Beantwoorden
Sjekke
Experienced Meerweter
Berichten: 110
BINGO! De volle 100! Al 25 duimen! Goed bezig!

Docsis 3.1 E-router (CV8560E): bridging actief

Je kan bridging nu instellen via My Telenet. 

 

Succes!

486 reacties
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Docsis 3.1 E-router (CV8560E): bridging actief

We zullen zien,'n TV box moet ik NIET.

Aan die modem kunnen ze niets veranderen,die kan 1Gbps aan.

Trouwens ze kunnen 'n modem niet opdrijven,dat zijn maximale fabrieks standaarden.

En als ze een keer mijn snelheid verlagen is er Orange nog.Die komen ook nog wel naar 1Gbps.

 

Graag link waar dat tijdelijk staat.

En anders neem ik gewoon Internet only en de rest buiten.

 

 

 

0 Likes
NofanTasi
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 480
Meer goede raad dan tante Kaat Opgeruimd staat netjes! WOW! Lees je nog iets anders? ;-)

Docsis 3.1 E-router (CV8560E): bridging actief

 


@StefaanH  schreef:

De echte modem-only is tijdelijk compatibel gemaakt met gigaboost. Dat gaat dus niet blijven werken.


bedoel je dat de modem-only CV7160E (24*8 DOC3 EMTA(DOCSIS)) op een bepaalde dag niet langer 1000down/50up (aka gigaboost) zal bieden?

 

{*niet* 'like'-en aub}
0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Docsis 3.1 E-router (CV8560E): bridging actief


@NofanTasi  schreef:

 


@StefaanH  schreef:

De echte modem-only is tijdelijk compatibel gemaakt met gigaboost. Dat gaat dus niet blijven werken.


bedoel je dat de modem-only CV7160E (24*8 DOC3 EMTA(DOCSIS)) op een bepaalde dag niet langer 1000down/50up (aka gigaboost) zal bieden?

 


Zo was het inderdaad medegedeeld. Volgens hetgeen @Suzy recent gepost heeft zou die modem zelfs op dit moment al geen gigaboost (het down gedeelte dan welteverstaan) meer aankunnen.

Ik kan het persoonlijk niet nagaan, ik heb wel die modem maar geen gigaboost.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
NofanTasi
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 480
Meer goede raad dan tante Kaat Opgeruimd staat netjes! WOW! Lees je nog iets anders? ;-)

Docsis 3.1 E-router (CV8560E): bridging actief


@StefaanH  schreef:

Zo was het inderdaad medegedeeld. Volgens hetgeen @Suzy recent gepost heeft zou die modem zelfs op dit moment al geen gigaboost (het down gedeelte dan welteverstaan) meer aankunnen.

Klopt, ik zag ook die post en reageerde daar (sorry voor double posting). In het kort, ik haal met CV7160E (gigaboost optie) 800+Mbps down. Wellicht zijn er dus CV8560E gebruikers die effectief de volle 1Gbps down halen (iemand die effectief de volle 1Gbps down haalt? laat het gerust hier weten, een getuigenis is voldoende evidentie). Toen ik aanvankelijk de CV8560E had haalde ik ook 800+Mbps down (i.e.: toen geen volle 1Gbps). Maar, zoals ondertussen duidelijk is, voldeed die toen niet aan mijn IPv6 verwachingen.

 

{*niet* 'like'-en aub}
0 Likes
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Docsis 3.1 E-router (CV8560E): bridging actief

19h30.jpgVolgens hetgeen @Suzy recent gepost heeft zou die modem zelfs op dit moment al geen gigaboost (het down gedeelte dan welteverstaan) meer aankunnen.

 

Net getest in volle piek met zwarte modem only 

StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Docsis 3.1 E-router (CV8560E): bridging actief

@robatoras 

 

Even terzijde: je hoeft uw afbeelding geen drie à vier kuur up te loaden hoor. Van zodra je het fameuze gele driehoekje ziet is het in orde, ook na één keer uploaden. Uw afbeelding is dan in status "wacht op goedkeuring". Dat heb ik daarnet gedaan, dus ieder moment kan de afbeelding effectief zichtbaar worden in uw post.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
NofanTasi
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 480
Meer goede raad dan tante Kaat Opgeruimd staat netjes! WOW! Lees je nog iets anders? ;-)

Docsis 3.1 E-router (CV8560E): bridging actief

@robatoras puik! welke speed test gebruik je die deze output geeft?

 

{*niet* 'like'-en aub}
0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Docsis 3.1 E-router (CV8560E): bridging actief


@NofanTasi  schreef:

@robatoras puik! welke speed test gebruik je die deze output geeft?

 


Dat lijkt heel sterk op het resultaat van een test op fast.com

Dat zal het dan ook wel zijn 😁


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
NofanTasi
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 480
Meer goede raad dan tante Kaat Opgeruimd staat netjes! WOW! Lees je nog iets anders? ;-)

Docsis 3.1 E-router (CV8560E): bridging actief


@StefaanH  schreef:

Dat lijkt heel sterk op het resultaat van een test op fast.com

OK, ik had nog nooit van fast.com gehoord (ik heb wellicht van slechts 0.000000...5 dingen ooit gehoord, om Alberto Contador te citeren). FYI: mijn fast.com geeft 570 terwijl telenet speed test 850 geeft (download dus, waarmee ik kan leven). 

 

{*niet* 'like'-en aub}
0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Docsis 3.1 E-router (CV8560E): bridging actief

@NofanTasi 

 

Hebt ge de test enkele keren laten lopen? Mijn persoonlijke ervaring is dat fast.com doorgaans de hoogste waarde van alle tests geeft. Wat dan ook wel een beetje aanleiding geeft om te denken dat fast.com een kleine optimist is ..


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Docsis 3.1 E-router (CV8560E): bridging actief

@NofanTasi 

 

Hebt ge die test op telenet recent gedaan? ik geraak er namelijk momenteel niet op ...

 

speedtesttelenetluktniet.JPG

En als ik een beetje wacht verandert het in dit:

 

latentiefout.JPG

 


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
NofanTasi
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 480
Meer goede raad dan tante Kaat Opgeruimd staat netjes! WOW! Lees je nog iets anders? ;-)

Docsis 3.1 E-router (CV8560E): bridging actief

@StefaanH 

dank voor follow up

ik heb consitent  fast.com versus telenet ~500 versus ~800 download resultaat en lig daar absoluut niet van wakker, want, als ik, bijvoorbeeld, de nieuwste firmware van mijn router|phone|whatever (van niet nabij) download ga ik die speed nooit halen. Zoals gezegd, ik heb liever (maar selectief frequentie keuze niet beschikbare) hogere upload (omdat hier, van nature, heel grote, video bestanden, constant aangemaakt en ter beschikking gesteld moeten worden).

 

{*niet* 'like'-en aub}
Tags (1)
0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Docsis 3.1 E-router (CV8560E): bridging actief

@NofanTasi 

 

Mag ik daaruit afleiden dat jij momenteel wel de telenet speedtest werkende krijgt? Ik dus nog steeds niet ...

Dat je download wil inleveren voor meer upload ken ik best inkomen. Het verschil is dan ook vrij groot en als je zoals jij aangeeft heel wat moet uploaden zou dat inderdaad heel wat schelen.

 

Blijven vragen zou ik zeggen .. Misschien komt het er dan wel eens van ...


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Docsis 3.1 E-router (CV8560E): bridging actief

@NofanTasiwerk aan de winkel voor Telenet over coax

Gebruikt proximus nog analoog?

Delta coax NL die prutsen niet meer met analoog.

 

https://www.delta.nl/nieuws/pers/delta-verhoogt-uploadsnelheid-in-zeeland-tot-125-mbps/

0 Likes
VinzzB
Freshman Meerweter
Berichten: 47
Al 25 duimen! Say what?! On a roll... Tien op tien!

Docsis 3.1 E-router (CV8560E): bridging actief

Ik heb nog eens een speedtest uitgevoerd met mijn cv8560E.

 

Via de speedtest windows app haal ik 844Mbps / 38Mbps als ik een proximus (schaarbeek)of de Orange server neem. Als ik de telenet server neem komt hij vaak net boven de 500Mbps. Ik merk echter wel wat variatie als ik meerdere tests achter elkaar doe. in één op de drie gevallen komt hij niet boven de 400Mbps.

 

VinzzB_0-1590594029681.png

VinzzB_1-1590594454428.png

VinzzB_2-1590594504393.png

 

 

En met fast.com (in Firefox) kom ik niet hoger dan 340Mbps en in Chrome haal ik net de 410Mbps. Maar een speedtest in een browser kan sowieso een vertekend beeld geven.

 

0 Likes