Eigen router ipv Telenet modem/router
ik wil een eigen router gebruiken ipv de Telenet modem/router. Dus ik wil die Telenet vervangen door een modem only model. Net even gebeld met een Telenet Center en die wisten me te vertellen dat ze deze kunnen wisselen voor een modem only model maar dat ik hierdoor geen TV diensten meer zal kunnen kijken. Dit is vervelend want mijn eigen router gebruiken zou me veel kopzorgen besparen rond dubbel NAT gebruik. Ik heb een kleine thuisserver staan die niet bereikbaar is zodra het internet uitvalt en dit komt door de dubbele NAT. Ik verbind mijn eigen Asus router via kabel met de Telenet modem/router model CH8568LG. Dit is, naast een power line voor tv diensten een een telefoonlijn, de enige kabel die uit de Telenet modem/router vertrekt. Vanuit de Asus router heb ik mijn thuisnetwerk met al mijn apparaten (vaste pc's, printer, server...) aangesloten aan die Asus router dus. Het vervelende is dus dat mijn server niet meer bereikbaar is in mijn thuisnetwerk zodra het internet niet meer werkt... Zou er iemand hier een oplossing voor hebben?
Opgelost! Ga naar oplossing.
- Labels:
-
modem (HGW)
-
modem-only (EMTA)
-
router