24750
netweters
|
152322
antwoorden
|
20691
vragen
|
Hallo,
Ik heb een eigen router m.n. een Asus RT-AC87U.
Zowel deze router als mijn digicorder bevinden zich in mijn living onder de TV. Vanuit mijn garage, waar de Telenet modem staat, liggen 2 UTP kabels. De ene van de modem naar de router, de andere van de modem naar de digicorder.
Gezien ik één UTP kabel voor iets anders wens te gebruiken, wil ik de digicorder aan mijn router hangen.
Heb ik het juist dat ik hiervoor enkel deze instelling in mijn router moet aanpassen (en dus de digicorder aan lan 4 van mijn router moet hangen) :
Zijn hier nadelen aan (vertraging router / netwerk, beveiliging) ?
Kwestie van zeker te zijn vooraleer ik de aanpassingen doen... 😉
Alvast bedankt !
Titel gewijzigd door Suzy (admin) | Vorige titel: Digicorder na eigen router
Ja, je kan eenvoudigweg bij LAN - IPTV op je router de IPTV STB poort instellen op LAN 4. Daarna sluit je je Digicorder op LAN 4 aan en het zal perfect werken.
Ik heb erg sterk mijn twijfels of die gaat werken wat er hier gezegd wordt.
Je kan dit proberen maar een digicorder achter een eigen router werkt niet enkel de tv box wel en dan heb ik het puur over de interactiviteit.
Een digibox/corder kan niet achter een eigen router gebruikt worden. Waarbij bepalend is, of er een routing functie aktief is tussen de verschillende aansluitingen van het apparaat. Sommige routers bieden de mogelijkheid van passthrough tussen de WAN en een LAN poort, waarbij dan eigenlijk sprake is van bridging/switching (layer 2) ipv routing (layer 3).
Ik kan de afbeelding (nog) niet zien, maar als dat hier instelbaar is, dan zou het kunnen werken.
Ik ben 100% zeker dat het zo werkt.