Beantwoorden
Rive
Freshman Weetjesweter
Berichten: 16
Handje vol! Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest!

Bridging op de Telenet E-Router: Tooltip verklaring

Dag iedereen,

onderstaande tekst verschijnt als tooltip wanneer je hovert over het bridging veld in je mijn telenet onder de expert instellingen van je Telenet modem only toestel (als je die hebt). Ik weet wat bridging is, en sta op punt daar het MAC adres in te voeren van mijn eigen nieuwe Asus wifi router (https://www.asus.com/be-nl/Networking-IoT-Servers/WiFi-Routers/ASUS-Gaming-Routers/RT-AX82U/).

 

Bridging laat toe om een apart publiek IPV4-adres en een IPV6 \/60 subdelegate (afgeleid van de eigen \/56 IPV6 prefix van de modem) toe te wijzen aan \u00E9\u00E9n specifiek intern toestel. Andere interne toestellen krijgen (zoals in een gewone situatie) een lokaal IPV4\/IPV6-adres toegewezen van de DHCP-server op de modem (of eventueel via SLAAC in het geval van IPV6). Deze IPV6 adressen komen uit een \/64 delegate van de modem\u2019s eigen \/56 IPV6 prefix (die gescheiden is van de vooraf benoemde \/60 subdelegate) . Interne communicatie tussen het toestel met bridging en de andere interne toestellen is niet mogelijk.telenet bridge.PNG

Maar de IPV6 uitleg in de bovenstaande tooltip laat me nu wat sterretjes zien. Ik krijg er geen knoop aan vast. Heb ik geen volwaardige IPV6 meer bij bridging? Want ik lees ....versus de gewone situatie.

 

Iemand die dit een klein beetje meer begrijpbaar kan/wil uitleggen aan mij/anderen? Ik weet dat ik in expert instellingen zit, maar dit is het enige waar ik niet helemaal mee ben.

Alvast bedankt,

 

Titel gewijzigd door Suzy (admin) | Vorige titel: Bridging op de telenet modem only. Tooltip verklaring

0 Likes
18 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5847
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Bridging op de Telenet E-Router: Tooltip verklaring

@danvos 

Volgens het geen ik gevonden heb kan je dit vinden bij je instellingen in de router zelf.

 

 

Schermafbeelding 2022-01-09 om 14.50.01.png


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
danvos
Experienced Weetjesweter
Berichten: 17
Say what?! Tien op tien! Nog geen reader's digest? :-) A born reader!

Bridging op de Telenet E-Router: Tooltip verklaring

@patrick37 OK en bedankt.

0 Likes
Arnie
Professional Allesweter
Berichten: 1748
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Bridging op de Telenet E-Router: Tooltip verklaring

De makkelijkste methode om het juiste MAC adres te vinden voor de "bridigng" instelling, is door je eigen router gewoon aan te sluiten op de HGW.

Deze zal dan een IPv4 adres via DHCP onrvangen van de HGW, en daarna zichtbaar zijn via mijn telenet als aangesloten apparaat. Vervoldens even copy-paste van het weergegeven mac adres naar het bridge-veld en je bent vertrokken.


   Arnie | Krak
   Meten is weten. Gissen is missen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
danvos
Experienced Weetjesweter
Berichten: 17
Say what?! Tien op tien! Nog geen reader's digest? :-) A born reader!

Bridging op de Telenet E-Router: Tooltip verklaring

Lijkt mij inderdaad een handige oplossing.

0 Likes