Beantwoorden
kala1981
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

DNS server reageert niet

hallo

heb al geruime tijd dit probleem

"uw computer lijkt correct geconfigureerd  te zijn maar het apparaat of de bron (dns-server) reageert niet"

heb de meeste problemen als ik online game val dikwijls uit een game

heb dit op verschillende pc's gehad , heb net nieuwe modem gehad wegens upgrade speedboost , verschillende kabels, soms gebeurd er niks en soms val ik uit na een dag of na een uur pas het is random

 

al bedankt

0 Likes
5 reacties
Arnie
Professional Allesweter
Berichten: 1744
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

DNS server reageert niet

Meestal duiden dit soort DNS problemen op een algemeen internet connectiviteits-probleem voor de PC. Probeer eens vanuit een "dos" venster (cmd) een ping uit te voeren naar 1.1.1.1 of 8.8.8.8

Vermoedelijk zal dat ook niet lukken. Als je internet verbinding weg is, dan kun je logischerwijs ook de DNS niet bereiken.

 

Dat is natuurlijk geen oplossing voor je probleem, maar ik zou aanraden niet blind te staren op de DNS. Heb je op het moment dat je internet wegvalt voor deze PC nog wel connectiviteit via andere PC's of andere verbonden apparaten?


   Arnie | Krak
   Meten is weten. Gissen is missen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
NofanTasi
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 480
Meer goede raad dan tante Kaat Opgeruimd staat netjes! WOW! Lees je nog iets anders? ;-)

DNS server reageert niet

Het lijkt wel of de Telenet NS records veranderd zijn

 

 van:

195.130.131.4
195.130.130.4
2a02:1800:100::44:2
2a02:1800:100::44:1

 

 naar:

195.130.132.22
195.130.136.242
2a02:1800:100:5::1
2a02:1800:100:5::2

 

 fair enough

 

Voor dynamische configuraties komt die update vanzelf, maar, voor statische, hard gecodeerde, configuraties kan een aanpassing nuttig zijn. De vorige adressen zijn nog steeds werkend.

{*niet* 'like'-en aub}
0 Likes
kala1981
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

DNS server reageert niet

is denk ik enkel deze pc ,heb begin dit jaar nieuwe gekocht en was het zelfde probleem op mijn ps4/5 heb ik niks van problemen

0 Likes
Arnie
Professional Allesweter
Berichten: 1744
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

DNS server reageert niet

Zoals vermeld, doe anders volgende keer als je het probleem hebt even een ping test naar een IP adres (bijvoorbeeld 1.1.1.1). Daar staat DNS volledig los van, en het zal ons iets meer duidelijkheid geven over wat voor probleem je hebt.

Hoe is je PC verbonden? Wifi, bekabeld? Zit er nog andere apparatuur of passieve elementen (wandcontactdoos, pacthpaneel enz.) tussen?


   Arnie | Krak
   Meten is weten. Gissen is missen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Ex-Netweter
 

DNS server reageert niet

@kala1981 

 

Misschien je netwerk(adapters) eens resetten?

https://www.digitalcitizen.life/how-reset-all-your-windows-10-network-adapters-just-6-clicks/

 

Het is opportuun eerst de nieuwste firmware voor je netwerkadapters te downloaden en die te installeren eenmaal je je netwerk(adapters) hebt gereset.

0 Likes