Beantwoorden
Sjekke
Experienced Meerweter
Berichten: 110
BINGO! De volle 100! Al 25 duimen! Goed bezig!

Docsis 3.1 E-router (CV8560E): bridging actief

Je kan bridging nu instellen via My Telenet. 

 

Succes!

486 reacties
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Docsis 3.1 E-router (CV8560E): bridging actief

SMAC 2.7 werkt hier op een 24*8 CV7160E EMTA 3.0

Werkt dat ook met een Compal CV8560E HGW 3.1

0 Likes
VVV
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Leesclubje starten? Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Docsis 3.1 E-router (CV8560E): bridging actief

@JordivdK 

Ik heb net hetzelfde probleem en krijg het maar niet opgelost via de klassieke support kanalen (shop, telefoon, WhatsApp). Kan ik u een privé bericht sturen met mijn gegevens om dit te laten fixen?

0 Likes
decorteq
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Leesclubje starten? Primeur! Pageturner! It's your second party!

Docsis 3.1 E-router (CV8560E): bridging actief

@VVV is dit bij jou ondertussen in orde? Hier exact hetzelfde probleem. In ‘Mijn Telenet’ zie ik als modem “Motorola / CV6181E” staan in plaats van de CV8560.

Ik heb alles netjes uitgelegd en verwezen (mét URL) naar dit forum en de oplossing, maar ik krijg van de klantendienst enkel te horen dat ik 1/ een modem-only nodig heb en - na verdere uitleg - 2/ een technieker moet laten langskomen. Nadat ik er nogmaals op wees dat het mogelijks om een fout bij de ingave van de MAC-adressen ging en dat dit hier duidelijk gedocumenteerd staat, ging hij het doorgeven aan zijn collega’s, die me telefonisch zouden contacteren. Ik hoop morgen op een telefoontje.. 

Zal je ook van mijn kant op de hoogte houden. 

0 Likes
VVV
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Leesclubje starten? Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Docsis 3.1 E-router (CV8560E): bridging actief

@decorteq Neen, we zijn nu 3 weken en 10-talen pogingen verder en steeds geen oplossing. Wel veel tegenstrijdige, en soms absurde, antwoorden gehad van Telenet. Blijkbaar zijn de mensen van first line support totaal onwetend over de relatie tussen modemtype en bridging ondanks de vermelding op https://www2.telenet.be/content/www-telenet-be/nl/klantenservice/wireless-modems-van-telenet bij modem/gateway CV8560E.

Screenshot 2020-09-21 091544.png

Second line support krijg je nooit rechstreeks aan de lijn en belt zelf nooit terug.

0 Likes
decorteq
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Leesclubje starten? Primeur! Pageturner! It's your second party!

Docsis 3.1 E-router (CV8560E): bridging actief

Misschien kan @Suzy ons ook helpen?

0 Likes
decorteq
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Leesclubje starten? Primeur! Pageturner! It's your second party!

Docsis 3.1 E-router (CV8560E): bridging actief

@VVV Zonet opnieuw naar Telenet gebeld en een zeer behulpzame first liner aan de lijn gehad die me - na te hebben aangedrongen dat het niet nodig is om een technieker langs te sturen (dit lijkt hun standaard antwoord te zijn) - geholpen heeft door dit direct met second line support te bespreken.

Ik zie nu inderdaad dat ik naar de geavanceerde instellingen van mijn modem kan:

decorteq_0-1600771454501.png

 

Hij wist me te vertellen dat het vaak kwestie is van de beschikbaarheid second line support; indien zij niet beschikbaar zijn, moet de first line het probleem zelf zien op te lossen, wat dus niet gebeurt.

 

Het lijkt er dus op dat je echt gewoon geluk moet hebben wie je aan de lijn krijgt..

 

@Suzyter info 

XTbe
Professional Meerweter
Berichten: 123
Een bus vol! Warming up? BINGO! De volle 100!

Docsis 3.1 E-router (CV8560E): bridging actief

Ik heb even een vraag over de instelling van de bridiging. Ik heb dit reeds een tijdje geleden geactiveerd en dit lijkt te werken maar nu ik wat met port forwarding aan het spelen ben, vrees ik dat er een aantal zaken zijn die misschien niet correct ingesteld zijn.

 

Ik moet namelijk tweemaal de forwarding instellen, eenmaal op de modem waar er een port forward is van de modem naar het ip adres van de eigen router.

Daarnaast dien ik dan ook nog eens port forwarding in te stellen van de eigen router naar het desbetreffende toestel.

 

Is dit hoe dit zou moeten werken?

 

Zo niet waar heb ik de fout gemaakt.

 

Ter info het veld LAN-subnet in Mijn Telenet bevat een andere range dan de DHCP range van mijn eigen router. Ik zie ook dat het mac adres dat ik in bridging ingegeven heb 1 karakter afwijkt van wat er aangegeven wordt in verbonden toestellen.

 

Alvast bedankt om me wat meer wegwijs te maken in netwerk(-setup). En misschien sorry voor de *noob* questions, maar eens mens moet ergens beginnen.

 

Thanks alvast voor alle hulp.

 

0 Likes
Arnie
Professional Allesweter
Berichten: 1744
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Docsis 3.1 E-router (CV8560E): bridging actief

Als de IP passthrough (bridging) goed geconfigureerd is, dan ontvangt je eigen router op zijn WAN interface een publiek IP adres. Je hoeft dan enkel maar port-forwarding in te stellen op je eigen router, en niet op de Telenet router.

Om te controleren of je "bridging" goed hebt ingesteld; kijk welk adres je eigen router ontvangen hebt. Is dit een publiek adres, dan is het goed. Start dit adres echter met 192.168, dan is het fout.

Indien het fout mocht zijn, dan zul je dit 192.168 ip adres, tezamen met het MAC adres van de WAN port van je eigen router in mijn.telenet kunnen zien. Vergelijk dan even het MAC adres. Zeer waarschijnlijk is da niet juist. Gewoon even kopieren-plakken.


   Arnie | Krak
   Meten is weten. Gissen is missen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
XTbe
Professional Meerweter
Berichten: 123
Een bus vol! Warming up? BINGO! De volle 100!

Docsis 3.1 E-router (CV8560E): bridging actief

Bedankt voor het antwoord.

 

Advies opgevolgd, denk dat dit nu beter is aangezien er geen verbonden toestellen meer staan op mijn telenet. 

 

 

0 Likes
XTbe
Professional Meerweter
Berichten: 123
Een bus vol! Warming up? BINGO! De volle 100!

Docsis 3.1 E-router (CV8560E): bridging actief

Vervolvraagje, wanneer je router dan een publiek adres gekregen heeft, zijn de waardes in Mijn Telenet in de sectie WAN configuratie en LAN configuratie nog van belang?

 

Wat ik zie is dat het WAN adres in Mijn Telenet niet overeenkomt met het WAN adres op de router. Wanneer ik mijn WAN IP adres test dan is het wel het WAN ip adres van de router.

 

Mbt het LAN adres heb ik iets staan waarbij xxx.xxx.100.1 afwijkt van de range die op mijn router staat indien ik het adres in dezelfde range plaats dan heb ik een conflict met het IP adres van de router. Is dit adres enigszins van belang over heeft dat geen nut meer wanneer de bridging actief is.

 

Vermoed dat er nog iets niet correct is aangezien de port forwarding op de router niet lukt.

 

Thanks again voor de feedback!

 

 

0 Likes
Arnie
Professional Allesweter
Berichten: 1744
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Docsis 3.1 E-router (CV8560E): bridging actief

Wellicht helpt dit schematisch overzicht. In mijn telenet zie het WAN IP adres van de CV8560E. Op LAN tussen je eigen en de Telenet router kun je nog steeds apparatuur aansluiten, zoals bijvoorbeeld een digibox, maar eveventueel ook een gast wifi access-point. Die apparatuur zul je dan via mijn telenet kunnen zien.

Het is logisch en correct dat je eigen LAN (achter je eigen router) en het LAN tussen je router en de CV8560E een ander subnet gebruiken.

 

 

telenet-IP-passthrough.png


   Arnie | Krak
   Meten is weten. Gissen is missen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
XTbe
Professional Meerweter
Berichten: 123
Een bus vol! Warming up? BINGO! De volle 100!

Docsis 3.1 E-router (CV8560E): bridging actief

Thanks voor het snelle antwoord.

 

Ik ben al iets verder geraakt. Ik zie dat de port forwarding lukt voor de toestellen die met wifi verbonden zijn maar niet voor de toestellen die bekabeld verbonden zijn via een switch die tussen de router en het verbonden bekabeld toestel staat.

 

Ondertussen volgende test gedaan:

 

- Rechtstreeks bekabeld verbonden op de router -> werkt

- Verbonden via de tussenliggende switch -> werkt niet

0 Likes
Arnie
Professional Allesweter
Berichten: 1744
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Docsis 3.1 E-router (CV8560E): bridging actief

Even checken of ik je tests goed begrepen heb;

We hebben het steeds over toestellen achter je eigen router?

Als ze via wifi verbonden zijn, kun je ze vanaf het internet bereiken wanneer port-forwarding op je eigen router aktief is.

Ook kun je interne toestellen die via een kabel rechtstreeks met je eigen router verbonden zijn vanaf het internet bereiken wanneer port-forwarding aktief is.

Toestellen verbonden met kabels via een switch op je eigen netwerk kun je niet bereiken?

Correct?

Is het wel echt een switch, of misschien een switch/router combinatie?


   Arnie | Krak
   Meten is weten. Gissen is missen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
XTbe
Professional Meerweter
Berichten: 123
Een bus vol! Warming up? BINGO! De volle 100!

Docsis 3.1 E-router (CV8560E): bridging actief

@Arnie Thanks voor het antwoord. Ik het onderwerp afgesplitst in een eigen thread omdat dit nu niet meer over bridging / MAC passtrough op de CV8560e gaat.

 

Je kan deze nieuwe thread and mijn antwoord hier vinden:

https://www.netweters.be/t5/Instellingen-software-hardware/Port-forwarding-issue/m-p/106507#M18494

 

Ex-Netweter
 

Docsis 3.1 E-router (CV8560E): bridging actief

Goed nieuws voor de (toekomstige) gebruikers van de E-router (CV8560E).

 

In het begin dat de E-router werd geïnstalleerd zijn er heel veel problemen geweest met de provisionering van deze nieuwe modem.

Er was namelijk een discussie / misverstand of deze modem nu 2 MAC adressen (HFC, MTA) of 3 MAC adressen (HFC, MTA en GATEWAY) had.

Vele gebruikers zagen de correcte modem niet in "Mijn Telenet" en de Helpdesk wist ook niet altijd wat het probleem was.

 

Dank zij onze discussie hier op Netweters, werd het probleem gevonden: op de doos van de modem staan 2 MAC adressen, op het etiket van de modem staan er 3 MAC adressen.

 

Vandaag had ik een technieker in huis die een nieuwe E-router kwam installeren. Toen ik hem wees op de noodzaak om 3 MAC adressen in te voeren bleek dat niet meer nodig.

Telenet heeft namelijk hun systeem gewijzigd, waardoor de technieker maar één MAC adres meer moet ingeven (HFC). De andere MAC adressen worden door het systeem nu automatisch toegevoegd (tekens één hexadecimaal cijfer hoger) 😏.

 

Zo zie je maar dat Telenet toch (af en toe) luistert naar de Netweters, en ook leert uit onze topics 😃.