Beantwoorden
Domi1963
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 759
Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

Ethernet switch

Beste weters,

Vandaag heb ik mijn bekabeling klaar gelegd dus 1 coax per TV en 1 cat5E kabel per TV. Aan elke TV heb ik een ethernet switch geplaatst. Natuurlijk ben ik vergeten naar de specs te kijken bij aankoop. De TP-Link switchen zijn Fast Ethernet 10/100 Mbps...

is dat genoeg om mijn digicorder + TV + Home Cinema op aan te sluiten??? Ik wil zoveel mogelijk bekabelt aansluiten en dit om mijn WiFi netwerk te ontlasten. Als ik nu in mijn modem kijk van Proximus, zitten er 17 devices op mijn 2.4 GHz en 5.0 GHz band. Ik wil enkel nog mijn mobiele apparaten via WiFi aansluiten en mijn lichten aangezien dit alleen maar werkt via WiFi....

Graag positief nieuws anders moet ik nog andere switchen gaan kopenGefrustreerde smiley

Never trust in Dust
0 Likes
7 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5909
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Ethernet switch

Je binnenhuisinstallatie
 

 

GEBRUIK DE JUISTE...                                WELKE?
netwerkkabels                                                          

type: UTP cat5e

Goede staat: geen knopen of geknikte kabels

Max. 100 meter

switch

Heb je nog een oude switch (10/100 Mbps)?

Vervang je switch dan zeker  door een gigabit-switch (verkrijgbaar in een computerwinkel)

modemWil je snelheden tot 400 Mbps 1 tot aan jouw modem? Dan heb je- behalve de optie Speedboost 400 - ook onze meest recente modem (Wireless modem CH7465LG-TN) nodig.
Contacteer hiervoor onze klantendienst

 

 

Dit heb ik gevonden via de klantendienst van Telenet zelf. Maar normaal gezien zou uw installatie voldoende moeten zijn maar kan het niet met zekerheid zeggen omdat ik niet exact weet wat de snelheid moet zijn voor de decoder. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7786
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Ethernet switch

Normaal gezien zullen deze switches wel voldoen voor je Boxen enzo. Maar ik vrees dat als je er een PC gaat aanhangen je internet snelheid niet hoger zal komen dan 100 Mbps. Vermits de poortjes van de switch maar 100 Mbps zijn. Tenzij je natuurlijk maar Whop of minder hebt dan zal je er niet veel van merken.

Wat je wel zal merken is bijvoorbeeld als je een NAS hebt met muziek of vooral video om te streamen en er zijn er verschillende die aan het streamen zijn dat je beperkingen krijgt.

Waar meestal ook niet ver gesproken wordt is de switch capaciteit.  Een switch is zoals een rotonde. Als je een rotonde hebt waarop 4 wegen toekomen met een capaciteit van 100 voertuigen per minuut moet die rotonde aangepast zijn om 400 voertuigen per minuut te kunnen verwerken.

Bij een 100 Mbps switch zal dit uiteraard lager zijn dan bij een 1Gbps switch. Misschien zal het allemaal nog wel meevallen maar als je vertragingen merkt zal je niet ver moeten zoeken. Je snelheid is altijd maar wat je zwakste schakel kan leveren.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5202
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Ethernet switch

Ik meen mij te herinneren dat wanneer je een digicorder wil aansluiten over powerlines dat deze minimaal 200 Mbps moeten aankunnen. Wanneer je meerdere digicorders hebt en ze allemaal toegankelijk maken voor elkaar zodat je vanop gelijk welke digicorder ook de anderen kunt zien dan is zelfs dat niet voldoende meer.

 

Ik heb een tijdje zelf die configuratie gehad; Drie digicorders, twee bekabeld en de derde over powerlines van 200 Mbps. Allemaal geshared. Het exemplaar met powerlines deed zijn werk goed in de kamer zelf, maar het sharen, dat konden we vergeten .... Niet vooruit te stampen ...


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Domi1963
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 759
Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

Ethernet switch

Mijn switchen zijn van TP-Link model TL-SF1005D met 5 poorten die elk  100 Mbps geven. De totale switch capaciteit is 1 Gbps...

moet ik andere switchen hebben bvb gigabit switchen? Of zullen deze voldoen?

Mijn PC zal rechtstreeks aangesloten zijn op de HGW met een ethernet kabel.

Never trust in Dust
0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7786
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Ethernet switch

@Domi1963De poortjes zijn de beperkende factor. Als je bvb via die switch met je PC  wil verbinden met je HGW en je hebt een Whoppa abonnement zal je via speedtest merken dat je toch maar max. 100 Mbps zult halen ipv 200 Mbps.

Als je veel beeld streamt ken dergelijke switch wel voor vertraging zorgen. Zoals eerder gezegd je netwerk is maar zo snel als het traagste component.

Je zal dit ook merken bvb als je een bestand van de ene PC naar de andere wil kopiëren dat dit trager verloopt via deze switch dan bvb  via PC's rechtstreeks aangesloten op de HGW.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
M_016
Experienced Veelweter
Berichten: 228
De magic number! Even demarreren... Een bus vol! BINGO!

Ethernet switch

Tenzij u ze nog kunt omwisselen, zou ik het eerst toch zo proberen en eerlijk ik verwacht ook niet direct problemen met een dergelijke opstelling ...

Domi1963
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 759
Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

Ethernet switch

Ze staan nu aangesloten mijn switchen en alles werkt perfect, zelfs play More. Mijn iMac werkt ook nog perfect via WiFi, maar ik ga nog een kabel trekken naar deze Mac. Ik heb een speedtest gedaan via WiFi op mijn iMac en kwam toch aan 174Mbps. Op mijn iPhone en iPad, haal ik gemakkelijk 200 Mbps. Als de iMac bekabelt is zal ik ook eens een speedtest doen. Maar alles werkt naar behoren behalve dat mijn Telenet nog niet volledig op punt staat. Ik kan zo bvb mijn wachtwoord van mijn e-mail box (gekregen van Telenet) niet wijzigen, zo kan ik maar 2 keer triiing app configureren, terwijl ik recht heb op 5 triiings. En nog een paar futiliteiten. Maar van alles is een dossier aangemaakt en word maandag, indien mogelijk, allemaal opgelost.

Never trust in Dust
0 Likes