24749
netweters
|
152308
antwoorden
|
20690
vragen
|
Einde april heeft men een nieuwe modem (ik vermoed type ch8568lg) geïnstalleerd, waarvoor dank. Er zijn echter 2 minpunten:
° er staat een permanente witte balk (soms licht die op in een andere kleur), dit geeft zeer veel licht, wat ik zeer storend vind (bij vorige modems was het slechts een klein lichtje, dat veel aangenamer was). Is er een mogelijkheid om de lichtsterkte van de band wat af te zwakken
° de modem maakt vrij veel storend lawaai (lijkt mij dat het op de voorbije maand zelfs is gestegen in volume-sterkte), ook als de PC of andere toestellen met telenet-verbindingen niet actief zijn. Is dit lawaai normaal of is er een mogelijkheid om dit lawaai te verminderen.
Voor de rest ben ik zeer tevreden, en als er aan beide minpunten wat zou kunnen verholpen worden, dan zou ik zeer blij zijn
Dirk
@factorx ben je heel zeker van je modem ? Is het dit model ? Zou mij heel straf lijken of ik heb iets gemist maar die zijn nog te krijgen. Misschien heb je die als test gekregen dat weet ik ook niet he.
Mijn vermoeden is dat je die tweede hebt. En ja daar zit een licht balkje op die je niet kan uitzetten want heb deze ook. Betreft het lawaai merk ik niks van en deze staat nochtans in de living. Misschien dat er iets anders rammelt of zit er iets los in de modem geen idee. Je zou hem dan kunnen omruilen eventueel voor een andere maar dan zou er voorraad moeten zijn.
Een storend lichtbalkje kun je steeds een stukje tape over plakken.
Een HGW of gelijk welke modem of router heeft geen bewegende delen en hoort dus geen lawaai te maken. Ik zou vragen om hem te mogen gaan omruilen in een centre.
Hierbij foto vd modem:
Wij hebben dezelfde klacht over het lawaai van CH8568LG (eerste foto op deze pagina).
Absoluut zeker dat dit fan noise is, dus wel degelijk bewegende onderdelen.
Ik vond nog andere mensen met dezelfde klacht: 1 en 2.
Heb hiervoor vandaag contact opgenomen met de Telenet helpdesk en ga hem later deze week inruilen voor een ouder model modem.
@patrick37 Het is de Compal CH8568LG HGW 3.1 waar hij het over heeft.
Er zijn meerdere klachten.
https://www.youtube.com/watch?v=y46dWHTucl4&feature=youtu.be
Ik beschik sedert 2 dagen over dezelfde modem en heb dezelfde bevindingen.
ventilator maakt zeer veel lawaai en modem geeft veel licht.
Ik vraag mij af of telenet wel dergelijke dingen onderzoekt bij de keuze van nieuwe modems.
Met dit bijkomend geluid in de woonkamer is het hier net meer te doen.
het gaat om de eerste modem die heel veel storend lawaai maakt en niet de 2de
Uit nieuws gierigheid, gaat deze modem zorgen voor sneller internet?
Want wat is er zo speciaal aan deze modem?
@Cliff schreef:Uit nieuws gierigheid, gaat deze modem zorgen voor sneller internet?
Nee niet sneller,ik heb de 24*8 CV7160E EMTA 3.0 die kan vlot 1,2Gbps aan.
Die jij hebt is voor de toekomst wanneer Telenet hogere snelheden dan 1,2Gbps zal aanbieden
+- over 5 jaar.
@Cliff schreef:Uit nieuws gierigheid, gaat deze modem zorgen voor sneller internet?
Op dit ogenblik niet zoveel verschil.
De Docsis 3.0 modem (24 * 8 ) gaat tot maximaal 1.2 Gbps
In de praktijk krijgen klanten met de giga speedboost ca 860 Mbps netto.
De nieuwe modem is een Docsis 3.1 modem.
Maar gezien Telenet Docsis 3.1 nog niet heeft uitgerold, werkt deze modem voorlopig in Docsis 3.0 (32 * 8), en gaat dus maximaal tot 1.6 Gbps
In de praktijk krijgen giga speedboost klanten met deze modem ca 940 Mbps netto.
Het voordeel van de nieuwe HGW is:
PS
De maximale download snelheden (1.2 Gbps, 1.6 Gbps) van deze modems zijn theoretische snelheden, die je alleen zou kunnen halen als je de enige gebruiker zou zijn deze resp. 24 of 32 kanalen, en dus de bandbreedte niet moet delen met andere gebruikers op dezelfde coax.
Dat is natuurlijk nooit het geval.
@Ex-Netweter schreef:
Op dit ogenblik niet zoveel verschil.
De Docsis 3.0 modem (24 * 8 ) gaat tot maximaal 1.2 Gbps
In de praktijk krijgen klanten met de giga speedboost ca 860 Mbps netto.
Onzin,Ik heb Fibernet met boost 1000/40Mbps in 'n dicht bevolkt gebied.
Ik haal met de 24*8 CV7160E EMTA 3.0 vlot +935Mbps downspeed en up veel meer dan 40Mbps
https://www.speedtest.net/my-result/d/6572c97f-600f-45f1-8a2c-8e8deaa98fcd
https://www.speedtest.net/my-result/d/e198348b-13ca-4e77-bcfb-60ab65089719
En mocht ik de nieuwe Compal CH8568LG HGW 3.1 krijgen,want de Compal CV8560E HGW 3.1 wil ik niet, ga ik zeker nog hogere snelheden halen😮
@Ex-Netweter schreef:PS
De maximale download snelheden (1.2 Gbps, 1.6 Gbps) van deze modems zijn theoretische snelheden, die je alleen zou kunnen halen als je de enige gebruiker zou zijn deze resp. 24 of 32 kanalen, en dus de bandbreedte niet moet delen met andere gebruikers op dezelfde coax.
Dat is natuurlijk nooit het geval.
Als Telenet op 1Gbps blijft zoals vandaag,haal je als enige gebruiker noot meer dan 1Gbps.
Alleen als Telenet de snelheden op trekt naar 1200 of 1600Mbps.
Aanpassingen in de Node's.
Wat nog minstens 5 jaar zal duren.
Is er al een oplossing voor probleem van die modem.
Heb hem 2 weken, geluid is verschrikkelijk!
Wifi is wel beter.
Dat licht neem ik er wel bij.