Beantwoorden
fieldoxide
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 487
Jij #DTV. Goed bezig! WOW! Lees je nog iets anders? ;-) De magic number!

CV8560E E-router met Google Nest Wi-Fi Router

Beste forumleden, 

aangezien ik nogal vrij gevoelig ben aan het geluid van de CH8568LG en na advies van enkele forumleden ben ik van plan deze om te ruilen voor de CV8560E. 

Graag had ik voor het draadloze gedeelte de Google nest wi-fi router willen aanschaffen. 

Om eerlijk te zijn ben heb ik weinig ervaring met een andere set up aangezien ik meestal voor de all in one oplossingen ga van Telenet. 

Even mijn situatie schetsen, ik heb een drietal toestellen die ik zou willen aansluiten via UTP kabel. ( tv-box, LG oled tv en een Philips Hue hub voor mijn lampen via afstandsbediening te bedienen). 

Al mijn andere toestellen zijn draadloos ( iphone's, ipad, imac, macbook pro, draadloze luidsprekers, was en droogautomaat). 

Ik heb wel enkele vragen om alles aan te sluiten en tot een goed einde te brengen. 

1. Ik ga er vanuit dat ik de toestellen die verbinden via UTP kabel moet ansluiten aan de CV8560E? 

2. Ik sluit de Google Nest wi-fi router aan via een utp kabel in 1 van de netwerkpoorten van de CV8560E? 

3. En dan misschien de belangrijkste vraag : hoe stel ik de CV8560E in? ( via Telenet mijn instellingen). Zijn er daar een aantal zaken die moeten aangepast worden. 

4. Wat met de Google Nest wi-fi router? Moet hier iets speciaals aangepast worden. 

 

Zoals jullie zien, heel wat vragen, ik zou het heel tof vinden moesten jullie mij al wat kunnen voorthelpen. 

Alvast nen dikke merci voor de hulp en feedback. 

 

 

Tags (2)
0 Likes
52 reacties
Ex-Netweter
 

CV8560E E-router met Google Nest Wi-Fi Router


@fieldoxide  schreef:

@Steven-E Ik stuur je een PM. Alles is nu terug on line maar er zou volgens mijn telenet maar 1 apparaat zijn verbonden. 


“Powerful you have become, the mac bridging side I sense in you.” – Yoda

fieldoxide
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 487
Jij #DTV. Goed bezig! WOW! Lees je nog iets anders? ;-) De magic number!

CV8560E E-router met Google Nest Wi-Fi Router

@Steven-E Mag ik je nu nog vragen wat het voordeel van deze set up is in vergelijking met de set up die ik vanmorgen heb ingesteld? 

0 Likes
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2589
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

CV8560E E-router met Google Nest Wi-Fi Router

Je situatie voordien:

 

Twee IP netwerken:
Het eerste netwerk 192.168.0.0/24, achter de Telenet router met je digicorder (of TV box), je Philips Hue en je Google Nest WIFI (WAN zijde).

Het tweede netwerk 192.168.86.0/24 is je interne LAN met al je WIFI devices aangesloten op je Google Nest wifi.

 

Zowel de Telenet router als de Google Nest WIFI voeren network address translation uit voor alle IPv4 adressen die er passeren. Dus dit gebeurt 2x voor toestellen achter je Google Nest WIFI, vandaar de term "double nat". Hier een beetje uitleg hierover: https://kb.netgear.com/30186/What-is-Double-NAT

 

Dubbele NAT veroorzaakt niet altijd problemen, gewoon surfen gaat bijv zonder problemen werken.

Maar sommige applicaties hebben er moeite mee. Gaming consoles bijv gaan niet altijd helemaal goed werken, en ook tal van VOIP toepassingen.
In elk geval: het is niet optimaal, en als je dit kan vermijden dan moet je dit gewoon doen.

 

Je hebt dan twee opties:

  • je eigen router in bridging modus plaatsen.  Techneuten die graag een eigen router hebben omdat ze meer opties hebben dan wat Telenet biedt, willen dit liever niet.  Omdat je op die manier heel veel functionaliteit van je eigen router uitschakelt.
  • MAC Bridging aanzetten op de Telenet router (dit is enkel ondersteund op de CV8560E).  Je Google Nest wifi heeft nu een publiek IP gekregen, en hiervoor hoeft de Telenet router geen NAT meer te doen. (NAT is enkel nodig voor privé IP adressen omdat die niet zo het internet op kunnen/mogen)

Je gebruikt nu de tweede optie.  Dit is de beste oplossing omdat je alle functies van je Google Nest Wifi behoudt. Je kan later ook zonder problemen uitbreiden dmv een mesh te maken met extra Google wifi devices.  Een voorwaarde was dat je Philips Hue naar je LAN subnet verhuisde, maar dit was geen probleem.

 

Hoop dat het een beetje duidelijk is.
Maak je alleszins geen zorgen: je netwerk is er enkel beter op geworden. Er zijn geen nadelen, alleen maar voordelen 😉

 

 


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
fieldoxide
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 487
Jij #DTV. Goed bezig! WOW! Lees je nog iets anders? ;-) De magic number!

CV8560E E-router met Google Nest Wi-Fi Router

@Steven-E  Bedankt voor alle hulp, feedback en professionele oplossingen. 

Ik ga deze post als oplossing plaatsen, voor alle andere forumleden die zoals ik ook last ondervinden van de nieuwe CH8568LG, weet dat er een oplossing bestaat. 

De CV8560E is in combinatie met een Google Nest wi-fi router voor mij een heel goed STIL alternatief. 

Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2589
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

CV8560E E-router met Google Nest Wi-Fi Router

Goed om horen. Deze oplossing werkt trouwens ook met andere WIFI routers 😉


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
fieldoxide
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 487
Jij #DTV. Goed bezig! WOW! Lees je nog iets anders? ;-) De magic number!

CV8560E E-router met Google Nest Wi-Fi Router

Beste forumleden, 

ik had nog een vraag voor jullie. 

Als ik op de achterzijde van de CV8560E  ga kijken zie ik het ethernet lichtje waar de Google Nest wi-fi mee is verbonden continue knipperen. 

Ik weet dat dit betekent dat het toestel data ontvangt en of verzend. ( 1 van beide of beiden?). 

Als ik bijvoorbeeld naar de ethernet poort waar de tv box werd aangesloten kijk knippert dit ook maar af en toe maar. 

Het continue knipperende ethernet lichtje van de Google Nest wi-fi is toch geen probleem? 

0 Likes
Ex-Netweter
 

CV8560E E-router met Google Nest Wi-Fi Router

@fieldoxide 

Misschien zit je ergens met een lus?

https://kb.netgear.com/000060475/What-is-a-network-loop

Herstart alles eens, vanaf je e-router te beginnen.

0 Likes
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2589
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

CV8560E E-router met Google Nest Wi-Fi Router

Niet alles hoeft een probleem te zijn. De TV box zal gewoon minder data versturen/ontvangen.

 

Een lus in in de setup van @fieldoxide onmogelijk.

 

Vraag eens een programma uitgesteld op, de lampjes zullen wel wat meer flikkeren.

 

Don’t worry, be happy! 😉


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.