24755
netweters
|
152394
antwoorden
|
20699
vragen
|
Enkele maanden geleden overgeschakeld naar One up, omdat ik de beloofde snelheden niet haalde heb ik mijn oude modem ingeruild voor de Docsis 3.1 wireless en kort nadien begon de miserie, om de zoveel uur vond mijn modem het nodig om te herstarten. Helpdesk gaf me de raad om de modem in te ruilen voor een andere 3.1 maar sinds eergisteren heeft deze ook al minstens 2 keer heropgestart, misschien meer maar dat zie je niet altijd. Zou de combinatie met safespot + hier iets mee kunnen te maken hebben? Ten opzichte van de oude modem zijn er geen nieuwe toestellen aangesloten.
Titel gewijzigd door Ellen (mod) | Vorige titel: Docsis 3.1 wireless modem
Opgelost! Ga naar oplossing.
Een 'regelmatige herstart' is een systematisch en ernstig probleem dat behoorlijk door Telenet dient te onderzocht worden. Hoe merk je eigenlijk dat je modem herstart is? Is er een beschrijfbare regelmaat? Jammer genoeg kan je als gebruiker weinig opzoekwerk input aanleveren vanwege gebrek aan voldoende toegang. Maar, Telenet is zeker in staat (of dat hopen we hier allen toch ...) om het reilen en zeilen van je modem te evalueren.
Ik heb zelf een Docsis 3.1 met safespot + en heb geen hinder.
Misschien dat de technische dienst deze eens moet uitlezen?
Of uw kabel eventueel uitmeten.
Is dit nu toeval of niet? Ik bedoel, anderen hebben recentelijk hiervan ook gewag gemaakt, toch? Toen ik @PatFox' post las dacht 'k meteen Allez, weer iemand.
Patrick,
Als ik je mag gerust of ongerust stellen. Er vertoont zich idd momenteel een probleem met de combinatie safespot en de Wireless 3.1 docsismodem. Cbn is daar trouwens mee bezig. Ik zou zeggen probeer ofwel nog wat geduld uit te oefenen, ofwel kan je eventueel vragen aan het contactcenter om safespot er af te halen. Uitschakelen is niet voldoende.
Mvg
Dylan
Ik ervaar geen enkel probleem met de safespot+ en de nieuwe docsis modem . Hier werkt alles perfect zonder problemen. Als dit al een probleem was zouden er toch meer topics komen over hetzelfde probleem maar die zijn er niet.
Dat de modem zicht meermaals herstart heeft meestal te maken met de bekabeling buiten , connectoren , de TAP of paddestoel of de NIU. Dat heeft dus niks te maken met safespot+ en de combinatie van die modem. Zelf gebruik ik de nieuwste modem + de safespot+ al sinds One(up) is uitgekomen en sinds dag 1 geen probleem ervaren ook niks gezien.
Heb je ook een link naar de informatie die er naar verwijst dat safespot+ en de nieuwste docisis hier de oorzaak van zijn?
Ik heb 1 van mijn 2 powerlines een keer uitgetrokken en opnieuw ingestoken en sindsdien is de modem niet meer opnieuw opgestart