Beantwoorden
Henk2
Freshman Beetjesweter
Berichten: 4
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Chromecast niet te vinden op ethernetverbinding

Dag 

 

Ik heb een tijdje geleden (januari) twee chromecasts aangeschaft en deze geïnstalleerd (eentje met een ethernetverbinding de andere via wifi). Nu merk ik dat de chromecast die verbonden is via ethernet plots niet meer te vinden was via mijn smartphone, nadat ik deze opnieuw heb ingesteld (deze keer via wifi en dus zonder kabel) is hij wel terug te vinden. Tegelijk merkte ik dat mijn vaste computer die verbonden is via ethernet ook niet naar de chromecasts kan casten. Deze  heeft regelmatig zelfs problemen met verbinding te maken met mijn smartphone (voor bv spotify). Ik heb een vermoeden dat ergens iets verkeerd loopt. Al deze opties hebben wel gewerkt in het begin maar zijn na verloop van tijd plots weg zonder dat ik zelf iets heb aangepast. Een ping naar het IP-adres van de chromecasts en de smartphone lukt wel vanaf mijn vaste computer. 

 

Ik heb het idee dat er ergens iets verkeerd loopt tijdens de overzetting van ethernet naar wifi. Ik zit met een modem van het model :  DOCSIS 3.1 WIRELESS (DOCSIS)

 

Volgende dingen reeds zelf getest:

  1. Ethernetkabel in de chromecast terug gestoken, chromecast wordt onbereikbaar
  2. beide chromecasts opnieuw geïnstalleerd, werkt terug enkel via smartphone
  3. Modem herstarten
  4. pingen naar de devices lukt

 

Een simpel antwoord lijkt misschien om mijn vaste computer ook op de wifi te steken maar aangezien hier geen wifi adapter inzit gaat dat niet gemakkelijk en is ook maar een 'workaround'.

0 Likes
8 reacties
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5211
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Chromecast niet te vinden op ethernetverbinding

@Henk2 

Je hebt twee verschillende LAN's. Uw eerste Lan zijn alle toestellen die rechtstreeks verbonden zijn met uw modem/router van Telenet. Daarnaast, maar dat heb je niet expliciet vermeld, heb je allicht nog een tweed router voor de wifi. Alles wat verbonden is met deze tweede router zit in een andere LAN.

Als voorbeeld de eerste router geeft adressen in de rang 192.168.0.x, uw tweede router geeft adressen in de reeks 192.168.1.x

 

Vertel eerst eens wat meer over je tweede router (merk, model).

0 Likes
Henk2
Freshman Beetjesweter
Berichten: 4
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Chromecast niet te vinden op ethernetverbinding

Ik heb geen tweede router en al mijn toestellen zitten in het subnet 192.168.0.x

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5239
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Chromecast niet te vinden op ethernetverbinding

Ik denk niet dat het zal helpen, maar je kan maar proberen. Stel eens een vast IP tussen 192.168.0.10 en .99 in op die Chromecast.

En voor de volledigheid: over welk type Chromecast spreken we?


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5211
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Chromecast niet te vinden op ethernetverbinding

@Henk2 

Je hebt een wireless router, toch maak je een wifi-verbinding. Met wat?

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5191
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Chromecast niet te vinden op ethernetverbinding


@janne_man  schreef:

@Henk2 

Je hebt een wireless router, toch maak je een wifi-verbinding. Met wat?


Die vraag snap ik niet, @janne_man ...Een wireless router heeft toch per definitie WiFi aan boord ...


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Henk2
Freshman Beetjesweter
Berichten: 4
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Chromecast niet te vinden op ethernetverbinding

1 chromecast ultra van een paar jaar geleden en 1 chromecast v3

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5211
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Chromecast niet te vinden op ethernetverbinding

@Henk2ver keerde vraag van mij.

@StefaanH  Ik nu ook niet meer, waarschijnlijk een verkeerde verbinding in de grijze massa, door de hitte zal ik maar veronderstellen of os hetmisschien het begin van de...

 

Henk2
Freshman Beetjesweter
Berichten: 4
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Chromecast niet te vinden op ethernetverbinding

Probleem is nog altijd aanwezig, 

 

ondertussen getest met een laptop, op de wifi is deze te bereiken. Zodra ik er een kabel in steek weigert hij om te verbinden en zegt hij als netwerk naam de oude naam van mijn internet. Ik heb deze recentelijk verandert maar als de kabel verbind blijft hij de oude naam (die telenet zelf heeft gezet) binnenhalen.

0 Likes