Beantwoorden
Ludo26
Freshman Weetjesweter
Berichten: 15
Say what?! Wereld gedichtendag Complimentendag Nog geen reader's digest? :-)

F@ST3896LG-TN, wanneer beschikbaar voor alle klanten?

Wanneer is de nieuwe modem F@ST3896LG-TN beschikbaar voor alle klanten?

Titel gewijzigd door Suzy (admin) | Vorige titel: Modem F@ST3896LG-TN

0 Likes
65 reacties
DeLLiAnO
Freshman Allesweter
Berichten: 1085
Meer goede raad dan tante Kaat Een mailpaal! Ongelooflijk (maar waar)! Waar zijn die handjes?

F@ST3896LG-TN, wanneer beschikbaar voor alle klanten?

@Ex-Netweter 

Dit is voor de gewone gebruiker, niet voor mensen die zelf heel hun systemen opzetten en investeren.

Wat moet ik als voorbeeld wegsmijten? Ik heb een gratis wifi boosterset van telenet... Je moet niet alles veralgemenen om telenet continue in verkeerd daglicht te willen stellen.

Denk jij dat px HET antwoord is, probleemloos is, perfect is..? Denk jij nu echt omdat jij px bent dat jou wc bezoek minder hard stink dan een telenet klant.. omdat het zogezegd aan jou kant *rooskleuriger* is.

Ipv destructief te doen, en met al jou zogezegde kennis, zou je beter je lotgenoten gaan helpen bij px

 


_______________________

If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.

StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5188
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

F@ST3896LG-TN, wanneer beschikbaar voor alle klanten?


@Ex-Netweter  schreef:

@Sjekke  schreef:

 

Ik heb nog geen antwoord op de vraag of de nieuwe modem in bridge kan gezet worden en of de 2,5gbit aansluiting funtioneert.


Alleen de CV8560E ondersteunt bridging (MAC pass-through). Alle andere Telenet-modems niet.
Je kan de (goed verborgen) informatie over bridging nalezen op https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/wireless-modems-van-telenet/


@Moderator 

Zou het mogelijk zijn om hier eens en voor altijd een eenduidig gefundeerd antwoord op te geven? Er is hier namelijk tegenstrijdige info over in omloop.

Zodus: is het JA of NEEN mogelijk om de F@ST3896LG-TN in echte bridge mode (dus geen MAC passthrough) te zetten?


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
loti
Experienced Veelweter
Berichten: 384
JACKPOT! WOW! Lees je nog iets anders? ;-) Full speed writing!

F@ST3896LG-TN, wanneer beschikbaar voor alle klanten?

de F@ST3896LG-TN in echte bridge mode (dus geen MAC passthrough) te zetten.

 

Leg gewoon voor iedereen het verschil uit tussen de 2 bovenstaande,🙄

0 Likes
Ex-Netweter
 

F@ST3896LG-TN, wanneer beschikbaar voor alle klanten?

Het is toch duidelijk? Ik begrijp niet waarom er verwarring is:

  • Telenet publiceert alle info over de modems op https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/wireless-modems-van-telenet/
  • Uitsluitend bij de CV8560E staat er onder de rubriek "Technisch" een extra (verborgen) rubriek "Bridging".
  • De rubriek "Bridging" lijkt me verborgen aangezien Telenet deze functie en het daarbij horend gebruik van eigen netwerkapparaten wil ontmoedigen.
  • De nieuwe FAST3896LG-TN-modem past in het nieuwe 360° Wifi-aanbod dat het gebruik van eigen routers en access points uitsluit.

 

0 Likes
loti
Experienced Veelweter
Berichten: 384
JACKPOT! WOW! Lees je nog iets anders? ;-) Full speed writing!

F@ST3896LG-TN, wanneer beschikbaar voor alle klanten?

Zo ebt vrije modem keuze en eigen apparaten steeds weg,niet 🙄

0 Likes
flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1605
Champagne, lezer van het jaar! Hallo zeg! Wat weet jij niet? Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf!

F@ST3896LG-TN, wanneer beschikbaar voor alle klanten?


@Sjekke  schreef:

Ik heb nog geen antwoord op de vraag of de nieuwe modem in bridge kan gezet worden en of de 2,5gbit aansluiting funtioneert.


Waarom zou de 2.5gbit pt niet werken? Maar veel ben je er niet mee zolang de abbo's max 1gbps zijn...

Wellicht krijg je op de 2.5gbit poort de volle 1000 mbps (nu max. 940 Gbps) 🙂

 

Wat betreft de bridge:

Volgens de technische specificaties van de fabrikant kan deze in bridge mode.
Bij Ziggo in Nederland is dat trouwens voorzien: in bridge mode heb je internet op LAN4 (de 2.5 Gpbs poort), en wordt de WiFi afgezet.
Maar of Telenet deze mogelijkheid zal activeren in de "TN" versie is natuurlijk de hamvraag ...

Dus het antwoord is: tot op heden kan alleen de E-Router in "bridge" (MAC passthrough) gezet worden.

 

 

 

0 Likes
flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1605
Champagne, lezer van het jaar! Hallo zeg! Wat weet jij niet? Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf!

F@ST3896LG-TN, wanneer beschikbaar voor alle klanten?


@StefaanH  schreef:

 

Zou het mogelijk zijn om hier eens en voor altijd een eenduidig gefundeerd antwoord op te geven? Er is hier namelijk tegenstrijdige info over in omloop.

 

Zodus: is het JA of NEEN mogelijk om de F@ST3896LG-TN in echte bridge mode (dus geen MAC passthrough) te zetten?


Ik denk niet dat er tegenstrijdige info in omloop is. Zie mijn antwoord hierboven.

JA de modem zelf ondersteunt dit.

NEEN zolang Telenet dat niet beschikbaar stelt ..

 

0 Likes
loti
Experienced Veelweter
Berichten: 384
JACKPOT! WOW! Lees je nog iets anders? ;-) Full speed writing!

F@ST3896LG-TN, wanneer beschikbaar voor alle klanten?

 

Wellicht krijg je op de 2.5gbit poort de volle 1000 mbps (nu max. 940 Gbps) 

1Gbps zal niet direct verhogen,mischien over 5 jaar.

Wat maximaal 940Mbps - Klopt niet.

Ik haal toch meer met de CV8560E  

AnyConv.com__ScreenShot20-03-2023.jpg

 

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5188
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

F@ST3896LG-TN, wanneer beschikbaar voor alle klanten?


@loti  schreef:

de F@ST3896LG-TN in echte bridge mode (dus geen MAC passthrough) te zetten.

 

Leg gewoon voor iedereen het verschil uit tussen de 2 bovenstaande,🙄


@loti 

Ik heb een vraag gesteld aan @Moderator 

Ik denk niet dat ik aan hem/haar dat verschil ga moeten uitleggen.

Nadat er een duidelijk antwoord gekomen is kan er desgewenst dieper op de materie ingegaan worden.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5188
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

F@ST3896LG-TN, wanneer beschikbaar voor alle klanten?


@Ex-Netweter  schreef:

Het is toch duidelijk? Ik begrijp niet waarom er verwarring is:

  • ... knip

Als bron A zegt: tuurlijk, dat kan en bron B zegt; no way, dat is niet voorzien, dan is er voor wat mij betreft tegenstrijdige info en dus verwarring.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5198
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

F@ST3896LG-TN, wanneer beschikbaar voor alle klanten?

Wat en waarom sluit het gebruik uit van eigen router of access points? De FAST3896LG-TN, de 360° pods of de combinatie van beiden?

 

0 Likes
Ex-Netweter
 

F@ST3896LG-TN, wanneer beschikbaar voor alle klanten?

Dat moet je aan Telenet vragen, dit is wat Telenet vermeldt:


Opgelet, je kan Telenet 360° Wifi niet combineren met Wifi-boosters, Access Points of Powerlines van Telenet of andere merken.

 

0 Likes
flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1605
Champagne, lezer van het jaar! Hallo zeg! Wat weet jij niet? Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf!

F@ST3896LG-TN, wanneer beschikbaar voor alle klanten?


@janne_man  schreef:

Wat en waarom sluit het gebruik uit van eigen router of access points? De FAST3896LG-TN, de 360° pods of de combinatie van beiden?


In een mesh systeem heb je altijd een mesh master nodig en mesh clients.

De Telenet 360° modem (MV2+) met ingebouwde wifi pod is de mesh master.

De 360° pods zijn de mesh clients.

My 2 cents.

loti
Experienced Veelweter
Berichten: 384
JACKPOT! WOW! Lees je nog iets anders? ;-) Full speed writing!

F@ST3896LG-TN, wanneer beschikbaar voor alle klanten?

Kan mij al iemand een antwoord geven die de F@ST3896LG-TN in bezit hebben incl de WiFipods aangesloten

wat de gemiddelde WiFi snelheid is bij 1Gbps.

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5198
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

F@ST3896LG-TN, wanneer beschikbaar voor alle klanten?

Dat had ik wel begrepen.

De FAST3896LG-TN heeft een aantal LAN aansluitingen. Ik kan me best voorstellen dat men een mesh systeem wenst in een bepaald gedeelte en in een ander gedeelte nog een router. De router is dan verbonden met het mesh systeem (zal altijd verbonden blijven met de FAST3896LG-TN) en heeft zijn eigen LAN, verschillend van de mesh LAN. Uiteraard kan je niet naadloos overgaan van de ene LAN naar de andere.

Als Telenet schrijft dat kan niet, begrijp ik daarom nog niet dat het technisch niet kan. Dat Telenet dat afkeurt begrijp ik, want er zijn consequenties en dan wordt het zeer moeilijk om ondersteuning te geven. Men zit dan onmiddellijk met ondersteuning te geven aan zaken waar Telenet volledig buiten staat.

Als er toch technische redenen zijn, dan kan ik iets bijleren door deze te kennen.