Beantwoorden
miguel1
Freshman Beetjesweter
Berichten: 33
On a roll... De 3 wijzen! Nog geen reader's digest? :-) A born reader!

DNS server

hallo

ik werk met een active directory maar het probleem is dat sommige pagina's op google lang laden en dat het internet wegvalt en dat ze zeggen dat het iets te maken geeft met de dns server  

0 Likes
37 reacties
Arthur2
Experienced Meesterweter
Berichten: 3098
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

DNS server

@miguel1

 

Kan je je vraag iets gedetailleerder stellen want ik snap niet echt wat je bedoelt. Wat download je en waarvan? Probeer anders ook wat screenshots toe te voegen.

   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
miguel1
Freshman Beetjesweter
Berichten: 33
On a roll... De 3 wijzen! Nog geen reader's digest? :-) A born reader!

DNS server

@Arthur2 dus als ik zogezegd windows download ging dat vroeger veel rapper en nu duurt dat langer hoe zou dat komen 

0 Likes
miguel1
Freshman Beetjesweter
Berichten: 33
On a roll... De 3 wijzen! Nog geen reader's digest? :-) A born reader!

DNS server

@Arthur2 maar het grootste probleem is dat hij enorm veel internet verbruikt maar ik weet niet hoe het komt 

0 Likes
Arthur2
Experienced Meesterweter
Berichten: 3098
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

DNS server

@miguel1

 

Nogmaals mijn excuses dat ik zo laat antwoord, ik zit namelijk midden in de blok. (Al is het bijna gedaan)

 

Ik snap ook niet goed hoe dat zou komen...

 

Kun je de lay-out van je netwerk even schetsen? (Moet niet suepr gedetailleerd maar zorg dat alle koppelingen er opstaan modem router server switch)

 

En zet ook even de interne IP-adressen erbij. (Extern hoeft natuurlijk niet 🙂 )

 

   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
miguel1
Freshman Beetjesweter
Berichten: 33
On a roll... De 3 wijzen! Nog geen reader's digest? :-) A born reader!

DNS server

@Arthur2

ik snap het niet helemaal maar de server is rechtstreeks verbonden met de modem 

0 Likes
Arthur2
Experienced Meesterweter
Berichten: 3098
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

DNS server

@miguel1

 

Dus je server heeft 2 internetpoorten? 1 extern van de modem en de ander is verbonden met het intern netwerk?

Dus al het netwerkverkeer gaat via de server?

   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
miguel1
Freshman Beetjesweter
Berichten: 33
On a roll... De 3 wijzen! Nog geen reader's digest? :-) A born reader!

DNS server

@Arthur2 neen mijn server heeft maar 1 internet poort  dus dat wil eigenlijk zeggen dat alles door mijn server gaat ?

0 Likes
Arthur2
Experienced Meesterweter
Berichten: 3098
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

DNS server

@miguel1

 

Nee maar kun je je Netwerklayout eens tekenen? Dat zal veel verduidelijken en dan kan ik je beter helpen

   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

DNS server

Op zich maakt het niet zoveel uit qua DHCP server. Heb je een router en op dat netwerk zit er een NAS of Server kan je DHCP uitschakelen op de router en DHCP laten uitvoeren door de NAS of Server.

Heb je een router en 2 netwerkkaarten in je server zitten dan fungeert jou server als router. En dan zit je met 2 netwerken. Maar dit zou allemaal geen invloed mogen hebben op downloadcapaciteit.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
miguel1
Freshman Beetjesweter
Berichten: 33
On a roll... De 3 wijzen! Nog geen reader's digest? :-) A born reader!

DNS server

maar ik zou graag eens weten wat isass.exe is die zend dingen uit maar ik weet niet wat 

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5216
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

DNS server


@miguel1 schreef:

maar ik zou graag eens weten wat isass.exe is die zend dingen uit maar ik weet niet wat 


https://www.file.net/process/isass.exe.html

 

Ben je zeker dat het isass.exe (I) is en niet lsass.exe (L). In elk geval, even ingeven in Google en je krijgt een hoop hits.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
miguel1
Freshman Beetjesweter
Berichten: 33
On a roll... De 3 wijzen! Nog geen reader's digest? :-) A born reader!

DNS server

@Arthur2 hoe kan ik maken dat men digicorder niet verbind via mn dhcp server want dan kan ik niet meer kijken naar mn tv gids 

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

DNS server


schreef:

@Arthur2 hoe kan ik maken dat men digicorder niet verbind via mn dhcp server want dan kan ik niet meer kijken naar mn tv gids 


De digicorder moet rechtstreeks aan de modem of hoogstens via een switch achter de modem verbonden zijn. Hij mag nooit via uw eigen DHCP server verbonden worden. Reden: hij moet zijn IP adres van Telenet krijgen.

 

Heb je een modem only, dan een switch aanhangen. Van daaruit een aansluiting naar de digicorder en eentje naar uw DHCP server.

 

Heb je een HGW, die heeft meerdere UTP poorten, dan ook weer een aparte UTP kabel naar uw digicorder en een andere UTP naar uw DHCP server.

 

Dit komt erop neer dat de digicorder niet in uw eigen netwerk mag zitten. Hij moet in het netwerk van Telenet zitten, dat vanuit de DHCP servers van Telenet bediend wordt.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
miguel1
Freshman Beetjesweter
Berichten: 33
On a roll... De 3 wijzen! Nog geen reader's digest? :-) A born reader!

DNS server

@StefaanH hoe kann ik dann make  dat het niet via mn dhcp server gaat en dns ?

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

DNS server

@miguel1, nog even duidelijk: een digicorder mag NIET in uw eigen netwerk staan, die moet rechtstreeks op het Telenet netwerk aangesloten zijn. DHCP en DNS worden dus in Mechelen beheerd.

 

Concreet: als je een modem only hebt (die heeft maar één UTP poort) MOET je een switch aan die modem hangen. Uw digicorder verbind je dan met een UTP kabel met een van de UTP poorten van de switch. Op die manier krijgt de digicorder zijn IP adres van de Telenet DHCP servers. Vervolgens gebruik je een tweede UTP kabel, die je in een andere UTP poort van de switch plugt en vervolgens in de netwerkkaart van uw server waarmee je dus uw eigen netwerk gaat bedienen/beheren.

 

Heb je een HGW van Telenet (die heeft meerdere UTP poorten want  het is een combinatie van modem en router) dan heb je geen switch nodig. Plug de digicorder in een van de UTP poorten en uw server in een andere poort.

 

Het is dus noodzakelijk dat uw digicorder met het Telenet netwerk verbonden is ZONDER via uw server te passeren. Wat er allemaal in uw netwerk staat en hoe dat geconfigureerd is heeft dus geen enkel belang voor uw digicorder en staat er volledig los van.

 

Voor de volledigheid, het kan bij een modem only ook zonder switch als je over een router beschikt die VLAN kan aanmaken waardoor uw digicorder niet bediend wordt door de DHCP server van uw router. Maar dat terzijde..

 

Maar, zoals reeds door anderen gevraagd: vertel ons eens hoe uw netwerk eruit ziet:

  • Heb je een modem only met eigen router erachter of heb je een HGW?
  • In geval van eigen router, is dat effectief een router of is uw server eveneens router?
  • Welke toestellen zijn er allemaal aangesloten en hoe en waar zijn die aangesloten?

Want nu zijn we eigenlijk een beetje in het duister aan het schieten ...

 


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes