Beantwoorden
TomClaes
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Alles op zijn plek! Netjes! It's your second party! De kop is eraf!

Bekabeld geen IPadres

Sinds mijn nieuwe modem krijgen mijn toestellen aangesloten via UTP geen IPadres meer. Ze zien elkaar onderling ook niet meer. Met WiFi is er geen probleem om te surfen, maar zie dan ook niet de bekabelde toestellen. Alles staat op DHCP, modem is al gerest. Heeft nog iemand een idee. Ik vermoed een hardware probleem, maar telenet wil enkel een technieker sturen en de modem niet omwisselen. Momenteel hangen er geen powerlines aan of andere toestellen die als DHCP kunnen fungeren.

 

Alvast bedankt.

0 Likes
5 reacties
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5213
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Bekabeld geen IPadres

Steken alle utp kabels goed in de modem?

0 Likes
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2589
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Bekabeld geen IPadres

Probeer eens een PC rechtstreeks aan de HGW te hangen, zonder switch ertussen.

Indien dit werkt: kijk je interne bekabeling na en kijk ook of je toevallig geen vlans op hje switch gebt geconfigureerd (kans is klein want dit kan enkel met een managed switch. Alle poorten moeten in dezelfde vlan zitten)


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7779
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Bekabeld geen IPadres

Modem al een her opgestart?

Eventuele switch zonder stroom gezet en heropgestart?

Zeker maar 1 (niet meer maar ook niet minder) UTP kabel naar een eventuele switch?

Kabeltje naar eventuele switch nog OK? Ander proberen.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
TomClaes
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Alles op zijn plek! Netjes! It's your second party! De kop is eraf!

Bekabeld geen IPadres

bedankt voor je antwoord, momenteel steekt er enkel 1 UTP in naar mijn vaste PC.

Heb reeds getest op een andere poort, met een andere UTP-kabel en ook rechtstreeks naar mijn laptop. Als ik mijn nas er mee aanhang dan zien ze elkaar intern ook niet. Dus zelfs de switch-functie werkt niet.

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5213
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Bekabeld geen IPadres

Om mogelijke misverstanden, interpretaties en veronderstellingen te vermijden, stel ik voor om uw configuratie zo exact mogelijk te beschrijven.

 

Mijn vragen:

Heb je een HGW (kabel modem router) van Telenet (dat heeft 4 utp aansluitingen en doorgaans 2 telefoonaansluitingen). Het kan ook dat je een modem only hebt in de plaats van de HGW. In dat geval heb je maar 1 utp aansluiting.

Heb je daarnaast nog een switch of een eigen router?

Hoe was alles oorspronkelijk verbonden?

Heeft je Nas een vast ip adres en is dat in dezelfde range als de rest (vb. pc en ... zitten op 192.168.0.xxx en de nas op 192.168.1.xxx).

 

0 Likes