Beantwoorden
Piet8
Experienced Weetjeslezer
Berichten: 2
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

DMZ instelling wordt niet weerhouden

Ik heb mijn eigen router geplaatst op 192.168.0.100, en dit adres successvol opgeslagen in DMZ (Mijn Telenet/Geavanceerde instellingen). Na het herladen van mijn browser blijkt de DMZ niet aangepast - nog steeds op 192.168.0.1. Op welke manier kan ik m'n Telenet modem configureren zodat die modem in z'n DMZ staat? UPnP van mijn modem is niet actief. Bedankt.

4 reacties
WG94
Freshman Allesweter
Berichten: 1137
Krak Applaus voor jezelf! Boek alvast het Sportpaleis! Straf. Héél straf!

DMZ instelling wordt niet weerhouden

Aangezien je na het opslaan geen foutmelding krijgt, denk ik niet dat de fout ligt bij wat jij ingeeft; maar aan de kant van Telenet.

Ik vrees dat je hiervoor best contact opneemt met de Klantendienst om hiervoor een dossier aan te laten maken. Hulp bij je technische vragen (telenet.be) 


  WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Piet8
Experienced Weetjeslezer
Berichten: 2
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

DMZ instelling wordt niet weerhouden

Bedankt voor je advies. Ik had de technische dienst van Telenet reeds gecontacteerd, maar ze reageren gewoon niet. Vandaar dat ik hoopte om via dit forum wel een oplossinge te vinden.

janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5213
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

DMZ instelling wordt niet weerhouden

Je zou beter een ander vast ip-adres geven aan je router. De range 100 tot 255 wordt beheerd door de router van Telenet. Dus kies lager dan 100 als ip-adres van je eigen router.

Ex-Netweter
 

DMZ instelling wordt niet weerhouden

Een modemwissel naar de Telenet CV8560E (zonder Wifi) die je in bridge-mode (MAC pass-through) configureert voor gebruik met een eigen Wifi-router is wellicht ook een oplossing voor je probleem.

Het voordeel is ook dat MAC pass-through in principe sneller werkt dan DMZ.