Beantwoorden
IkWeetHetNiet
Professional Beetjesweter
Berichten: 6
Alles op zijn plek! Netjes! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

DOCSIS 3.1 modem valt uit bij intensief gebruik

Ik ben recent overgeschakeld naar gigabit internet van Telenet. Iedere keer als de download snelheid boven de 70-80 MBs blijft voor langer dan een minuut valt het internet weg voor een paar minuten. Dit blijft gebeuren en vroeg me af waar dit aan kan liggen. De modem blijft gewoon dim wit licht geven (herstart dus niet).

 

Ik heb al sinds maart vorig jaar problemen (sinds de plaatsing van een nieuwe docsis 3.1 modem) met mijn internet. Sinds toen valt het internet meestal 's nachts gewoon uit tussen 1:00 en 1:30 en dan nog 2-3 keer per maand door de dag. Er is meerdere keren een technieker hier geweest, maar zij hebben niet meer gedaan dan telkens de kabel tussen de modem en de coax verdeelblok vervangen (3 keer op nog geen jaar tijd). Ondertussen heb ik zelf ook de hele coax in de muur vervangen want de techniekers beweren ook dat het daaraan kon liggen, heb dit zelf gedaan omdat ik geen zin had in een telenet-factuur van 500 miljoen miljard.


Dingen die ik heb geprobeerd:

  • Coax van waar het mijn huis binnenkomt tot aan de modem vervangen.
  • Kabels van mijn lan allemaal gecheckt en gestresstest
  • Wifi uitgeschakeld en 1 kabel met slechts 1 toestel erachter aangesloten
  • Lan stresstest (valt op dezelfde manier uit)


Ik blijf er nog steeds bij dat er iets aan mijn modem scheelt, maar tot nu toe wilt Telenet de modem niet vervangen. Wat is jullie mening hierover, kan het nog ergens anders aan liggen?

0 Likes
2 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

DOCSIS 3.1 modem valt uit bij intensief gebruik

@IkWeetHetNiet 

De prijs die je aanhaalt van 500 miljoen miljard zal wel meevallen denk ik zo. Het is wel iets wat betaald dient te worden maar zo veel is wel erg overdreven. 

 

Daarnaast is de dropkabel al eens uitgemeten ? Dat is de kabel die van buiten naar binnen komt daar kan eventueel een probleem in zitten ( kabel vanauit de paddestoel of TAP naar de NIU ). Je kan wel deze het best zelf vervangen want Telenet zal hier voor wel de aanrekening sturen en het duurt lang voor Telenet het kan komen vervangen. 

 

Ook kan de oorzaak aan de paddestoel zijn of aan de TAP maar dat is iets wat Telenet zelf dient na te kijken. Ik haal niet uit je verhaal dat de technieker dit heeft nagezien. 

 

Moest je een nieuwe modem willen zou ik gewoon de oude afkoppelen en naar een Telenet center gaan en omruilen voor een andere. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

DOCSIS 3.1 modem valt uit bij intensief gebruik

Daar ge overgeschakeld bent naar Gigabit veronderstel ik dat ge ook een uitgebreider lokaal netwerk hebt. Vertel eens hoe dit netwerk in elkaar zit want een nieuwe modem kan gevoeliger zijn voor problemen in het lokale netwerk.


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes