24751
netweters
|
152341
antwoorden
|
20691
vragen
|
Al enkele maanden serieuze problemen met overmatig internetverbruik. Na 2 weken zit ik aan 1700 GB en zet Telenet me op verlaagde snelheid, en dat elke maand opnieuw. Ben geen groot verbruiker en dus heb ik dit probleem gemeld aan helpdesk. Helaas zonder veel tastbaar gevolg. Nu zelf ontdekt dat Google Backup en Synchronisatie de vermoedelijke oorzaak is. Het uitzetten van deze service resulteert in een minimaal internetverbruik, terug aanzetten opnieuw in een enorm grote boost van internetverbruik. Is toch niet normaal, dus: Wat is hier de reden van....?
Ik vermoed
Back-up: Telkens opnieuw worden alle aangeduide mappen opnieuw ge-upload.
Syncronisatie: Normaal gezien enkel ontbrekende bestanden worden aangevuld.
Misschien eens kijken in je bak-up instellingen of werkelijk alles moet geback-upped worden, of dat je er misschien iets kunt weglaten.
Ik zou eens goed dat Google account nakijken want daar klopt iets niet. Ik heb ook een Google account en dat verbruikt bijlange niet zoveel en ik heb er toch ook heel wat er opstaan.
Zoals al werd aangegeven: als die backup gebeurt in "the cloud", dan doe je niets anders dan uploaden.
Weet je toevallig op welke toestellen die Google backup draait?
In elk geval, als het een PC of laptop is, dan kan je zelf backups maken naar een externe HDD. Dat kan bijvoorbeeld met Macrium Reflect Free in combinatie met iets als SyncBack Free.
Bedankt voor je antwoord. Maar helaas begrijp ik niet dat die backup een doorlopend proces zou zijn. Ik zou denken dat backup alleen op nieuwe bestanden zou slaan...? Anderzijds: De loggegevens geven aan dat de synchronisatie wel naar wens verloopt, maat dat gaat dan over kleine volumes.
Maar wat is daar de reden van? Mijn opslag binnen Google One blijft quasi onveranderd, of groeit slechts matig aan, vooral vanwege foto's. Ik ga er van uit dat de backup functie eenmalig is gebeurd en nu alleen nog geldt voor nieuwe bestanden? Of zie ik dat verkeerd?
Als je veel internet verkeer hebt en toch weinig extra bewaart is het duidelijk dat er telkens opnieuw hetzelfde weggeschreven wordt. Je kan ofwel de instellingen veranderen (als dat mogelijk is) ofwel niet automatisch wegschrijven. Maak de back-up wanneer het volgens jouw wenselijk is.
Groeten