Beantwoorden
toontje
Experienced Meerweter
Berichten: 95
Full speed writing! Warming up? De vlam zit erin. Goed bezig!

HTML-codes overzetten naar andere webhosting

Ik heb een html-website gemaakt met Dreamweaver 2021 en gepubliceerd op de webruimte van Telenet maar omdat die op 1.6.2022 verdwijnt, moet ik een andere oplossing zoeken.

 

Is er een mogelijkheid om de html-codes van mijn site in zijn geheel over te zetten naar een ander webhosting pakket zodat ik niet helemaal opnieuw moet beginnen?

 

En welke pakketten zijn aan te raden wat gebruiksvriendelijkheid en prijs betreft?

Het is wel de bedoeling dat de url aan een eigen domeinnaam kan gekoppeld worden.

 

Zijn er nog andere dingen waar ik op moet letten?

 

Alvast dank voor het mee denken.

 

Titel gewijzigd door NV1(mod) | Vorige titel: website html

0 Likes
4 reacties
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

HTML-codes overzetten naar andere webhosting

@toontjeTen eerste een ftp programma, zet die bestanden die nu op Telenet staan op je pc (met uitzondering van de Telenet mail verstuur codes die niet zullen werken op andere hosting paketten) en je kiest dan zelf waar je de hosting met domeinnaam aanvraagt, wat je er dus voor wilt uitgeven.

de vraag is dus, wat staat er op de site en wil je die uitbouwen en/of moet die ook beveiligt staan, dit kan dan met Let’s encrypt (gratis ssl optie).


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1668
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

HTML-codes overzetten naar andere webhosting

@toontje connecteer naar je webspace via dreamweaver (ftp protocol) van je nieuwe webhosting en zet daar de index.html file met bijhorende file. Die zet je gewoon op de root van je website en dan zou het moeten werken. Dan kan je natuurlijk ook je ssl certificaat instellen zodat deze ook veilig is.

Je kan dit volgens mij ook in uw dreamweaver zetten.


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
toontje
Experienced Meerweter
Berichten: 95
Full speed writing! Warming up? De vlam zit erin. Goed bezig!

HTML-codes overzetten naar andere webhosting

Dank voor je antwoord.

 

Een ssl certificaat?
Geen idee wat of hoe.

Kan je meer uitleg geven?

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

HTML-codes overzetten naar andere webhosting

@toontje 

De users.telenet.be/xxxxx sites kan je enkele bereiken met http://. Dit is een onbeveiligde verbinding. Meestal zijn deze webpagina's niet interactief en dan maakt dat niets uit of de verbinding al dan niet beveiligd is.

Er is een tendens (voor interactieve pagina's terecht) om de verbindingen beveilig te maken. Dat is een verbinding met https://. Deze verbinding werkt met een beveiligd SSL certificaat. Als je rondkijkt naar de webhostingbedrijven, kan je zien dat vele dit gratis aanbieden.