Beantwoorden
RonnyB
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Netjes! Primeur! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Compatibiliteit DOCSIS 3.1 met AD2200 Decoder Telenet

Ik heb problemen op mijn Samsung TAB A7 om de Yelo app te draaien. Na lang wachten start de app eindelijk op doch bij het kiezen van een zender blijft het scherm zwart. Toestel is voorzien van Android 11. Heb sinds kort de nieuwe modem DOCSIS 3.1 en vroeg mij af of deze volledig compatibel is met Digicorder AD2200 en of dit het probleem zou kunnen zijn. Wifi op de modem is uitgeschakeld wegens Mesh systeem. Kijk reikhalzend uit naar een passend antwoord.
Ronny

 

Titel gewijzigd door Nick (Mod) | Vorige titel: Comptabiliteit modem

0 Likes
9 reacties
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Compatibiliteit DOCSIS 3.1 met AD2200 Decoder Telenet

@RonnyB 

Is uw mesh systeem een uitbreiding van uw Telenet netwerk of vormt het een tweede netwerk? Is uw digicorder interactief? Draait de app wel goed op uw smartfoon?

Allemaal factoren die een rol kunnen spelen bij het uitvogelen van de oorzaak.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
RonnyB
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Netjes! Primeur! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Compatibiliteit DOCSIS 3.1 met AD2200 Decoder Telenet

Stefaan, mesh systeem werkt op zich: wifi op Telenet modem uitgeschakeld. Digicorder is interactief en de app werkt wel op de smartphone (android 9)

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Compatibiliteit DOCSIS 3.1 met AD2200 Decoder Telenet

OK Ronny, het probleem zal zich met vrij grote zekerheid niet in de modem of de router situeren. Dit om twee redenen:

  1. De digicorder werkt en is interactief
  2. Het werkt op uw foon

Het zou kunnen dat de app (nog) niet goed werkt op Android 11. Ik kan dat zelf niet testen, mijn foon heeft nog Android 9 en krijgt geen upgrades meer (Samsung S8). Kun je eens van iemand een foon lenen die op versie 11 draait om dit te testen?

Of het kan gewoon aan de tablet liggen. Ook dat kan ik niet zelf testen, mijn tablet draait nog op 4.3, daar zal dus niet veel meer van de nieuwere apps op werken.

 

In ieder geval zal het volgens mij bij de tablet gezocht moeten worden.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
RonnyB
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Netjes! Primeur! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Compatibiliteit DOCSIS 3.1 met AD2200 Decoder Telenet

Hey Stefaan, bedankt voor je reactie. Heb nu gemerkt dat de app ook niet deftig werkt op de gsm (S8+). van zodra ik overschakelt op 4G werkt alles wel. Ondertussen bij Telenet een ticket ontvangen voor verder onderzoek. Hopelijk komen ze met een oplossing. 

Ronny

StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Compatibiliteit DOCSIS 3.1 met AD2200 Decoder Telenet

Hoi Ronny,

 

Als het op uw foon ook niet goed werkt via WiFi, dan verandert dat de kijk op de zaak. Dan zou wel degelijk uw router er voor iets tussen kunnen zitten.

 

Ik weet niet of je uw tablet bekabeld kunt aansluiten op uw router. Indien wel zou je ook eens kunnen nagaan of het aan de WiFi specifiek of aan de router algemeen ligt.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
RonnyB
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Netjes! Primeur! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Compatibiliteit DOCSIS 3.1 met AD2200 Decoder Telenet

Stefaan,

Ik kan de tablet niet bekabeld aansluiten. De router van Telenet werd nieuw geïnstalleerd op 4/12 ll.
Het zou dus inderdaad kunnen dat de router er voor iets tussen zit, maar aangezien deze nieuw is zal dit het probleem oplossen bij een nieuwe omruiling ?

Ronny

0 Likes
Arnie
Professional Allesweter
Berichten: 1744
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Compatibiliteit DOCSIS 3.1 met AD2200 Decoder Telenet

Weet je nog welk type modem je voorheen had (liefst model nummer)?

Ik vermoed dat je eigen mesh / wifi setup niet enkel als access-point werkt, maar tevens een router functie heeft. Je hebt dan dubbel NAT, iets wat je met je oude modem wellicht niet had.

Kun je eens bij de instellingen op je android apparaat kijken welk ip adres je hebt? Start dit met 192.168.0. ?

 

Misschien kun je eens de Telenet wifi aktiveren, daarmee verbinden, en het dan eens proberen?

 


   Arnie | Krak
   Meten is weten. Gissen is missen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
RonnyB
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Netjes! Primeur! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Compatibiliteit DOCSIS 3.1 met AD2200 Decoder Telenet

Hey Arnie,

We hebben de wifi op de telenet modem (CH8568LG) opnieuw ingeschakeld. Als we dan met dit netwerk verbinden werkt alles naar behoren. Geen idee waarom het met de mesh router niet wil lukken, daar het wel werkte met het vorige model (CH7465LG-TN).

0 Likes
Arnie
Professional Allesweter
Berichten: 1744
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Compatibiliteit DOCSIS 3.1 met AD2200 Decoder Telenet

Hmm, dat is eigenlijk wel merkwaardig. Beide modellen zijn volwaardige router, die NAT doen. Dat betekent zeer waarschijnlijk dat je thuis te maken hebt met dubbel NAT wanneer je je mesh systeem gebruikt.

Controleer eens welk IP adres je ontvangt.

Direkt aan Telenet verbonden zal dit waarschijnlijk starten met 192.168.0. terwijl vermoedelijk 192.168.1. zal zijn wanneer je met je mesh systeem verbind.

 

Dit is echter met beide modems gelijk. Is het probleem gestart vanaf dat je een nieuw modem hebt, of misschien sinds je het mesh systeem hebt?

Het lijkt er in ieder geval op dat het door dubbel NAT veroorzaakt wordt.

 

Afhankelijk van merk/model mesh systeem kun je deze misschien in access-point only modus zetten ipv ook de standaard ingebouwde router functie te aktiveren.


   Arnie | Krak
   Meten is weten. Gissen is missen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes