Beantwoorden
Wissewasje
Freshman Weetjesweter
Berichten: 9
YEAH! CAPSLOCK DAY! Goed gevonden! Netjes! Mooi, mooi!

Devolo Powerline instellen

Sinds een recente update krijg ik bij de instellingen van mijn powerline volgende tabblad.  Welke optie kies ik hier het best ?

Devolo.JPG

Tags (1)
0 Likes
11 reacties
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Devolo Powerline instellen

Als je bij Telenet bent, is de vdsl tab niet van toepasing.

Kijk liever onder de Opties tab, mogelijk is daar vdsl aangevinkt.

0 Likes
Wissewasje
Freshman Weetjesweter
Berichten: 9
YEAH! CAPSLOCK DAY! Goed gevonden! Netjes! Mooi, mooi!

Devolo Powerline instellen

Bij de opties tab is hiervoor geen selectie mogelijk, ook in het beheer van powerline vind ik er geen instelling van.

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Devolo Powerline instellen

Waar en wanneer krijg je dat bericht? Het ziet er niet uit als iets uit Devolo Cockpit.

Waar krijg je dat bericht?

Wat staat er onder Opties?

Welke powerline gebruik je?

0 Likes
Wissewasje
Freshman Weetjesweter
Berichten: 9
YEAH! CAPSLOCK DAY! Goed gevonden! Netjes! Mooi, mooi!

Devolo Powerline instellen

Het zit in de opties (tandwieletjes) van mijn dlan 1200+ ac wifi in de devolo cockpit.

Na het klikken op dit tandwiel krijg ik een venster met 2 tabbladen: opties en vdsl

In dit eerst tabblad staat de apparaatnaam, de firmware versie en het mac-adres en daarna de opties om leds uit te schakelen, te resetten en het handboek te bekijken (waar niets over het vdsl tabblad staat).  Dus nog steeds geen duidelijkheid ...

 

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Devolo Powerline instellen

Indien het toestel van bij Proximus komt, kan ik me deze parameters voorstellen. VDSL is een opvolger van ADSL waarmee hoger snelheden mogelijk zijn op telefoondraad. Mogelijk is het dan niet geschikt voor Telenet.

Op een Telenet installatie zou ik geen van de twee VDSL opties kiezen. Ik zou proberen met SISO alhoewel ik niet weet waarvoor dat staat. Als het niet lukt contact opnemen met Devolo.

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Devolo Powerline instellen

Ik zie eigenlijk niet goed in waar die settings voor kunnen dienen. Een powerline hang steeds achter een router, dus of het internet nu binnenkomt via een coax , glasvezel of via een telefoondraad, eenmaal binnen,  voorbij de modem en de router (al dan niet gecombineerd in één toestel) maakt dat toch niks meer uit. Dan heb je het ethernet netwerk en het WiFi netwerk met hun desbetreffende netwerkkaarten. En een ethernetkabel kun je dus vervangen door twee powerlines aangesloten op het elektriciteitsnet.

 

Geen flauw idee dus waar VDSL settings op een powerline voor zouden kunnen dienen ...

 

BTW, SISO staat voor Single Input Single Output, origineel gebruikt om systemen aan te duiden met één zend- en één ontvangstantenne.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Tags (2)
0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Devolo Powerline instellen

@StefaanH Ik deel uw mening, ik zie het ook niet in en dank u voor de uitleg van SISO. Dit neemt echter niet weg dat @Wissewasje de opties VDSL krijgt.
Wat die VDSL betekent weet ik ook maar door onder andere https://nl.wikipedia.org/wiki/VDSL2.
Vermits Telenet coax gebruikt is dit geen technologie voor Telenet. Daarom heb ik op fora van Proximus gekeken en gelezen dat Proximus een Devolo 1200+ ac wifi verkocht of nog verkoopt. Deze zou echter een andere firmware en updates hebben dan de gewone Devolo 1200+ die je in de winkel koopt. Op basis van deze informatie stel ik de vraag of die bij Proximus gekocht werd en adviseer ik om SISO te proberen.

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Devolo Powerline instellen

Blijft de vraag waarom Proximus andere firmware gebruikt. Dat Proximus via de telefoondraad binnen komt maakt na de modem/router niks meer uit. Een powerline werkt op een ethernet netwerk via het elektriciteitsnetwerk. Punt aan de lijn.

Misschien kan @Wissewasje eens proberen om de standaard firmware te installeren op zijn Proximus Devolo. In de veronderstelling dat het inderdaad Proximus exemplaren zijn  natuurlijk.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Wissewasje
Freshman Weetjesweter
Berichten: 9
YEAH! CAPSLOCK DAY! Goed gevonden! Netjes! Mooi, mooi!

Devolo Powerline instellen

Het zijn geen Proximus-exemplaren, ze komen gewoon van bij de electronica-boer.

In de oorspronkelijke versie was er ook geen 2e tabblad met deze VDSL instellingen.
Dit tabblad is er bijgekomen na een aanpassing van de firmware van de powerlines.

 

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Devolo Powerline instellen

Dan kan je teruggaan naar de elektronikaboer (als ze nog onder waarborg zijn).

Je kan ook telefoneren of e-mailen naar Devolo . Zie op https://www.devolo.be/service/downloads/ gans onderaan. Het is een Belgisch telefoonnummer in de zone Brussel.

0 Likes
Wissewasje
Freshman Weetjesweter
Berichten: 9
YEAH! CAPSLOCK DAY! Goed gevonden! Netjes! Mooi, mooi!

Devolo Powerline instellen

Er was reeds een mailtje verstuurd naar Devolo, maar het antwoord bleef lange tijd uit ... ondertussen eentje ontvangen:

 

In U geval kunt U deze functie ignoreren.
Bij Duitse klanten met een VDSL verbinding is het in sommige gevallen tot een negatieve wisselwerking tussen het VDSL protocol en de 1200 adapters gekomen.