Beantwoorden
yw123
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
Goed gevonden! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur!

Domeinnaam aanvragen lukt niet meer. Wat nu?

Ik probeer via Mijn Telenet sinds meer dan 14 dagen een (betalende) domeinnaam (.be) aan te vragen (of te reserveren) doch telkens weer krijg ik een foutboodschap:

Je aanvraag kan momenteel niet automatisch verwerkt worden, waarvoor onze excuses. Probeer het later nog even opnieuw."

Ik contacteerde per tel. reeds herhaaldelijk de hulpdiensten en vulde ook reeds een klachtformulier in waarop men mij antwoordde dat dit probleem binnen de 5 dagen zou opgelost zijn.... doch nog steeds zonder succes !!!

Wat kan ik nu doen ?

Mag ik bv die bepaalde domeinnaam elders kopen en kan daar dan toch nog mijn gratis 50MB Telenet webruimte aan gekoppeld worden ???

heel graag nadere info waarvoor hartelijke dank !

0 Likes
16 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Domeinnaam aanvragen lukt niet meer. Wat nu?

Bij sommige providers heb je en webruimte en domeinnaam voor minder dan 35€ per jaar. Dus uitkijken maar. bvb one.com of mijn hostingpartner.nl. en er zijn nog andere.

 



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Bolletje
Professional Veelweter
Berichten: 378
Opgeruimd staat netjes! De race is begonnen! WOW! Lees je nog iets anders? ;-)

Domeinnaam aanvragen lukt niet meer. Wat nu?


@yw123  schreef:

Ik probeer via Mijn Telenet sinds meer dan 14 dagen een (betalende) domeinnaam (.be) aan te vragen (of te reserveren) doch telkens weer krijg ik een foutboodschap:

Je aanvraag kan momenteel niet automatisch verwerkt worden, waarvoor onze excuses. Probeer het later nog even opnieuw."

Ik contacteerde per tel. reeds herhaaldelijk de hulpdiensten en vulde ook reeds een klachtformulier in waarop men mij antwoordde dat dit probleem binnen de 5 dagen zou opgelost zijn.... doch nog steeds zonder succes !!!

Wat kan ik nu doen ?

Mag ik bv die bepaalde domeinnaam elders kopen en kan daar dan toch nog mijn gratis 50MB Telenet webruimte aan gekoppeld worden ???

heel graag nadere info waarvoor hartelijke dank !


Je kan je domeinnaam beter ergens anders nemen
Telenet is een beetje duur. Als je hem ooit wil verhuizen of stop zetten, betaal je ook nog eens
Zoek gewoon via Google. Forwarden naar je telenet webspace kan je overal (gratis)


0 Likes
_XiroN
Professional Weetjesweter
Berichten: 44
Topicvreter! Topicwurm! Al 25 duimen! Say what?!

Domeinnaam aanvragen lukt niet meer. Wat nu?

3€/maand enkel voor een domeinnaam zonder extra's en 50MB webruimte = 36€/jaar... 😳

 

Ik heb het goedkoopste pakket van one.com met enkele GB's webruimte een eigen mailhosting en tal van andere extra services, php, mysql, WordPress, ... 

Voor amper 45€ per jaar domeinnaam incl... 

 

Mijn keuze was rap gemaakt 😂

0 Likes
yw123
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
Goed gevonden! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur!

Domeinnaam aanvragen lukt niet meer. Wat nu?

Bedankt iedereen voor jullie positieve raadgeving...

Ik ben helemaal nieuw in deze materie en ik stel me toch nog enkele vraagjes waarop jullie me zeer waarschijnlijk wel kunnen antwoorden:

- ik keek rond op one.com en vond daar vele prijzen en pakket aanbiedingen: hoe moet nu juist ?

Als ik een domeinnaam aanvraag,  bijvoorbeeld 'xxx.be' krijg ik een voorstel waarin ik een pakket kan kiezen, bijvoorbeeld 'Beginner' met daarvoor een totaal van 29,87€ exBTW voor het eerste jaar... en daarna 65,87€ ; klopt dat ???

- indien ik enkel de domeinnaam aankoop is het 5,99€ voor het eerste jaar en 29,87€ achteraf... maar... kan ik daar dan mijn gratis Telenet webruimte van 50MB aan koppelen ?

- en laatste vraag: is die bijkomende functie "Wordpress" echt nuttig of bijna onmisbaar ???

 

Bij voorbaat DANK !

yw123
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
Goed gevonden! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur!

Domeinnaam aanvragen lukt niet meer. Wat nu?

... en SORRY, toch nog een praktische bijkomende vraag:

ik bezit nu een users.telenet.be/xxx/ website bestaande uit een aantal .HTLM en .PDF files welke ik graag wou overzetten naar een xxx.be site; kan dat met gewoon copy/paste van alle bestanden of is het toch heel wat ingewikkelder ???

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Domeinnaam aanvragen lukt niet meer. Wat nu?

@yw123  Klopt wat je zegt. Maar ik kom maar uit op een goeie 58€ voor het 2e jaar. Je domeinnaam zit er wel al inbegrepen. Bij mijnhostingpartner kost een beginnerspakket 30.36€ en dat blijft zo het 2e jaar. De aparte prijzen die je ziet voor een domeinnaam zijn als je enkel een domeinnaam wilt of er extra domeinnamen bij wil.

Wordpress is een zeer goed programma om websites te maken. Je kan kiezen uit verschillende gratis thema's, plugins enz.

Je kan ook makkelijk HTTPS inschakelen wat bvb op de gratis webruimte van Telenet moeilijk is.

Ik heb je in een PM mijn site doorgestuurd. Die is volledig in Wordpress met afzonderlijke headers afhankelijk van het thema. Fotoalbums, invulformulieren enz. Zelfs met de wettelijke pop-up voor cookies.

Webruimte bij one.com of mijnhostingpartner.nl is stukken flexibeler

Ik heb bij beiden goede ervaring met ondersteuning. In het Nederlands en meestal binnen de 24u opgelost.

Er zijn er zeker nog wel andere hoor. Maar ik vind deze prijs/kwaliteit wel degelijk. Zonder er reklame te willen voor maken.

En nu net je bijkomende vraag gezien. Inderdaad je kan gewoon via bvb Filezilla je bestaande pagina's eerst transfereren naar een map op je PC en dan vanaf je PC transfereren naar je nieuwe webruimte.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5216
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Domeinnaam aanvragen lukt niet meer. Wat nu?

Bestanden overzetten en uploaden doe je met een FTP client. FileZilla werd al vermeld, maar je hebt bijvoorbeeld ook WinSCP of SmartFTP. Allemaal gratis.

 

WordPress zal wel interessant zijn, maar ik vraag me af in hoeverre mate die correcte HTML code produceert. Dat kan je nagaan met de W3C Validator.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
yw123
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
Goed gevonden! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur!

Domeinnaam aanvragen lukt niet meer. Wat nu?

Hallo Ignace (en andere medeschrijvers),

Ik las met veel interesse jullie kommentaar en googlede daar wat mee...

Ik kwam oa. terecht op een andere webhoster "godaddy" waar ik super interessante prijzen vond, en vooral voor langdurige hosting (2, 3 tot 5 jaar) aan 1ste jaar promotie prijsje !

Kent iemand van jullie deze hoster en wat is dan de ervaring ???

Zij bieden ook hosting aan in Linux of in Windows; ik gebruik voor 100% Windows en dus veronderstel ik dan dat ik best daarvoor moet kiezen ?

 

0 Likes
Bolletje
Professional Veelweter
Berichten: 378
Opgeruimd staat netjes! De race is begonnen! WOW! Lees je nog iets anders? ;-)

Domeinnaam aanvragen lukt niet meer. Wat nu?


@yw123  schreef:

Ik kwam oa. terecht op een andere webhoster "godaddy" waar ik super interessante prijzen vond, en vooral voor langdurige hosting (2, 3 tot 5 jaar) aan 1ste jaar promotie prijsje !

Kent iemand van jullie deze hoster en wat is dan de ervaring ???

 


Ik heb zelf geen ervaring met godaddy.
Maar ik weet dat Microsoft met hun samen werkt.
Als je via outlook.com een domeinnaam wilt koppelen, kan dit enkel met godaddy.
Dus slecht zullen ze niet zijn

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Domeinnaam aanvragen lukt niet meer. Wat nu?

@yw123  Niks op tegen hoor. Maar een van mijn criteria was dat ik de helpdesk kon bereiken in het Nederlands en dat is effectief zo bij degene die ik gebruik. En een Zweedse of Nederlandse provider is voor mij al exotisch genoeg.

Is het deze? https://be.godaddy.com/hosting/web-hosting ? Ik vind de prijzen maar in de lijn van de andere. Tenzij je een .com neemt heel goed als je een internationaal publiek wenst te bereiken maar sites die een beetje serieus willen genomen worden gebruiken een domein van het land waar ze actief zijn. Oogt volgens mij betrouwbaarder.

Ik had ook nog een andere site maar die werd geblokkeerd door mijn browser wegen totaal onveilig.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
yw123
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
Goed gevonden! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur!

Domeinnaam aanvragen lukt niet meer. Wat nu?

kijk naar de bijlage (voor 36 maanden Hosting !)... is toch veel goedkoper dan de anderen...?godaddy.JPG

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Domeinnaam aanvragen lukt niet meer. Wat nu?

Ik zie: 109.66€ (3 jaar) maar in kleine letters domeinnaam 1 jaar (niet 3 jaar). Verlenging 12.95 per jaar.

Komt op een totaal van 135.56€ voor 3 jaar of 45.18€ per jaar.

Ik zie bij one voor beginner: 1e jaar 23.88, 2e en 3e jaar 47.88€ totaal 119.64 + BTW = 144.76€. Is per jaar 48.25€. Ik tel er BTW bij omdat ik niet zeker is of de prijs inclusief BTW is.

mijnhostingpartner: 91.08€ voor 3 jaar. SSD pakket (wordt gehost op SSD = sneller) 126€ 3jaar

Dus uitkijken geblazen. U hebt de keuze maar het is leuk om eens te vergelijken.

 



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
yw123
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
Goed gevonden! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur!

Domeinnaam aanvragen lukt niet meer. Wat nu?

je hebt groot gelijk... alles eens op een lijstje plaatsen (zo heb ik er vannacht ook over nagedacht).

 

Toch nog een belangrijk vraagje:

zoals ik reeds vertelde heb ik nu een website op users.telenet.be staan welke ik absoluut wil overnemen op een .be domein; indien ik die kopieer (filezilla) en enkel een domeinnaam aankoop kan ik die sitefiles daar dan gewoon op plakken en de gratis hosting ruimte (50MB) van Telenet gebruiken ??? , want daarmee heb ik genoeg, en hoe moet dat gebeuren ?

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5216
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Domeinnaam aanvragen lukt niet meer. Wat nu?

Dat kan, maar er is meestal wel een beperking. De bezoeker zal enkel example.com  (jouw domein) zien in de adresbalk en niet bijvoorbeeld example.com/pagina1.htm. Op die manier kan je bezoeker dus niet rechtstreeks naar een bepaalde pagina gaan.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes