Beantwoorden
Stiibun
Freshman Weetjesweter
Berichten: 15
Complimentendag Star Wars Day Nog geen reader's digest? :-) Jij bent af!

CV7160E (Docsis 3.0) en CH7465LG-TN

Tja wat kan ik zeggen, Telenet lijkt wel helemaal de weg kwijt te zijn. 

Situatie, ik heb een abo met All-Internet (300/20), TV en vaste telefoon. Als ik me niet vergis heette dit pakket vroeger Whoppa. Nu heb ik maandag TV opgezegd maar tot nu toe nog geen definitieve bevestiging dat het aangepast is, en is ook zo te zien in Mijn Telenet. 

Wat eerder deze week kreeg ik een mail van PostNL dat er pakket onderweg was, zonder ook maar een mail daarover van Telenet. Dacht misschien sturen ze een zak op waarin ik die Digicorder moet droppen en dan afleveren in een Telenet shop 🤔😗

 

Nu tot mijn verbazing kreeg ik vandaag het pakket en blijkt het dat ze een nieuwe modem hebben opgestuurd. Heb momenteel nog een oudere CV7160E (Docsis 3.0) welke natuurlijk niet zou voldoen voor 1Gbps. Dus dacht ach dan hebben ze me toestel gestuurd waarmee ik in de toekomst toch kan overgaan naar 1Gbps … nou ja niets daarvan want in de doos zit een CH7465LG-TN, dus ja je leest het goed gewoon ook een Docsis 3.0 modem.

 

Geen idee welke IT systeem Telenet nu gebruikt, maar het lijkt echt nergens op. En bellen, na wat onderwerpen hier gelezen te hebben, lijkt de laatste 2 weken ook een ware beproeving te zijn.


Misschien maandag maar eens proberen eens in een Telenet shop passeren, en de nooit aangevraagde modem daar inleveren. Als de volgende factuur niet klopt (normaal op 17/2 voor mij) dan zal ik die dan ook maar betwisten. 

Een mens is er maar goed, dat je er zelf een hoop tijd moet gaan insteken, voor wat momenteel volledig falend IT systeem lijkt. 

 

Titel gewijzigd door Livia (mod) | Vorige titel: Telenet helemaal de weg kwijt?

Tags (1)
0 Likes
14 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5803
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

CV7160E (Docsis 3.0) en CH7465LG-TN

@Stiibun 

Je hebt je tv opgezegd en had een all internet formule dus ik vermoed dat ze je pakket aangepast hebben naar de All internet. Als je namelijk de Giga internet aan vraagt krijg je wel de juiste modem opgestuurd. Jou modem die je nu hebt is al verouderd dus krijg je een ander nieuwer model en dus kan je de oude terug sturen. 

Moest je nu een Giga internet besteld hebben dan krijg je wel de andere modem opgestuurd die de 1 Gbps wel haalt ( in principe kan de modem het ook die je nu hebt gekregen enkel wordt die gecapt op 400 Mbps ). 

Dus er is geen fout gebeurd , jij hebt je tv uit je abonnement gehaald en betaald nu voor All internet + vaste lijn = wel iets duurder dan een totaal pakket. Want je betaald de vaste lijn nu apart. En je krijgt de juiste nieuwe modem opgestuurd die je kan gaan gebruiken. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Stiibun
Freshman Weetjesweter
Berichten: 15
Complimentendag Star Wars Day Nog geen reader's digest? :-) Jij bent af!

CV7160E (Docsis 3.0) en CH7465LG-TN

Patrick, dat snap ik ook wel dat mijn huidige modem afgenepen wordt op 400Mbps maar ik heb helemaal geen nieuwe modem gevraagd. 

Heb gewoon TV abonnement opgezegd, dus snap niet dat ik daarvoor dan plots een nieuwe modem zou moeten hebben. En ga die modem ook niet installeren, want kan deze voor zover ik kan zien niet in Bridge mode zetten. 

Was het even vergeten te melden, maar de vaste telefoon gaat er ook uit, ik hou dus alleen All-Internet over. Prijs gaat dus niet omhoog maar zakt met 32,60€ op maandbasis. 

0 Likes
luc55
Experienced Allesweter
Berichten: 2594
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

CV7160E (Docsis 3.0) en CH7465LG-TN

De oude zal blijven werken niet aantrekken hou alles zoals nu is de installatie

Hou wel de nieuwe modem bij maar gebruik hem niet tot ze hem terug vragen als ze hem terug vragen

Voor de rest niet druk maken foutjes gebeuren

patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5803
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

CV7160E (Docsis 3.0) en CH7465LG-TN

@Stiibun 

Het is gebruikelijk denk ik tegenwoordig dat men een nieuwe modem opgestuurd krijgt bij wijzigingen in het pakket. Achterliggend zal gemerkt worden dat je nog een oud type modem hebt en dan krijg je automatisch een nieuw type opgestuurd. 

Maar goed als je die niet wil gebruiken dan kun je deze houden of je gaat naar de Telenet shop en vraagt om de E-router. 

Scherm­afbeelding 2023-02-11 om 03.45.08.png

De zwarte linkse is die je nu hebt , de middelste die je ziet staan is die je ze hebben opgestuurd. De meest rechtste is de E-router die kun je wel in bridge modus zetten ( MAC pass trough ) . Maar die keus kun je nu zelf maken wat je wil doen. 

Dat heb ik inderdaad niet begrpen van de vaste lijn , ja als die ook eruit gaat dan zal je maandelijkse prijs zakken dat klopt. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Santa
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 508
JACKPOT! De race is begonnen! WOW! Lees je nog iets anders? ;-)

CV7160E (Docsis 3.0) en CH7465LG-TN

@Stiibun 

Ik kan je wel vertellen dat de CH7465LG-TN (witte) wel een veel betere modem is dan de CH6643E (zwarte).

De CH7465LG-TN heeft namelijk Wifi 5 (802.11ac) en de CH6643E Wifi 4 (802.11n).

Toen de voeding van mijn zwarte modem hier stuk ging kreeg ik ook de witte in de plaats.

Ik stond daar ook weigerachtig tegenover omdat ik bang was dat ik al mijn instellingen kwijt zou zijn.

Zij (Telenet Center) verzekerde mij dat ik enkel de modem moest wisselen (aanzetten en een kwartiertje wachten) en alles bleef hetzelfde.

En zo geschiede! Nu heb ik een véél betere Wifi! Van 95 Mbps naar 135 Mbps (One = max 150 Mbps bekabeld).

0 Likes
flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1574
Champagne, lezer van het jaar! Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf! Boek alvast het Sportpaleis!

CV7160E (Docsis 3.0) en CH7465LG-TN


@patrick37  schreef:

Scherm­afbeelding 2023-02-11 om 03.45.08.png

De zwarte linkse is die je nu hebt , de middelste die je ziet staan is die je ze hebben opgestuurd. De meest rechtste is de E-router die kun je wel in bridge modus zetten ( MAC pass trough ) . Maar die keus kun je nu zelf maken wat je wil doen. 

Dat heb ik inderdaad niet begrpen van de vaste lijn , ja als die ook eruit gaat dan zal je maandelijkse prijs zakken dat klopt. 


Misschien de openingspost eens goed lezen voor je reageert 😀

De TS heeft helemaal geen "zwarte" CH6643E, maar de CV7160E (modem-only) 🤔

 

@Stiibun  schreef:

Tja wat kan ik zeggen, Telenet lijkt wel helemaal de weg kwijt te zijn. 

Een mens is er maar goed, dat je er zelf een hoop tijd moet gaan insteken, voor wat momenteel volledig falend IT systeem lijkt. 


Niet overdrijven he, Telenet is de weg niet helemaal kwijt ...

Ze hebben jouw de meeste geschikte modem (HGW) gestuurd die past bij jouw "nieuw" abonnement, en dat is inderdaad de CH7465LG-TN.

Gezien je nu een modem-only hebt (CV7160E) ga ik ervan uit dat je een eigen router gebruikt (die dus een extern IP adres krijgt). In dit geval zou ik je aanraden om met jouw beide oude modems naar een Telenet Center te gaan, en daar in te ruilen voor de E-router. Die kan je dan instellen (Mac passtrough) om je eigen router terug een publiek IP adres te geven.

Of de oude CV7160E blijven gebruiken us natuurlijk ook een optie 😊

patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5803
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

CV7160E (Docsis 3.0) en CH7465LG-TN

@flip1953 

Heb de post nog eens goed gelezen en je hebt gelijk. 

Maar iedereen kan er eens over kijken dat is geen schande. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Stiibun
Freshman Weetjesweter
Berichten: 15
Complimentendag Star Wars Day Nog geen reader's digest? :-) Jij bent af!

CV7160E (Docsis 3.0) en CH7465LG-TN

Ga momenteel die nieuwe modem bijhouden, maar ik blijf wel gewoon de ouwe trouwe CV7160E gebruiken. En ja alles na die modem is eigen beheer, router, switches en WiFi punten.

Je kan je wel afvragen waarom Telenet bij aanpassing die voor mij althans op hardware gebied gewoon géén effect heeft, toch een nieuwe modem opsturen. Economisch en ecologisch niet bepaald hoogstaand te noemen 😉 Ik snap wel dat Telenet afwil van de overtollige stock aan Docsis 3.0 modem, maar vraag me dan wel af hoeveel ze er daar dan van terugkrijgen door mensen die opstappen naar 1 Gbps. In mijn geval mag ik dan ook weer een rit maken naar een Telenet shop, nu ik rij elektrisch dus ecologische impact is minder (geen vrije keuze, die elektrische bedrijfswagen werd me ‘opgedrongen’ maar je hoort me daar niet over klagen) 🙂

Als ik ooit opstap naar 1Gbps ga ik beide toestellen wel binnenbrengen bij een Telenet shop en omruilen voor een E-router (CV8560E)

Indien eind volgende week de aanpassing nog steeds niet doorgevoerd is, dan zal ik eens informeren hoe ver het staat. 

Tot zover bedankt voor alle antwoorden. 

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

CV7160E (Docsis 3.0) en CH7465LG-TN

@Stiibun 

Wel in het oog houden dat ze niet van ambtswege de nieuwe HGW provisioneren in uw account. In dat geval zal uw huidge modem niet meer werken ...


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Stiibun
Freshman Weetjesweter
Berichten: 15
Complimentendag Star Wars Day Nog geen reader's digest? :-) Jij bent af!

CV7160E (Docsis 3.0) en CH7465LG-TN

Zal dat snel merken denk ik 😀

0 Likes
luc55
Experienced Allesweter
Berichten: 2594
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

CV7160E (Docsis 3.0) en CH7465LG-TN

Hou hem zeker bij niet weg gooien kan nog lang duren

Ik ken mensen die na 3 a 4 jaar opeens geen ontvangst hadden na een telefoontje het toestel aangesloten en alles was in orde

3 dagen later terug een nieuw toestel in de bus  er is veel e waste en dit blijft maar duren

Bij vrienden dat verhuizen van uit een huur woning elke keer zelfde met de verhuurder die bakjes moeten van de muur

ander kosten om te verwijderen (alles moet weg enkel een kabel blijft achter )

Een vriendin was dit totaal vergeten en moet toestel terug sturen

terug naar verhuurde woning er hangende niets meer en de nieuwe bewoners wisten van niets

de verhuurder had alles verwijdert en weg gegooid deed nog lastig dat hij kosten kost rekenen omdat de woning niet volledig leeg was

0 Likes
Santa
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 508
JACKPOT! De race is begonnen! WOW! Lees je nog iets anders? ;-)

CV7160E (Docsis 3.0) en CH7465LG-TN


@luc55  schreef:

Hou hem zeker bij niet weg gooien kan nog lang duren

Ik ken mensen die na 3 a 4 jaar opeens geen ontvangst hadden na een telefoontje het toestel aangesloten en alles was in orde

3 dagen later terug een nieuw toestel in de bus  er is veel e waste en dit blijft maar duren

Bij vrienden dat verhuizen van uit een huur woning elke keer zelfde met de verhuurder die bakjes moeten van de muur

ander kosten om te verwijderen (alles moet weg enkel een kabel blijft achter )

Een vriendin was dit totaal vergeten en moet toestel terug sturen

terug naar verhuurde woning er hangende niets meer en de nieuwe bewoners wisten van niets

de verhuurder had alles verwijdert en weg gegooid deed nog lastig dat hij kosten kost rekenen omdat de woning niet volledig leeg was


Heeft iemand hier iets van begrepen?

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

CV7160E (Docsis 3.0) en CH7465LG-TN

@Santa 

Klinkt misschien onwaarschijnlijk, maar als je het twee keer traag leest snap je het uiteindelijk wel 😋


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Stiibun
Freshman Weetjesweter
Berichten: 15
Complimentendag Star Wars Day Nog geen reader's digest? :-) Jij bent af!

CV7160E (Docsis 3.0) en CH7465LG-TN

Tja ik ben hier dus nog niet klaar mee. De aanrekening voor deze maand bevat nog altijd een bedrag voor een digicorder hoewel ik mijn TV abonnement opgezegd heb.

 

Zal nog maar eens aanpassen via Mijn Telenet en als dat niet luk ook eens proberen te bellen, en dan maar hopen dat het in orde komt.

0 Likes