Beantwoorden
glennvda
Freshman Veelweter
Berichten: 186
Een bus vol! WOW, overzichtelijk! BINGO! De volle 100!

CH8568LG modem herstart meermaals per dag

Onze CH8568LG modem herstart meermaals per dag. De modem is al vervangen door een andere CH8568LG modem en de coax binnenbekabeling werd door mij ook volledig vervangen. Maar beide ingrepen lossen niets op. De nieuwe CH8568LG modem blijft nog steeds meermaals per dag (vaak 5x of meer op verschillende tijdstippen) herstarten.

Wat kan de oorzaak zijn? De Telenet klantendienst heeft er geen uitleg voor. Als de modem gewoon werkt dan is TV en internet perfect. Dus vreemde situatie. Tijdens de herstart van de modem blijft de TV ook gewoon perfect digitaal signaal geven. De NIU is eentje met 5 signalen. 

Tags (1)
0 Likes
26 reacties
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

CH8568LG modem herstart meermaals per dag

Internet en live TV heeft weinig met elkaar te maken. TV kan gewoon verder werken terwijl het internet niet meer werkt.

Vertel eens wat over uw eigen netwerk. Heb je een eigen router of zijn er toestellen met een vast IP adres.


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
glennvda
Freshman Veelweter
Berichten: 186
Een bus vol! WOW, overzichtelijk! BINGO! De volle 100!

CH8568LG modem herstart meermaals per dag

geen eigen router, wel boven een switch (al jaren). Ja, er zijn toestellen met een eigen IP zoals de NAS, de printer enzo. Maar dat is al jaren zo. Er is niets gewijzigd aan de situatie. Behalve dan een andere niu met 5 aansluitingen. Voorheen was dat een kleintje, maar die nieuwe heb ik al maanden en dan waren er geen problemen.

Ik heb ook een telenet wifi booster, maar die heb ik al uitgeschakeld en van het netwerk verwijderd om te testen. Dan blijft het probleem dezelfde. 

0 Likes
Padalby
Professional Meerweter
Berichten: 143
Topicvreter! BINGO! De volle 100! Laat de zon in je hart!

CH8568LG modem herstart meermaals per dag

gebruik je dezelfde stroomadapter ?

Raar maar waar : had ooit hetzelfde probleem, lag dus aan adapter, gewoon vervangen.

glennvda
Freshman Veelweter
Berichten: 186
Een bus vol! WOW, overzichtelijk! BINGO! De volle 100!

CH8568LG modem herstart meermaals per dag

De adapter werd ook vervangen, samen met de modem. Tenzij ik nu ook een slechte modem en adapter heb.

Of kan het ergens anders aan liggen? Zeer frustrerend 😞 

En Telenet ... ze weten het zelf niet.

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5803
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

CH8568LG modem herstart meermaals per dag

@glennvda  

Zie niet echt in je topic terug dat er nog andere dingen nagezien zijn en dan bedoel ik:

* inkomend signaal

* de TAP of paddestoel aan de straat kant

* eventuele bekabeling die binnen komt

* signaal metingen. 

* connectoren buiten

Dit soort dingen moet en kan de klantendienst voor je nazien. De connectoren die buiten zijn is aan de technieker die langs moet komen die kan dit uitmeten en inzien. Dus zou gewoon bellen en bovenstaande vragen het te laten nakijken. Bij geen oplossing een gratis technieker laten langs komen die dit kan bekijken en hopelijk ook oplossen. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
glennvda
Freshman Veelweter
Berichten: 186
Een bus vol! WOW, overzichtelijk! BINGO! De volle 100!

CH8568LG modem herstart meermaals per dag

Telenet klantendienst wil niemand sturen om buiten de dingen na te kijken. Dus sjah.

Nochtans ligt er een tijdelijke kabel nav werkzaamheden bij de buren (renovatie). Die tijdelijke kabel ligt over oprit en voetpad. En daar is al vanalles overgereden zoals kranen. De tap aan de gevel hangt los vanwege gevelwerken bij de buren (duurt al bijna een jaar). Telenet is hiervan op de hoogte, maar die willen dat niet nakijken ter plaatse.

Jah een technieker in mijn huis kan wel, maar het probleem ligt niet in mijn huis: modem en adapter is vervangen en de interne coax bekabeling ook volledig. 

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5803
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

CH8568LG modem herstart meermaals per dag

@glennvda  

Vermoedelijk ligt je probleem ook buiten. Telenet is zelfs 'verplicht' een technieker te sturen als ze het niet op deze manier opgelost krijgen. Welke reden geven ze dan op om geen technieker te sturen? Want elke klant heeft recht op een technieker en of deze gratis is of betalend laten we in het midden want het is te zien waar de oorzaak ligt natuurlijk ( deze gaat gratis zijn als de oorzaak bij Telenet zelf ligt ) . Dus over dit gedeelte hoeven we geen topics te maken betalend of gratis. 

 

Je zegt het zelf ook al hé de TAP hangt los aan de gevel , de kabel ligt ergens over een oprit en stoep , auto's en dergelijke rijden er over heen. Dus eigenlijk genoeg stof die erop ligt om dit eens na te laten kijken. Je kan ook 'eisen' dat er iemand langs komt want jij als klant kan niet meer doen dan wat ze voorgesteld hebben. En nogmaals je hebt gewoon recht op een technieker die langs komt. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
glennvda
Freshman Veelweter
Berichten: 186
Een bus vol! WOW, overzichtelijk! BINGO! De volle 100!

CH8568LG modem herstart meermaals per dag

Telenet zegt mij dan continue dat ze niets kunnen doen omdat mijn buur naar Telenet moet bellen ivm die tijdelijke kabel. Ik heb daar niets over te zeggen, blijkbaar. Omdat ik niet de persoon ben die de tijdelijke kabel heeft aangevraagd nav renovatiewerken. 

 

Die technieker moet niet in mijn huis zijn, maar buiten kijken. Ze hebben toegang om buiten alles na te kijken. Maar ze willen dat niet.

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5803
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

CH8568LG modem herstart meermaals per dag

@glennvda  

Het is inderdaad zo dat de buurman moet bellen over die kabel maar het is Telenet die wel jou probleem moet oplossen. Het moet niet jou probleem worden dat die buurman aan het renoveren is en een tijdelijke kabel heeft liggen. Nu is het dus wel jou probleem want anders heb je die problemen niet. Heb je al eens gevraagd aan de buurman of die ook problemen heeft met het internet? Want neem aan dat die dan ook hinder ondervind , tenzij die natuurlijk tijdelijk ergens anders verblijft nu die aan het renoveren is. 

 

Gewoon bellen en eisen dat ze buiten de boel komen nakijken of er nu een tijdelijke kabel is of een renovatie doet niet ter zake. Jou probleem moet opgelost worden zo simpel is het gewoon. Persoonlijk gezien ging ik hier niet mee akkoord , als er geen oplossing komt dan stapte ik ook gewoon op zonder pardon. Het is geen service die ze op deze manier bieden het is iemand laten 'sukkelen' met zijn probleem. Denk dat je genoeg betaald om ook deftige diensten te hebben en niet om in de problemen te zitten. En bij die deftige diensten hoort dus een technieker die dan ook je problemen komt oplossen ( in zo verre mogelijk natuurlijk ) 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

CH8568LG modem herstart meermaals per dag

Geef eens merk en type van de gebruikte switch en ook de vaste IP adressen die ge gebruikt.


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
glennvda
Freshman Veelweter
Berichten: 186
Een bus vol! WOW, overzichtelijk! BINGO! De volle 100!

CH8568LG modem herstart meermaals per dag

@Janneke_Dust ik denk niet dat dit hier iets mee te maken heeft. Thuisnetwerk is al jaren ongewijzigd en dat heeft altijd perfect gewerkt met deze modem en de voorgaande modem. Dus probleem ligt elders.

0 Likes
glennvda
Freshman Veelweter
Berichten: 186
Een bus vol! WOW, overzichtelijk! BINGO! De volle 100!

CH8568LG modem herstart meermaals per dag

@patrick37 

 

Ik blijf bij Telenet omdat mijn werkgever dik 60 euro per maand bijdraagt in mijn abonnement. Bij een andere provider heb ik dat voordeel niet.

Buren klagen ook dat er internet problemen zijn, maar Telenet zegt dat ze geen storingen zien bij de buren. Wel bij mij. 

Vind het gewoon vreemd dat de modem regelmatig herstart zonder duidelijke reden. En anders werkt die gewoon perfect.

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5803
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

CH8568LG modem herstart meermaals per dag

@glennvda  

Het is inderdaad een probleem buiten vermoed ik zelf. Enkel vind ik dan nog dat ze gewoon iemand moeten sturen om dit te onderzoeken. Of je werkgever of jij die €60 extra moet betalen mag niks uitmaken. Je hebt recht op een goed werkende lijn. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
glennvda
Freshman Veelweter
Berichten: 186
Een bus vol! WOW, overzichtelijk! BINGO! De volle 100!

CH8568LG modem herstart meermaals per dag

@patrick37 klopt, maar door die incentive blijf ik wel bij Telenet. Mijn abonnement is goedkoop. Maar uiteindelijk krijgt Telenet de volle pot (deel van mij en deel van de werkgever). 

Dat ze dan gewoon iemand sturen die de dingen buiten nakijkt terwijl ik niet thuis ben. Ze hebben mij daar niet voor nodig. Maar een netwerktechnieker (nazicht buiten) hebben ze geweigerd. 

0 Likes