Een bepaalde website onbereikbaar via UTP
Ik had een lastig probleem dat ik zonder goed te weten heb kunnen oplossen, misschien kan er iemand mij wat meer duiding geven.
Op mijn vaste PC met UTP-verbinding lukte het me niet meer om naar de site van bpost te gaan, ook alle subdomeinen van Bpost waren niet meer bereikbaar. Dit zowel met Firefox, Chrome als Duckduckgo. Via mijn GSM wel bereikbaar en via de vaste PC van mijn zoon ook bereikbaar.
Het probleem lag dus aan mijn PC...
Letterlijk alles geprobeerd, van DNS servers te veranderen (staan standaard op 8.8.8.8) tot uitschakelen van virus killers, firewalls, energieschema's aangepast, gekeken naar driver updates voor netwerkadapters, winsock reset via CMD etc.. niks werkte. Telkens als ik naar een van de sites van Bpost wou surfen kreeg ik onmiddellijk een error screen, geen wachtperiode, onmiddellijk een error. Chrome vertelde me dat het IP-adres niet kon gevonden worden. De andere browsers gaven een gelijksoortige melding.
Pc-reset, modem (only)-reset, router reset..niks hielp. Het was ook zover ik weet de enige site die ik niet kon bereiken. Op een bepaald moment dacht ik dat ik misschien per ongeluk de ganse Bpost organisatie op een blacklist had geplaatst alhoewel ik daarover niks terug vond.
Dan maar bij Chrome de bpost.be onder de "trusted sites" gezet...ook weer niks, geen verbinding.
Na een uur had ik geen tijd meer en gebruikte ik mijn Macbook via wifi om naar de site te surfen, alles werkte probleemloos en daarna probeerde ik nog één iets...
Op mijn PC staat wifi standaard uit omdat ik met een vaste verbinding surf, ik zette de wifi verbinding aan (softwarematig) logde in mijn wifi-netwerk in en kon plots probleemloos naar de site van Bpost surfen, waarschijnlijk via wifi en niet via mijn vaste verbinding, maar op de PC van mijn zoon kan ik wel met de vaste verbinding de site bereiken.
En nu de kers op de taart...qua testen opnieuw wifi uitgezet op mijn PC en nu kan ik nog altijd probleemloos met de vaste verbinding naar Bpost surfen
raar...raar...raar