Beantwoorden
Robby2
Freshman Beetjesweter
Berichten: 4
Follow the reader, reader! Leesbeest! Leesclubje starten? Pageturner!

Disconnect tijdens gamen met nieuwe Docsis 3.1

Hallo, Sinds ik mijn nieuwe  docsis 3.1 modem heb van telenet (ongeveer 1,5 maand geleden) krijg ik vaak last van network connection lost (met de vorige modem nooit last van gehad) ook mijn broer heeft hier last van (we hebben het tegelijk) terwijl hij een ander spel speelt. ik kan nog wel iedereen horen mijn internet op de pc werkt ook gewoon. ik kan praten via discord terwijl de disconnect afspeelt, mijn wifi werkt ook gewoon nog. 

ik heb naar telenet gebeld, ze zeiden dat ze geen problemen konden zien met de modem ik speel met een powerline in het stopcontact en een internetkabel in de powerline naar mijn PC 

ik heb nooit last gehad van slecht internet of random disconnects bij de vorige modem, ik heb dit sinds de nieuwe modem weet iemand wat ik moet doen?

alvast bedankt!

 

Titel gewijzigd door NV1(mod) | Vorige titel: disconnect tijdens gamen

0 Likes
19 reacties
DeTuinNick
Ex-Moderator
Berichten: 15
Say what?! Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Handje vol!

Disconnect tijdens gamen met nieuwe Docsis 3.1

Is er iemand die @Robby2  kan verder helpen met zijn vraag?
Alvast bedankt! 😉


Nick | Ex-Moderator

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5863
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Disconnect tijdens gamen met nieuwe Docsis 3.1

@Robby2  

Weet nu niet hoe je broer is aangesloten maar heb je al eens geprobeerd je powerlines te resetten ? Dit kan eventueel een oplossing zijn. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Robby2
Freshman Beetjesweter
Berichten: 4
Follow the reader, reader! Leesbeest! Leesclubje starten? Pageturner!

Disconnect tijdens gamen met nieuwe Docsis 3.1

bedankt voor het antwoord! maar ik heb dit al getest zonder goed resultaat 

0 Likes
dj_the_m
Freshman Weetjesweter
Berichten: 12
Alles op zijn plek! Twee handen vol! Leesbeest! Goed gevonden!

Disconnect tijdens gamen met nieuwe Docsis 3.1

ik heb dit probleem ook met dezelfde router. Connectie verlies met games via steam of blizzard. Constant ... telenet krijgt dat niet opgelost bij mij. Ik snap er niets van. Hou me op de hoogte mocht jij toch een oplossing vinden!

stekske
Freshman Beetjesweter
Berichten: 5
Mooi, mooi! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Disconnect tijdens gamen met nieuwe Docsis 3.1

Hetzelfde hier, problemen zijn gestart na de installatie van de nieuwe modem.

 

Op de dag dat OneUp geactiveerd werd voor mijn adres zakte mijn internet snelheid dramatisch. Antwoord van de klantendienst was dat de router niet sterk genoeg is ervoor terwijl 1gbps al jaren aangeboden wordt.(xD?)

Nieuwe laten komen met tegenzin (verzendingskosten voor eigen rekening) en sindsdien exact hetzelfde.

Willekeurige disconnects, als ik dan direct een speedtest laat lopen geeft die mij een goed resultaat. Bijkomend heb ik ook zeer veel moeite om mijn.telenet te gebruiken op het WiFi netwerk. 

 

Volgens mij ligt het aan de modem. Dit is de enige variabele in het verhaal. Ik zou liever terug de oude modem terug plaatsen.. 

0 Likes
CiaranBE
Professional Weetjesweter
Berichten: 43
Wat een systeem! Meer goede raad dan tante Kaat Opgeruimd staat netjes! WOW, overzichtelijk!

Disconnect tijdens gamen met nieuwe Docsis 3.1


@stekske  schreef:

Volgens mij ligt het aan de modem. Dit is de enige variabele in het verhaal. Ik zou liever terug de oude modem terug plaatsen.. 


Over wel exact type modem gaat het?

Indien je het vermoede hebt dat het echt door de modem komt kan je de klantendienst bellen, je probleem uitleggen en om een ander type vragen.

 

Hier kan je een lijst van alle HGW vinden die Telenet op dit moment gebruikt.

De CV8560E zou ik niet aanraden voor dit gebruik tenzij je een access point gebruikt want deze heeft geen ingebouwde WiFi.


Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren indien u vraag is beantwoord zodat anderen met hetzelfde probleem makkelijk een oplossing kunnen vinden.

Tags (1)
0 Likes
Robby2
Freshman Beetjesweter
Berichten: 4
Follow the reader, reader! Leesbeest! Leesclubje starten? Pageturner!

Disconnect tijdens gamen met nieuwe Docsis 3.1

Ja het ligt zoizo aan de modem aangezien het bij mij en bij jou is gestart na het plaatsen van de nieuwe modem ik vind het nogal irritant omdat ik competitive game en als ik eruit word gekicked is er een kleine kans dat ik het haal ik wil dat dit zo snel mogelijk word opgelost want je betaald voor normaal internet en niet dat je er heletijd uit word gekicked

0 Likes
Arnie
Professional Allesweter
Berichten: 1749
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Disconnect tijdens gamen met nieuwe Docsis 3.1

We zien op het forum regelmatig problemen voorbij komen met betrekking to gaming en een docsis 3.1 modem. Kijk bijvoorbeeld even hier.

Ik begrijp dat je One-up hebt, dus een downgrade naar een docsis 3.0 modem is voor jou geen optie. Wat interessant zou zijn is te zien of te problemen verdwijnen wanneer je een eigen router in de je netwerk zou opnemen.

Misschien kun je nog iets specifieker je netwerk beschrijven; welk modem heb je nu juist?

 


   Arnie | Krak
   Meten is weten. Gissen is missen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Robby2
Freshman Beetjesweter
Berichten: 4
Follow the reader, reader! Leesbeest! Leesclubje starten? Pageturner!

Disconnect tijdens gamen met nieuwe Docsis 3.1

hallo, ik heb geen one-up nooit gehad  maar ik heb niet  echt slecht internet tenzij ik over de telenetmeter zit. ik heb het model CH8568LG 

0 Likes
Arnie
Professional Allesweter
Berichten: 1749
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Disconnect tijdens gamen met nieuwe Docsis 3.1


@Robby2  schreef:

hallo, ik heb geen one-up nooit gehad  maar ik heb niet  echt slecht internet tenzij ik over de telenetmeter zit. ik heb het model CH8568LG 


Dag @Robby2 , ik heb dan per ongeluk een aantal berichtjes door elkaar gehaald.

Welke type abonnement heb je? Als het een abonnement is met een snelheid lager dan 400Mbps dan is mijn andere antwoord zeker van toepassing. Vraag Telenet om een omwisseling naar het oude type modem: CH7465LG.

 

Ik kan niet met 100% zekerheid bevestigen dat dit het probleem gaat oplossen, maar vermoed van wel. Verschillende vormen van internet verkeer gebruiken verschillende protocollen, pakket-groottes enz.

Terwijl je huidige modem goed overweg kan met sommige soorten vermoed ik dat er een probleem is bij grote hoeveelheden grote pakketen die opgesplits moeten worden.


   Arnie | Krak
   Meten is weten. Gissen is missen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
stekske
Freshman Beetjesweter
Berichten: 5
Mooi, mooi! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Disconnect tijdens gamen met nieuwe Docsis 3.1

Hallo!

 

ikzelf heb momenteel de CH8568LG, en kwam van CH8568LG.

Een vriend is begin deze maand verhuist, hij heeft ook de CH8568LG gekregen bij installatie en had direct dezelfde disconnect issues.

Gisteren is een technieker langsgeweest en heeft voor hem een CH8568LG geplaats (docsis 3.1 >> docsis 3.0) en zijn problemen waren direct verholpen.

 

Nu had ik dit ook graag gedaan, maar ik wil geen snelheid verliezen. Het lijkt me nutteloos om een OneUp te betalen (enkel voor de magere uploadsnelheid) als de modem door telenet softwarematig wordt vertraagd.

0 Likes
stekske
Freshman Beetjesweter
Berichten: 5
Mooi, mooi! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Disconnect tijdens gamen met nieuwe Docsis 3.1

Inderdaad, ranked spelen is een te groot risico om zelfs nog maar te proberen. 

0 Likes
stekske
Freshman Beetjesweter
Berichten: 5
Mooi, mooi! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Disconnect tijdens gamen met nieuwe Docsis 3.1

Goedemorgen,

 

Mijn netwerk is als volgt:

 

Telenet modem -> Google Mesh Wifi -> PC/Playstation met UTP verbonden

 

De telenet modem wordt enkel gebruikt om Ethernet te voeden aan mijn Google Wifi, die op een eigen subnet zit

0 Likes
Arnie
Professional Allesweter
Berichten: 1749
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Disconnect tijdens gamen met nieuwe Docsis 3.1


@stekske  schreef:

Goedemorgen,

 

Mijn netwerk is als volgt:

 

Telenet modem -> Google Mesh Wifi -> PC/Playstation met UTP verbonden

 

De telenet modem wordt enkel gebruikt om Ethernet te voeden aan mijn Google Wifi, die op een eigen subnet zit


Gezien je in een ander antwoord aangeeft dat je een CH8568LG hebt, is bovenstaande uitspraak niet juist. De Telenet CH8568LG doet nog wel wat meer. Deze NAT bijvoorbeeld nog al je verkeer. Enkel wanneer een CV8560E kun je zo instellen dat deze (althans voor IPv4) echt als een soort modem-only werkt.

Tenzij je wifi van de CH8568LG gebruikt, ik ik in jou geval de CV860E aanraden.


   Arnie | Krak
   Meten is weten. Gissen is missen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes