Na lang denken dat het mijn eigen setup was dat problemen gaf, bleek het toch iets met Telenet's route te zijn.
Netwerk setup:
Erouter>Unifi UDM(B) (mac passtrough)
Abonnement:
-One Up, 1000mbps/40, speedtesten tonen geen mankementen.
Symptonen:
-Youtube buffert niet mooi, surfen in het algemeen is niet erg stabiel
-Online virtuele wereld "Second Life" 's verbinding wordt om de botten gedisconnect.
Dingen die ik al geprobeerd heb:
-getest rechtstreeks op E router, zelfde symptonen beide bekabeld en wireless. Niet verholpen
-getest met andere computer op eigen router & e router. Niet verholpen
-Laatste drivers van NIC geinstalleerd. Niet verholpen
-dns flush, modem reboot etc. Niet verholpen
-Even met 4G verbonden.. Probleem verholpen
even een traceroute gedaan naar de servers van "Second Life", dit gaat via AWS (Amazon Web Services), en ontdekt dat ik BIZAR veel packetloss krijg van de Acces.telenet.be nodes..
Telenet klantendienst is zoals gewoonlijk niet erg hulpzaam..
Valt er hier iets tegen te doen?
