Aanval op NAS
De afgelopen week wordt mijn Synology NAS constant aangevallen en wordt er gepoogd om in te breken. Gelukkig een sterk paswoord waarbij initieel na 5 mislukte pogingen de verbinding voor 30 minuten wordt geblokkeerd. De eerste aanvallen hebben zo iedere keer om de 30 minuten plaatsgevonden. Ik was toevallig die dag niet thuis. De regels aangepast naar 999 minuten blokkage (het maximum) en IP adres geblokkeerd. Resultaat een nieuwe aanval met een ander IP tot ik deze weer heb geblokkeerd. Ondertussen zijn we aan het 4e IP adres. Eerste uit Duitsland, vervolgens 2x USA en nu Vietnam. Ik vermoed een soort automatisch systeem want de verandering van IP volgt maar als de blokkeringstijd is verstreken en ze merken dat het IP is geblokkeerd.
Iemand enig idee wat ik kan doen om mij nog meer af te schermen. Die lui hebben er blijkbaar plezier in om eender wie te hacken als ze maar die pluim op hun hoed kunnen steken.
Ik verwacht een nieuwe poging vanaf zat. 27/08 22:30 want dan loopt de beveiliging automatisch af bij Synology.