Accespoint werkt niet met nieuwe modem
Beste netweters,
Sinds dit weekend heb ik een nieuwe modem van telenet, die hoge vierkante 😅. Deze staat op de bovenverdieping opgesteld en op de benedenverdieping werk ik met een accespoint. Sinds de nieuwe modem werkt deze niet meer, er gaat geen groen lampje op de in poort van de accespoint branden. Ook niet als ik deze kabel rechstreeks op een ander toestel test werkt hij niet. Nu zou je denken het ligt aan de kabel. Niet dus. Wanneer ik de acces point langs mijn modem verbind met een kabel van een meter. En de kabel die naar beneden loopt insteek op de acces point werkt hij wel beneden wanneer ik een toestel test. Hetzelfde geld met alle langere kabels die naar de modem gaan. Ze werken niet. En toch krijgt mijn acces point verbinding met een korte kabel. Ook werken alle langere ingewerkte kabel gewoon wel via het acces point. Ligt dit aan de nieuwe modem? Sorry als het chinees klinkt, is moeilijk een netwerk te beschrijven. Iemand raad? Telenet klanten dienst snapte er ook niks van en rade aan om het modem nogmaals te gaan inruilen. Maar hij is 2 dagen oud dus zou daar het probleem kunnen liggen? Wifi en dergelijke werkt wel naar behoren. De kabels die liggen zijn cat6. Iemand raad? Op het oude modem werkte overigens alles en is er niet verandert.
- Labels:
-
access point
-
modem (HGW)