Beantwoorden
Sluca
Freshman Weetjesweter
Berichten: 13
Verander-je-wachtwoord-dag Dat loopt vlotjes. Leesbeest! Mooi, mooi!

Ethernet kabels in nieuwe Switch werken niet. Wat nu?

Hallo allemaal. Ik ben niet technisch aangelegd, ik hoop dat ik de juiste termen gebruik. Ik heb op mijn modem van Telenet (CH6643E) vier Ethernetpoorten. Maar ik heb nogal wat apparaten en 4 is niet genoeg dus ik heb een switch gekocht (TP-Link TL-SF1005D). 

Ik had niet door dat er bij de switch geen kabeltje was dus ik ben in mijn verzameling kabeltjes gaan zoeken naar een kabel met aan beide kanten zo’n typisch Ethernet dingetje. Althans, ik veronderstel dat het Ethernet is. Dat heb ik dus in m’n switch gedaan en in m’n modem. Maar het lijkt niet te werken. Als ik iets rechtstreeks aan m’n modem hang werkt het direct, als ik het in de switch doe niet. 

Misschien is het kabeltje dat ik nog had kapot maar ik denk niet dat dat het probleem is want als ik het met één van de kabels probeer van m’n andere apparaten lukt het ook niet. Maar de switch is gloednieuw dus ik denk ook niet dat dat het probleem is.

Moet ik ergens bij m’n instellingen van de modem iets veranderen of zo? Of is er nog iets waar ik niet aan denk?

Dank u wel alvast.

 

Titel gewijzigd door Bjarne (mod) | Vorige titel: Switch werkt niet?

 

0 Likes
6 reacties
flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1615
Champagne, lezer van het jaar! Hallo zeg! Wat weet jij niet? Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf!

Ethernet kabels in nieuwe Switch werken niet. Wat nu?

Dat zou "out-of-the-box" moeten werken (met een goede netwerk kabel).

Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2265
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Ethernet kabels in nieuwe Switch werken niet. Wat nu?

brand er een lichtje op de switch?

Heeft de gebruikte kabel een 8 polige RJ45 stekker? Ik hoop dat geen kabel is met een 6polige RJ11 stekker, want je kan die op de switch inpluggen maar de kans is groot dat je dan die aansluiting beschadigt en met die kabel werkt het zeker niet.


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Ex-Netweter
 

Ethernet kabels in nieuwe Switch werken niet. Wat nu?

De TP-Link TL-SF1005D is toch een Fast Ethernet switch? Die haalt maximaal een snelheid van 100 Mbps.

Maar de Telenet CH6643E-modem heeft Gigabit Ethernet-poorten voor snelheden tot 1000 Mbps.

Normaalgezien zouden je apparaten dat moeten werken op 100 Mbps, maar blijkbaar is dat niet het geval.

Ik zou toch aanraden om deze switch te vervangen door een Gigabit switch, bijvoorbeeld de TP-Link TL-SG105.

kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1681
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Ethernet kabels in nieuwe Switch werken niet. Wat nu?

@Sluca Normaal zou de switch direct moeten werken als je deze uit de verpakking haalt. Gebruik je geen telefoonkabel ? 

Dit is met een RJ11 connectie ipv RJ45. (iets breder)

 


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Sluca
Freshman Weetjesweter
Berichten: 13
Verander-je-wachtwoord-dag Dat loopt vlotjes. Leesbeest! Mooi, mooi!

Ethernet kabels in nieuwe Switch werken niet. Wat nu?

Er brandde wel een lichtje maar ik vrees dat je wel eens gelijk zou kunnen hebben en dat het een verkeerd kabeltje is. Mijn vriend brengt dit weekend een kabel mee die wel zeker RJ45 is, hopelijk is het dan opgelost en heb ik niets kapotgemaakt. Dank je wel!

0 Likes
Sluca
Freshman Weetjesweter
Berichten: 13
Verander-je-wachtwoord-dag Dat loopt vlotjes. Leesbeest! Mooi, mooi!

Ethernet kabels in nieuwe Switch werken niet. Wat nu?

Ik denk inderdaad dat het zou kunnen dat ik een verkeerd kabeltje gebruik. Mijn vriend brengt dit weekend een RJ45-kabel mee. Hopelijk werkt het dan. Dank je wel!

0 Likes