Beantwoorden
Koi_89
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Accespoint werkt niet met nieuwe modem

Beste netweters,

 

Sinds dit weekend heb ik een nieuwe modem van telenet, die hoge vierkante 😅. Deze staat op de bovenverdieping opgesteld en op de benedenverdieping werk ik met een accespoint. Sinds de nieuwe modem werkt deze niet meer, er gaat geen groen lampje op de in poort van de accespoint branden. Ook niet als ik deze kabel rechstreeks op een ander toestel test werkt hij niet. Nu zou je denken het ligt aan de kabel. Niet dus. Wanneer ik de acces point langs mijn modem verbind met een kabel van een meter. En de kabel die naar beneden loopt insteek op de acces point werkt hij wel beneden wanneer ik een toestel test. Hetzelfde geld met alle langere kabels die naar de modem gaan. Ze werken niet. En toch krijgt mijn acces point verbinding met een korte kabel. Ook werken alle langere ingewerkte kabel gewoon wel via het acces point. Ligt dit aan de nieuwe modem? Sorry als het chinees klinkt, is moeilijk een netwerk te beschrijven. Iemand raad? Telenet klanten dienst snapte er ook niks van en rade aan om het modem nogmaals te gaan inruilen. Maar hij is 2 dagen oud dus zou daar het probleem kunnen liggen? Wifi en dergelijke werkt wel naar behoren. De kabels die liggen zijn cat6. Iemand raad? Op het oude modem werkte overigens alles en is er niet verandert.

0 Likes
7 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7768
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Accespoint werkt niet met nieuwe modem

@Koi_89  Dus voor zover ik begrijp. Als je het AP aansluit op een andere plaats via een kabel die naar de modem gaat werkt het wel. Als dat zo is kan ik maar een conclusie hebben, er scheelt iets met de kabel of de aansluiting op de plaats waar het AP niet werkt.

Eigenlijk makkelijk te controleren. Sluit een laptop aan via dezelfde UTP connectie die je nu gebruikt voor het AP waar het niet werkt. En kijk of je op internet geraakt en/of je een IP adres krijgt. Is dat niet zo dan moet je die connectie nazien. Ofwel de utpconnectors ofwel de aansluitdoos als er een is.

 



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Koi_89
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Accespoint werkt niet met nieuwe modem

Nee want als ik diezelfde kabel die normaal van modem naar ap gaat (die nu niet werkt) gebruik om van ap naar een laptop of digibox te gaan werkt hij wel. En dat geld voor alle langere kabels die door het huis zijn ingewerkt. En die werkte 2 dage ervoor allemaal prima.

0 Likes
flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1611
Champagne, lezer van het jaar! Hallo zeg! Wat weet jij niet? Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf!

Accespoint werkt niet met nieuwe modem

Ik zou het AP eens resetten (klein knopje achteraan 10s indrukken).

Daarna opnieuw aansluiten en 15 min wachten.

 

Kijk dan op Mijn Telenet of je het AP ziet staan, en van hieruit kan configureren ...

0 Likes
Koi_89
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Accespoint werkt niet met nieuwe modem

Met het accespoint scheelt niks, deze is ook pas nieuw en werkt wel gewoon als ik hem verbind met een kort kabeltje. Maar van zodra ik de langere kabels gebruik om van de modem naar het AP te gaan werkt het niet. Alsk ik deze langere kabels dan gebruik om van het ap naar een toestel te gaan werken ze wel goed. Ook als ik een ander toestel rechstreeks op de modem aansluit met deze "langere" (±6m) kabels werkt het niet. Lijkt net alsof de modem niet krachtig genoeg is om langere afstanden via kabel te overbruggen.

0 Likes
kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1679
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Accespoint werkt niet met nieuwe modem

@Koi_89 die lange kabel is toch geen cross kabel? Want sommige devices zetten deze niet om naar

straight kabel. Welke Acces point is dit, want sommige acces points hebben nog een soort wan poort in plaats van lan poort. Als je deze dan daar aansluit zal dit ook niet werken. 


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Christof75
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 539
Champagne, lezer van het jaar! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

Accespoint werkt niet met nieuwe modem

Ik heb zo'n accespoint van telenet en het werkt van geen kanten. Reeds kabel veranderd, maar toch verdwijnt hij steeds, of start hij opnieuw op.

 

via whatsapp gaf men de raad de ap gewoon in te wisselen, maar dat maakte geen verschil.

 

twee weken geleden kon ik plots niet meer op de wifi, bekabeld werkte het wel nog. Ze hebben een technieker gestuurd en alles werkte zogezegd perfect behalve dat de tx van de modem te hoog was.

 

Maar een oplossing kwam er niet, dus die ap valt nog steeds uit met als gevolg onderbrekingen van apparaten die erop geconnecteerd zijn.

 

ik denk eraan om toch weer een eigen router te gebruiken.

0 Likes
flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1611
Champagne, lezer van het jaar! Hallo zeg! Wat weet jij niet? Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf!

Accespoint werkt niet met nieuwe modem


@kristofDW  schreef:

Welke Acces point is dit, want sommige acces points hebben nog een soort wan poort in plaats van lan poort. Als je deze dan daar aansluit zal dit ook niet werken. 


De Telenet access point hebben een WAN poort en 4 LAN poorten.

Het is net de bedoeling om de WAN poort bedraad aan te sluiten op de Telenet modem!

Dan heb je nog 4 LAN poorten om toestellen aan te sluiten (switch).