Beantwoorden
SrrMke
Freshman Beetjesweter
Berichten: 4
Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Downloadsnelheid desktop via powerlines niet optimaal

Beste, 

 

Ik heb hier thuis in mijn garage de telenet router 24*8 DOC 3 WIRELESS(DOCSIS) hangen. Als abbo neem ik de Wigo 9 gb met als internet All-Internet 300 met Downloadsnelheid: tot 300 Mbps en uploadsnelheid: tot 20 Mbps

 

Ik ben er ook van bewust dat dit theoretische snelheden zijn. Nu heb ik mijn desktop boven op zolder staan en werk ik met een set powerlines PG9073 en pg9072 draadloze verbinding naar asus PCE AC88. 

Als ik nu op de desktop via een speedtest check haal ik de upload van 20 MBps redelijk goed maar de download is met moeite 36 MBps. 

 

Wat kan ik doen om dit te versnellen? (hoofdzakelijk gaming op de desktop).

 

Bedankt

 
 
I5-9600K
Geforce RTX2070
Sharkoon TG5 case
ASUS PCE-AC88 AC3100
0 Likes
9 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Downloadsnelheid desktop via powerlines niet optimaal

@SrrMke  om de snelheid te verhogen ga je niet veel kunnen doen. Waarschijnlijk een intern probleem dat je powerlines niet de volledige snelheden behalen ( bekabeling in huis , afstand ) . Eventueel de mogelijkheid om UTP kabel te trekken naar de zolder ? Dan kan je werken met die kabel of je kan zien dat je ergens een router als nog kan plaatsen er tussen op een andere verdieping. Misschien een AP van Telenet kan je ook gebruiken. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Downloadsnelheid desktop via powerlines niet optimaal

@SrrMke   Ik vrees dat je powerlines de bottleneck zijn. Welk Merk/type zijn ze? Oudere types zijn meestal minder goed.

Wifi en powerlines zijn jammer genoeg nog altijd een minder goed vervangmiddel van een UTP kabel.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2233
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Downloadsnelheid desktop via powerlines niet optimaal

Inderdaad best UTP kabel naar zolder leggen of een (prijzig) mesh-systeem installeren. Zo heb je verschillende wifi acces points in huis waarvan slechts 1 bekabeld aangesloten moet zijn. Zo kan je er 1 naast de modem zetten in de garage, eentje in de living en 1 op zolder bijvoorbeeld. 


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Downloadsnelheid desktop via powerlines niet optimaal

@SrrMke 

Geef eerst een andere naam (SSID) aan de 5 GHz wifi van uw powerline. Dus één netwerk uitzetten en dan SSID aanpassen. Probeer dan eens verbinding te maken met de 5 GHz wifi en  doe dan een speedtest. 

Je moet hier natuurlijk geen mirakels van verwachten, maar wel een verdubbeling van de snelheid.

0 Likes
SrrMke
Freshman Beetjesweter
Berichten: 4
Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Downloadsnelheid desktop via powerlines niet optimaal

@igvfer 

https://www.google.com/url?sa=i&url=https%3A%2F%2Fwww2.telenet.be%2Fnl%2Fklantenservice%2Fguide%2Fwi...

 

dit zijn de powerlines mvg

I5-9600K
Geforce RTX2070
Sharkoon TG5 case
ASUS PCE-AC88 AC3100
0 Likes
SrrMke
Freshman Beetjesweter
Berichten: 4
Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Downloadsnelheid desktop via powerlines niet optimaal

@janne_man

Hoe doe ik dat precies stap voor stap? ben niet zo thuis in die materie mvg

I5-9600K
Geforce RTX2070
Sharkoon TG5 case
ASUS PCE-AC88 AC3100
0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Downloadsnelheid desktop via powerlines niet optimaal


@SrrMke  schreef:

@igvfer 

https://www.google.com/url?sa=i&url=https%3A%2F%2Fwww2.telenet.be%2Fnl%2Fklantenservice%2Fguide%2Fwi...

 

dit zijn de powerlines mvg


Link is de zoeklink ofzo en niet de link naar de powerlines.

 



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
SrrMke
Freshman Beetjesweter
Berichten: 4
Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Downloadsnelheid desktop via powerlines niet optimaal

@igvfer 

 

7979D556-A4C9-4E48-A43E-F56E9309D830.jpeg

I5-9600K
Geforce RTX2070
Sharkoon TG5 case
ASUS PCE-AC88 AC3100
0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Downloadsnelheid desktop via powerlines niet optimaal

@SrrMke 

Je gaat met je webbrowser naar Mijn Telenet (als je dit bericht leest op een computer kan je gans bovenaan klikken op Mijn Telenet. Ik stel voor dat je met de rechtermuisknop klikt en je kiest om te openen in een nieuw venster. Als je het nieuwe venster hebt, terwijl je de Windows-toets (onderaan links op je toetsenbord) ingedrukt houdt, druk je op  het rechter pijltje (dat je in tekst kan gebruiken om de cursor naar rechts te laten gaan). Als dit gelukt is neemt Mijn Telenet slechts de rechterhelft van het scherm in. Links zie je nog een stuk van het venster Netweters.. Klik ergens in een grijs gedeelte van dit venster waardoor het terug het actief wordt. Terwijl je de windows toets ingedrukt houdt, druk je op het pijltje om naar links te gaan. Als alles gelukt is heb je nu twee vensters mooi naast elkaar zodat je links deze uitleg ziet en rechts Mijn internet. In het Mijn internet venster ga je naar beneden tot de kop Internet. Normaal zie je nu 'Je thuisnetwerk'. (indien niet op het groter dan teken klikken om verdere opties te zien). Klik op 'Je thuisnetwerk.

Je ziet nu een afbeelding van je modem.  Daaronder staat Modem details. Klik daarop. Scroll een beetje naar beneden en klik op Netwerkinstellingen en wifi wachtwoord. Staat Eén wifi-netwerk op ingeschakeld? zo ja klik op het hangslot uiterst rechts op dat zelde lijntje. Je krijgt een verwittiging, aanvaard die door 'Ik begrijp het' aan te vinken en klik dan op Ga verder. Verander nu Ingeschakeld naar uitgeschakeld. Ga naar beneden tot de kop Beveiligingsconfiguratie 5 GHz en verander de Naam draadloos netwerk (SSID) door bijvoorbeeld het cijfer 5 achteraan of vooraan toe te voegen. Scrol nu verder naar benden en klik op Bewaar. 

Scroll terug naar boven en bij Kies toestel verander je Modem xxx naar wifi powerline. Ga naar beneden en kies Netwerkinstellingen en wifi wachtwoord. Ga naar beneden naar de kop Beveiligingsconfiguratie 5 GHz. Doe hier een zelfde aanpassing van de naam draadloos netwerk. Ga verder naar beneden en klik op Bewaar.

 

Probeer hierna een verbinding te maken met de aangepaste naam. Je zal het wachtwoord één keer opnieuw moeten ingeven.