Beantwoorden
johanvdp
Freshman Weetjesweter
Twee handen vol! Leesbeest! Goed gevonden! It's your eighth party!

Access Point configuratie Sitecom Wi-Fi Router X7

Ik heb vandaag een sitecom router X7 WLR-7100 geinstalleerd naast de bestaande telenet docsis 3.0 modem. Ingesteld met dezelfde wachtwoorden, ssid, verschillend van kanaal dan die van de telenet modem.

Deze heeft ook 4 gigabit poorten maar haalt max. 80mb's... terwijl rechtstreek via de kabel 195-200 en zelfs via gigabit switch deze snelheid gehaal wordt.

Echter deze router haalt het er niet uit terwijl dit wel zou moeten lukken.
Ook de wi-fi werkt perfect, maar ik denk dat deze ook sneller kan... heb hier een paar ac apparaten dus moet zeker lukken.

Iemand die weet welke instellingen ik best zou veranderen? Of waar het aan ligt?
Als ik DHCP op de sitecom uitschakel is er wel verbinding maar geen internet, dus die ligt verlopig wel nog aan...

Thx

0 Likes
15 reacties
Marc2300
Experienced Weetjesweter
Dag van de Chocolade Complimentendag Handje vol! Twee handen vol!

Access Point configuratie Sitecom Wi-Fi Router X7

Normaal zou dat accesspoint dat ik had ook een hogere snelheid moeten geven maar dat blijkt dus niet het geval. Ik heb mij intussen een access point van telenet gaan halen en die doet het dus wel.  Via Wi-Fi snelheden tot 192 Mbps. Iedereen weer content thuis dat ze deftig kunnen surfen, skypen,.... Ik ga wel een bericht sturen naar Dlink om hen eens te vragen hoe het komt dat het access point niet doet wat hij moet doen.