Beantwoorden
Kino1994
Freshman Weetjesweter
Berichten: 11
Leesbeest! Goed gevonden! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Bridging & port forwarding

hey,

 

hier is net een CV8560E modem gezet die momenteel via hun bridging tool aangesloten is naar mijn eigen router, sinds dien werkt mijn port forwarding niet meer.

voor dat deze geplaatst was had ik een CV7160E modem only, waar met mijn router instellingen mijn port forwarding perfect werkte, terwijl die nu connection timeout krijgt wanneer ik via (https://canyouseeme.org/) wil kijken of mijn poort wel degenlijk open staat naar mij linux server

 

is er in telenet's nieuw systeem toch niet direct publiek ip adress connectie of zo?

 

EDIT: met verhuis was de server op een andere routerpoort aangekoppeld, stond op poort 4, dat inside_3 is, in de plaats van poort 5 (inside_4). waardoor mijn NAT die niet doorkoppelde.
had het eigenlijk beter eerst gerubberducked....


Java dev & CS Masters
aka: professional Googler XD
0 Likes
6 reacties
Arnie
Professional Allesweter
Berichten: 1744
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Bridging & port forwarding

Kun je verifieren of je eigen router ook effectief een publiek ipv4 adres ontving, ipv een private 192.168.0.x adres? Wat voor model eigen router gebruik je? Anders is de bridge instelling niet juist gedaan.

 

Waarschijnlijk wordt je probleem veroorzaakt door het feit dat je door de modem wissel een ander publiek IPv4 adres ontvangen hebt. Test je wel met dit nieuwe adres? Het adres wat je vroeger had zal niet langer werken.


   Arnie | Krak
   Meten is weten. Gissen is missen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Kino1994
Freshman Weetjesweter
Berichten: 11
Leesbeest! Goed gevonden! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Bridging & port forwarding

porttelenet.png

 

zoals hierboven zichtbaar heb ik duidelijk een publiek ipv4 adres ontvangen, de router is een Cisco ASA5506. deze is ingesteld dat die via DHCP van de ISP zijn publiek adres ontving, dus dit is automatisch veranderd naar het nieuwe adres, de bridging is ingesteld zoals telenet dat verwacht ingesteld te krijgen.

 

 

EDIT: met verhuis was de server op een andere routerpoort aangekoppeld, stond op poort 4, dat inside_3 is, in de plaats van poort 5 (inside_4). waardoor mijn NAT die niet doorkoppelde.


Java dev & CS Masters
aka: professional Googler XD
0 Likes
kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1668
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Bridging & port forwarding

@Kino1994  Waar heb je de portforwarding opstaan, via mijn Telenet of doe je dit via je eigen router ? Je eigen router dient als DHCP en de portforwarding zal hier dus ook moeten gebeuren.

Is dit het geval ? 

Als de bridging goed gedaan is, zal je op de wan poort van je router een extern ip adres krijgen en dus niet 192.168.*.*

Hebben die toestellen waarnaar je de portforwarding doet, hetzelfde ip adres als voordien? Dit is natuurlijk een vereiste.

Sommige e-routers geven een range van 192.168.1.* ipv  192.168.0.*

Best even al deze settings nakijken en zien of de ip adressen hetzelfde zijn gebleven dan voordien.

 

veel succes!

 

 


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Kino1994
Freshman Weetjesweter
Berichten: 11
Leesbeest! Goed gevonden! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Bridging & port forwarding

Hey @kristofDW,

de vorige antwoorden + EDIT in original post wijst uit dat tijdens het collecteren van data ik besefte dat op mijn NAT de service open stond op Inside_4 (poort #5) & die aangesloten was op Inside_3 (poort #4).

 

Dank je wel voor de info van CCNA 😉 en de tijd en moeite om alle vorige antwoorden en edits even te lezen.

 

Groet

 

 


de edit: met verhuis was de server op een andere routerpoort aangekoppeld, stond op poort 4, dat inside_3 is, in de plaats van poort 5 (inside_4). waardoor mijn NAT die niet doorkoppelde.


Java dev & CS Masters
aka: professional Googler XD
0 Likes
Arnie
Professional Allesweter
Berichten: 1744
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Bridging & port forwarding

 

Als ik het goed begrepen heb is de oplossing al gevonden.


@Kino1994  schreef:

EDIT: met verhuis was de server op een andere routerpoort aangekoppeld, stond op poort 4, dat inside_3 is, in de plaats van poort 5 (inside_4). waardoor mijn NAT die niet doorkoppelde.


De interne server was op een andere poort aangesloten, dan waar de port-forwarding rule voor geconfigureerd was.

Bij de meeste eigen routers is de LAN zijde een bridge, en maakt het geen verschil op welke poort je een server aansluit. Bij de Cisco routers kun je dit onderscheid wel maken. Als de rule voor poort 2 geconfigureerd is, maar je sluit de server aan op poort 3, dan werkt het niet.


   Arnie | Krak
   Meten is weten. Gissen is missen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Kino1994
Freshman Weetjesweter
Berichten: 11
Leesbeest! Goed gevonden! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Bridging & port forwarding

@Arnie

Jup, met de fysieke relocatie had ik bij aansluiten via SSH even een "show nat" en een "show interface detail" gedaan om te weten waar ik wat had aangesloten in de BVI group & voor het grijpen van het MAC adres van mijn outside poort.

 

had er op dat moment niet bij stil gestaan dat mijn inside_x interfaces de poorten x+1 hadden, omdat poort#1 outside was & had de server aangekoppeld op poort#4, dacht dat het inside_4 was.

 

met het creëren van de foto eerder in de thread besefte ik waar de fout zat.


Java dev & CS Masters
aka: professional Googler XD