Eigen 2de router achter modem-only.
Hallo,
Ik ga hier effe eerst het probleem schetsen:
Wij huren in een school een eigen deel van het gebouw en maken gebruik van hun netwerk. Nu zouden we een eigen router met eigen subnet willen hebben waarvan de bijkomende router bereikbaar moet zijn van bij mij thuis ( via VPN en wake on lan te kunnen doen. Beiden zijn functies die onze router Asus AC88U heeft) . Ik had voorgesteld aan de IT'er van de school om onze router een vast IP-adres toe te kennen en gewoon een reeks poorten te forwarden via de telenet router. Nu wordt er gezegd dat de modem geen port forwarding heeft. Op de vraag welk modem hij dan heeft is het antwoord (24*8 DOC EMTA DOCSIS), wat volgens mij niet het modelnummer is. Maar swat, ik ga ervan uit dat het dan om een modem-only gaat.
Is het dan niet zo dat je achter een modem-only een switch kan hangen en daar dan 2 routers kan op aansluiten die dan beiden een eigen publiek IP krijgen?
En is het niet zo dat je achter de modem-only een router hebt hangen waarop je dan de port forwarding kan instellen naar de 2de router?
Het is geen business abonnement. Heb ook geen statisch ip nodig aangezien ik dyndns gebruik.
Dus de vragen zijn.
Kloppen mijn bovenstaande stellingen ?
Kan je een modem gratis omwisselen naar een e-modem?
Hoeveel publieke IP adressen krijg je bij een modem-only?
Moet je een business abonnement hebben om dit mogelijk te maken?
Ik hoop dat het wat duidelijk is.
Greetz
Gunther
- Labels:
-
modem-only (EMTA)
-
router