Beantwoorden
Jqrne
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Leesclubje starten? Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

DMZ via Mijn Telenet werkt niet met IP van eigen router

Dag allemaal,

 

Ik heb een router achter mijn modem hangen, wanneer ik mijn eigen router zijn ip invul bij DMZ bij telenet reset dit de hele tijd. 

Ik zou deze willen toevoegen aan DMZ zodat ik op mijn eigen router kan port forwarden.

Enige oplossingen?

 

Titel gewijzigd door Caro (mod) | Vorige titel: DMZ werkt niet

6 reacties
Arnie
Professional Allesweter
Berichten: 1750
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

DMZ via Mijn Telenet werkt niet met IP van eigen router

Het beste je eigen router een vast IP adres geven op zijn WAN aansluiting, bijvoorbeeld 192.168.0.2 en dit adres bij DMZ invullen. Dan voor je eigen LAN natuurlijk een ander subnet gebruiken, bijvoorbeeld 192.168.1.0/24. Vervolgens kun je alle port-forwaridng op je eigen router doen, en hoef je dit niet ook in de HGW te doen.

Technisch zou dit moeten werken.

Een alternatieve oplossing, en mijn voorkeur; wissel je HGW om voor het CV8560E model, en stel deze in als "bridge" (eigenlijk MAC passthrough). Dat voorkomt dubbel NAT.


   Arnie | Krak
   Meten is weten. Gissen is missen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
BandR
Freshman Veelweter
Berichten: 197
Een bus vol! Warming up? BINGO! De volle 100!

DMZ via Mijn Telenet werkt niet met IP van eigen router

voorkomt dubbele NAT EN geen IPv6 support.

Veel apps vandaag, of browsers, prefereren IPv6, en geeft soms ook lagere latency.  met eigen router ertussen heb je geen ipv6 support meer, helaas

Jqrne
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Leesclubje starten? Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

DMZ via Mijn Telenet werkt niet met IP van eigen router

kan ik van mijn eigen router een access point maken & dan ipv6 portforwarden voor een palworld server?

Arnie
Professional Allesweter
Berichten: 1750
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

DMZ via Mijn Telenet werkt niet met IP van eigen router

Port-forwarding is een technolgoie die enkel van toepassing is op NAT, en dus IPv4,

Voor IPv6 wordt geen NAT gebruikt, en is port-forwarding niet van toepassing.

 

Het is overigens onjuist dat het HGW model CV8560E geen IPv6 routing ondersteund. Dat werkt perfect.

Ik gebruik de CV8560E met daarachter een eigen router (unifi UDM-pro) met verschillende LAN's. Op elk van deze LAN's heb ik een IPv4 subnet en een IPv6 netwerk.

De eigen router ontvangt van de CV8560E een prefix waaruit verschillende netwerken gemaakt kunnen worden.

 

De meeste eigen router & access-point combinatie apparaten kunnen ingesteld worden als AP-only.

Je kunt IPv6 wel doorlaten of blokkeren met behulp van firewaall instellingen. Dat doe je voor de HGW vanuit mytelenet.in de rubriek IPv6-firewallinstellingen.

Je moet daarvoor naar de geavanceerde instellingen.

 


   Arnie | Krak
   Meten is weten. Gissen is missen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
thomasv1
Experienced Beetjesweter
Berichten: 7
Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur! Pageturner!

DMZ via Mijn Telenet werkt niet met IP van eigen router

Je bent niet de enige die problemen heeft met het instellen van een DMZ, dit is wat ik kon vinden erover: https://www.netweters.be/t5/Instellingen-software-hardware/Port-forwarding-amp-Telenet-Modems/td-p/1...

Arnie
Professional Allesweter
Berichten: 1750
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

DMZ via Mijn Telenet werkt niet met IP van eigen router


@thomasv1  schreef:

Je bent niet de enige die problemen heeft met het instellen van een DMZ, dit is wat ik kon vinden erover: https://www.netweters.be/t5/Instellingen-software-hardware/Port-forwarding-amp-Telenet-Modems/td-p/1...


Dat probleem betreft niet echt DMZ of port-forwarding, maar de mijn telenet interface waarmee de instellingen gedaan moeten worden.

Natuurlijk komt de DMZ instelling niet in de HGW, wanneer het niet lukt deze via mijn telenet in te geven. Ik dacht (en hoopte) dat dit probleem echter opgelost ws met de introductie van het nieuwe MyTelenet. Voor mij werkt dat in ieder gavel heel goed.

https://www.netweters.be/t5/Aankondigingen/Je-nieuwe-klantenzone-MyTelenet/m-p/183738#M493


   Arnie | Krak
   Meten is weten. Gissen is missen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.