24757
netweters
|
152436
antwoorden
|
20704
vragen
|
Beste forumleden,
aangezien ik nogal vrij gevoelig ben aan het geluid van de CH8568LG en na advies van enkele forumleden ben ik van plan deze om te ruilen voor de CV8560E.
Graag had ik voor het draadloze gedeelte de Google nest wi-fi router willen aanschaffen.
Om eerlijk te zijn ben heb ik weinig ervaring met een andere set up aangezien ik meestal voor de all in one oplossingen ga van Telenet.
Even mijn situatie schetsen, ik heb een drietal toestellen die ik zou willen aansluiten via UTP kabel. ( tv-box, LG oled tv en een Philips Hue hub voor mijn lampen via afstandsbediening te bedienen).
Al mijn andere toestellen zijn draadloos ( iphone's, ipad, imac, macbook pro, draadloze luidsprekers, was en droogautomaat).
Ik heb wel enkele vragen om alles aan te sluiten en tot een goed einde te brengen.
1. Ik ga er vanuit dat ik de toestellen die verbinden via UTP kabel moet ansluiten aan de CV8560E?
2. Ik sluit de Google Nest wi-fi router aan via een utp kabel in 1 van de netwerkpoorten van de CV8560E?
3. En dan misschien de belangrijkste vraag : hoe stel ik de CV8560E in? ( via Telenet mijn instellingen). Zijn er daar een aantal zaken die moeten aangepast worden.
4. Wat met de Google Nest wi-fi router? Moet hier iets speciaals aangepast worden.
Zoals jullie zien, heel wat vragen, ik zou het heel tof vinden moesten jullie mij al wat kunnen voorthelpen.
Alvast nen dikke merci voor de hulp en feedback.
Opgelost! Ga naar oplossing.
@fieldoxide schreef:@Steven-E Ik stuur je een PM. Alles is nu terug on line maar er zou volgens mijn telenet maar 1 apparaat zijn verbonden.
“Powerful you have become, the mac bridging side I sense in you.” – Yoda
@Steven-E Mag ik je nu nog vragen wat het voordeel van deze set up is in vergelijking met de set up die ik vanmorgen heb ingesteld?
Je situatie voordien:
Twee IP netwerken:
Het eerste netwerk 192.168.0.0/24, achter de Telenet router met je digicorder (of TV box), je Philips Hue en je Google Nest WIFI (WAN zijde).
Het tweede netwerk 192.168.86.0/24 is je interne LAN met al je WIFI devices aangesloten op je Google Nest wifi.
Zowel de Telenet router als de Google Nest WIFI voeren network address translation uit voor alle IPv4 adressen die er passeren. Dus dit gebeurt 2x voor toestellen achter je Google Nest WIFI, vandaar de term "double nat". Hier een beetje uitleg hierover: https://kb.netgear.com/30186/What-is-Double-NAT
Dubbele NAT veroorzaakt niet altijd problemen, gewoon surfen gaat bijv zonder problemen werken.
Maar sommige applicaties hebben er moeite mee. Gaming consoles bijv gaan niet altijd helemaal goed werken, en ook tal van VOIP toepassingen.
In elk geval: het is niet optimaal, en als je dit kan vermijden dan moet je dit gewoon doen.
Je hebt dan twee opties:
Je gebruikt nu de tweede optie. Dit is de beste oplossing omdat je alle functies van je Google Nest Wifi behoudt. Je kan later ook zonder problemen uitbreiden dmv een mesh te maken met extra Google wifi devices. Een voorwaarde was dat je Philips Hue naar je LAN subnet verhuisde, maar dit was geen probleem.
Hoop dat het een beetje duidelijk is.
Maak je alleszins geen zorgen: je netwerk is er enkel beter op geworden. Er zijn geen nadelen, alleen maar voordelen 😉
@Steven-E Bedankt voor alle hulp, feedback en professionele oplossingen.
Ik ga deze post als oplossing plaatsen, voor alle andere forumleden die zoals ik ook last ondervinden van de nieuwe CH8568LG, weet dat er een oplossing bestaat.
De CV8560E is in combinatie met een Google Nest wi-fi router voor mij een heel goed STIL alternatief.
Beste forumleden,
ik had nog een vraag voor jullie.
Als ik op de achterzijde van de CV8560E ga kijken zie ik het ethernet lichtje waar de Google Nest wi-fi mee is verbonden continue knipperen.
Ik weet dat dit betekent dat het toestel data ontvangt en of verzend. ( 1 van beide of beiden?).
Als ik bijvoorbeeld naar de ethernet poort waar de tv box werd aangesloten kijk knippert dit ook maar af en toe maar.
Het continue knipperende ethernet lichtje van de Google Nest wi-fi is toch geen probleem?
Misschien zit je ergens met een lus?
https://kb.netgear.com/000060475/What-is-a-network-loop
Herstart alles eens, vanaf je e-router te beginnen.
Niet alles hoeft een probleem te zijn. De TV box zal gewoon minder data versturen/ontvangen.
Een lus in in de setup van @fieldoxide onmogelijk.
Vraag eens een programma uitgesteld op, de lampjes zullen wel wat meer flikkeren.
Don’t worry, be happy! 😉