vraag ik me af of elke modem compatibel is met zo een telenet datasim.

Ik zie dat telenet zelf een minimodem heeft maar vind hem niet in de webshop. Iemand hier meer info over?

Bedankt.

Telenet verkoopt tegenwoordig deze:

Huawei 5G Pocket WiFi Router E6888-982  

ZTE U20S 4G MiFi Dongle

Maar in principe zou elk Europees model met 4G/5G ondersteuning moeten werken.

WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Arnie
Professional Allesweter
Krak 2021 Krak 2022 Krak GP, kort voor Giga Poster!

Ik verwacht niet dat deze Mobile Wi-Fi Routers dyndns en port-forwarding ondersteunen. De kans is zelfs groot dat ze niet eens een "echt" IPv4 adres voor hun internet connectiviteit ontvangen, maar gebruikmaken van CGNAT
Met andere woorden, let er bij de koop van de wifi camera op dat deze te bereiken is via een cloud provider, en niet afhankelijk is van een eigen web-interface, want die zal naar alle aaarschijnlijheid niet bereikbaar zijn met deze hardware keuze.

Arnie | Krak
   Meten is weten. Gissen is missen.
NonkelLuc
Freshman Beetjesweter

Moest jij dit probleem hebben, welke combinatie van 4g modem en wifi camera zou je dan kopen?

Ik zie op coolblue inderdaad varianten met port-forwarding, maar voor mij is dit chinees.

Alvast bedankt.

Arnie
Professional Allesweter
Krak 2021 Krak 2022 Krak GP, kort voor Giga Poster!

Ik kan geen aanbevelingen doen, omdat ik zelf geen camera's gebruik, die werken met een cloud / app.
Google anders even gewoon een specifiek merk, of camera type en port-forwarding. Zo vond ik bijvoorbeeld dez informatie voor Eufy

Standard Eufy security devices and the eufySecurity app do not require manual port forwarding for normal remote viewing. They use cloud-managed P2P (Peer-to-Peer) hole-punching technology to connect automatically through your router's firewall via outbound ports like TCP 80, TCP 443, and UDP 32100.

Arnie | Krak
   Meten is weten. Gissen is missen.