Beantwoorden
rafdewitte
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
It's your fifth party! It's your fourth party! It's your seventh party! It's your third party!

Bosch Easycontrol thermostaat niet te verbinden met app

Sinds kort heb ik een easy control thermostaat van Bosch.

Werkt alleen met 2.4 Ghz en WPA of WPA2. De thermostaat krijgt internetgegevens binnen (het weer), maar het is niet mogelijk te verbinden met de app.

Zelfs al neem ik alle security op wifi weg, en is enkel 2.4Ghz actief.

Wanneer ik hem via de hotspot op de gsm verbindt, werkt het wel. Blijkbaar worden door telenet een aantal poorten geblokkeerd die de thermostaat wenst te gebruiken.

Het maakt gebruik van poorten 5222 en 5223, volgens de handleiding. Dat zou open staan bij telenet. En toch werkt het niet.

Wie heeft dit wel al in werking gekregen?

Tags (1)
0 Likes
6 reacties
Ex-Netweter
 

Bosch Easycontrol thermostaat niet te verbinden met app

Welke modem?
Safespot+ of Safesurf actief op de modem? Deze software blokkeert soms (onterecht) bepaald internetverkeer.

0 Likes
BandR
Freshman Veelweter
Berichten: 196
Een bus vol! Warming up? BINGO! De volle 100!

Bosch Easycontrol thermostaat niet te verbinden met app

Eerst en vooral een beetje meer info nodig denk ik.

Ik lees poorten die openstaan enz.   Eerst en vooral: hoe werkt die thermostaat ?  Het lijkt me erg onwaarschijnlijk dat die poorten by default openstaan, maar het kan zijn dat die eerst zelf out bound traffic stuurt en dan inbound op return path die traffic kan ontvangen.  Daarvoor diene er geen poorten opengezet te worden.  En als het toch nodig is poorten open te zetten: via portmaps, dan is dat eigenlijk al een slechte applicatie, want dan verhoog je het security risico door die poorten (nodeloos) te moeten openzetten.

Ik lees ook dat je "de security wegneemt", maar zie niet in hoe dat gelinked is aan 2,4GHz gebruik, het een heeft niet veel met het ander te maken denk ik, je mag niet zomaar alles op een hoopje smijten want dan wordt het nog meer een puzzel.

 

Om te beginnen zijn er vandaag de dag nogal veel "IoT" toestellen die een beetje een loopje nemen hoe wifi zou moeten werken.  Gevolg is dat die dingen dan verwachten dat je phone (met de app) op zelfde SSID/band zitten als het IoT toestel.  Echter, als je beetje deftige dekking in huis hebt, dan gaat je phone meer dan waarschijnlijk de 5GHZ verkiezen, opz elfde SSID weliswaar, maar gaat de IoT device zeggen: NOK.  Dit is dan eigenlijk een slechte implementatie van de vendor, geen idee of dat hier het geval is.

Ik lees ook niet welke wifi je precies gebruikt, is dat telenet modem (die heeft single SSID op beide banden by default), is dat Telenet modem + telenet AP (idem vor de Telenet accesspoints als voor de modem, is dat de nieuwe telenet 360 pods (die hebben steeds single SSID maar niet permanent splittable) of is dat eiegn wifi ?

Als je geen pods hebt, maar wel Telenet-managed modem+APs of powerline APs, zou je eens kunnen proberen met een ssid split, bvb de huidge ssid behouden voor 2,4GHz band, en een nieuwe naam zetten voor de 5GHz band, die kan via Mijn Telenet.  Hou er rekening mee dat er vandaag nogal eens problemen zijn met de Mijn Telenet door de IT probs, aar werkt ook vaak gewoon wel.  Dan kan je proberen EN je IoT device EN je gsm/tablet, op dezelfde band te connecteren,dus beiden te forceren p 2.4GHz band in deze.

Have fun!

 

janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5204
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Bosch Easycontrol thermostaat niet te verbinden met app


@rafdewitte  schreef:

Werkt alleen met 2.4 Ghz en WPA of WPA2. De thermostaat krijgt internetgegevens binnen (het weer), maar het is niet mogelijk te verbinden met de app.


Wat moet ik verstaan onder niet mogelijk te verbinden met de app?

Op basis van hetgeen je vermeldt (en wat ik daarbij kan vinden in de toren van Babel, zijnde het internet) veronderstel ik het volgende:

- de easy control die u hebt is het model CT 200

- de easy control CT200 is verbonden met uw wifi

- uw easy control app krijgt geen verbinding met de easys control CT200.

Uit de handleiding CT200:

janne_man_0-1684246364323.png

Hoe is het bij u?

- is er verbinding met warmteproducent?

- idem voor Wifi en Bosh server?

Indien niet, dat eerst in orde brengen.

 

0 Likes
kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1680
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Bosch Easycontrol thermostaat niet te verbinden met app

@rafdewitte 

De Easycontrol kan alleen verbinding maken met "zichtbare" netwerken.
Wanneer Easycontrol een verbinding met een "verborgen netwerk" moet maken, moet deze eerst zichtbaar worden gemaakt.

Nadat er verbinding is gemaakt, mag het netwerk weer verborgen worden. Ik weet niet dat het bij jou het geval is?
Je kan ook geen $ tekens gebruiken in uw password. De Easycontrol maakt gebruik van het standaard wifiprotocol.

ik zou trouwens zeker WPA2 gebruiken, want die andere beveiliging is nog sneller te kraken 😉


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
rafdewitte
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
It's your fifth party! It's your fourth party! It's your seventh party! It's your third party!

Bosch Easycontrol thermostaat niet te verbinden met app

Thermostaat is verbonden met ketel. 
Verbonden met wifi. Met bosch. Alles prima in orde. 
maar niet met de app. 
de gsm is uiteraard ook verbonden met wifi. Is iphone 13, is dus niet verouderd. 

het telenet netwerk blokkeert iets. Want wanneer de gsm zelf hotspot is voor de thermostaat werkt de app wel. Gsm abonnement is proximus. 

0 Likes
Brim
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
Dag van de Chocolade Leesclubje starten? Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Bosch Easycontrol thermostaat niet te verbinden met app

Ik heb hetzelfde probleem voor met de nieuwe F@ST modem. 
Is er ondertussen een oplossing gevonden voor dit probleem?

0 Likes