Beantwoorden
djdanvan
Freshman Weetjesweter
Berichten: 11
YEAH! CAPSLOCK DAY! Jij bent af! Handje vol! Goed gevonden!

Eigen Website(users.telenet)Disclaimer plaatsen ja/nee?

Beste Netweters.

Ik ben lid van een Ouderenvereniging nl. NEOS die een nationale website heeft.

Ik ben bestuurslid bij een Regionale Neos afdeling (Jabbeke) die onder Neos nationaal staat.

Daarnaast heb ik een eigen website aangemaakt bij (users.telenet.be) onder de naam van "users.telenet.be/neosjabbeke" om het wat meer eigen karakter en directer info te geven.

De vraag is moet ik daar een cookie disclaimer op plaatsen of niet en hoe?

Op deze website ontvang ik niets over cookies en of dergelijke maar nu met de wet op de privacy (GDPR) weet ik het niet meer wat er nog mag of niet?

Een ongeruste wegbeheerder.

Wie kan er mij aub helpen?

0 Likes
4 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Eigen Website(users.telenet)Disclaimer plaatsen ja/nee?

@djdanvan  Voor zover ik de wet begrijp moet dit voor elke website. Mijn familiesite is gemaakt met Word press. En daar heb ik dit vrij simpel kunnen oplossen. Zo'n pagina zit er standaard al in enkel voor een pop-up moet je nog zorgen via een plug-in.

Op de gratis webruimte van Telenet kan je wel WordPress niet gebruiken, daar zal je andere oplossingen moeten voor zoeken.

Neem anders een kijkje bij: https://www.verschaeve-familie.be 



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5214
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Eigen Website(users.telenet)Disclaimer plaatsen ja/nee?

Misschien dat @Niels je hiermee kan helpen (als hij een gaatje vindt in zijn agenda).


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Niels
Professional Bijna Allesweter
Berichten: 860
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019

Eigen Website(users.telenet)Disclaimer plaatsen ja/nee?

@djdanvan 

 

Ik ben momenteel zelf aan het onderzoeken in welke mate het noodzakelijk is om een cookiedisclaimer te plaatsen. Sinds de recente boete van de GBA voor Jubel.be zijn er velen wakker geschoten.

 

Een volledig antwoord kan ik je op dit moment nog niet geven hieromtrent aangezien ik onder andere nog twijfel of het noodzakelijk is om een cookiedisclaimer te plaatsen wanneer er enkel essentiële cookies worden gebruikt (en bijvoorbeeld geen voor Google Analytics). Voor essentiële cookies gelden namelijk andere kennisgevings- / toestemmingsvereisten.

 

Bij nazicht van je website heb ik alvast vastgesteld dat er geen Privacy Policy terug te vinden is, hetgeen in ieder geval noodzakelijk is. Bovendien dienen er, los van de website, binnen de VZW ook nog de nodige maatregelen / reglementen / registers worden opgesteld om te voldoen aan de verplichtingen inzake privacy.


  Niels | Ere-Krak
  The burden which is well borne becomes light – Ovidius
    Passend antwoord gekregen? Duid het aan als “oplossing”. Een like mag ook natuurlijk! Disclaimer
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Eigen Website(users.telenet)Disclaimer plaatsen ja/nee?

@djdanvan een andere oplossing is een gratis Wordpress site starten en daarop werken met alle nodig privacy opties dat je er kan instoppen en dan die site via een i-frame linken op de telenet gratis webruimte (ik weet het, i-frame is not done enzo, maar is een mogelijke optie).

maar bekijk alle andere nodige dingen eens voor in regel te zijn met die privacy dingen.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes