Beantwoorden
ludovda
Professional Beetjesweter
Berichten: 6
Netjes! Leesclubje starten? Primeur! Pageturner!

Enorm internetverbruik door back-up en synchronisatie

Al enkele maanden serieuze problemen met overmatig internetverbruik. Na 2 weken zit ik aan 1700 GB en zet Telenet me op verlaagde snelheid, en dat elke maand opnieuw. Ben geen groot verbruiker en dus heb ik dit probleem gemeld aan helpdesk. Helaas zonder veel tastbaar gevolg. Nu zelf ontdekt dat Google Backup en Synchronisatie de vermoedelijke oorzaak is. Het uitzetten van deze service resulteert in een minimaal internetverbruik, terug aanzetten opnieuw in een enorm grote boost van internetverbruik. Is toch niet normaal, dus: Wat is hier de reden van....?

0 Likes
8 reacties
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2265
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Enorm internetverbruik door back-up en synchronisatie

Back-Up en sync in de cloud = hoog internet verbruik0


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7779
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Enorm internetverbruik door back-up en synchronisatie

Ik vermoed

Back-up: Telkens opnieuw worden alle aangeduide mappen opnieuw ge-upload.

Syncronisatie: Normaal gezien enkel ontbrekende bestanden worden aangevuld.

Misschien eens kijken in je bak-up instellingen of werkelijk alles moet geback-upped worden, of dat je er misschien iets kunt weglaten.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Domi1963
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 759
Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

Enorm internetverbruik door back-up en synchronisatie

Ik zou eens goed dat Google account nakijken want daar klopt iets niet. Ik heb ook een Google account en dat verbruikt bijlange niet zoveel en ik heb er toch ook heel wat er opstaan.

Never trust in Dust
0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5240
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Enorm internetverbruik door back-up en synchronisatie

Zoals al werd aangegeven: als die backup gebeurt in "the cloud", dan doe je niets anders dan uploaden.

 

Weet je toevallig op welke toestellen die Google backup draait?

 

In elk geval, als het een PC of laptop is, dan kan je zelf backups maken naar een externe HDD. Dat kan bijvoorbeeld met Macrium Reflect Free in combinatie met iets als SyncBack Free.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
ludovda
Professional Beetjesweter
Berichten: 6
Netjes! Leesclubje starten? Primeur! Pageturner!

Enorm internetverbruik door back-up en synchronisatie

Bedankt voor je antwoord. Maar helaas begrijp ik niet dat die backup een doorlopend proces zou zijn. Ik zou denken dat backup alleen op nieuwe bestanden zou slaan...? Anderzijds: De loggegevens geven aan dat de synchronisatie wel naar wens verloopt, maat dat gaat dan over kleine volumes. 

0 Likes
ludovda
Professional Beetjesweter
Berichten: 6
Netjes! Leesclubje starten? Primeur! Pageturner!

Enorm internetverbruik door back-up en synchronisatie

Maar wat is daar de reden van? Mijn opslag binnen Google One blijft quasi onveranderd, of groeit slechts matig aan, vooral vanwege foto's. Ik ga er van uit dat de backup functie eenmalig is gebeurd en nu alleen nog geldt voor nieuwe bestanden? Of zie ik dat verkeerd? 

0 Likes
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Enorm internetverbruik door back-up en synchronisatie

@ludovda 

Als je veel internet verkeer hebt en toch weinig extra bewaart is het duidelijk dat er telkens opnieuw hetzelfde weggeschreven wordt. Je kan ofwel de instellingen veranderen (als dat mogelijk is) ofwel niet automatisch wegschrijven. Maak de back-up wanneer het volgens jouw wenselijk is.

Groeten


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Enorm internetverbruik door back-up en synchronisatie

@ludovda 

Kan je ergens instellen dat je een incrementele back-up wil maken? Dan schrijft hij alleen dat weg dat verschilt van vorige back-up.

Groeten


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes