Beantwoorden
EMEE
Freshman Beetjesweter
Pageturner! It's your fourth party! It's your third party! It's your second party!

F3896LG-TN + TP-LINK deco systeem

Hallo,

Ik heb volgende opstelling: F3896LG-TN waarop het TP-LINK deco systeem is aangesloten.

Ondanks dat ik overal wel redelijke downloadsnelheden haal (250 Mbps) - (One-Up abo van 1GB) - zit er toch heel wat vertraging op.

Binnenhalen mails, openen websites (PC, Iphones,...), online gaming op de PS5, duurt langer dan je zou verwachten. Na wat zoeken kwam ik uit op de eventuele dubbele NAT die voor vertraging zou kunnen zorgen. Bridging of MAC passthrough zouden daarvoor een oplossing kunnen zijn. De telenet-wifi staat ook uit om geen extra storing te geven.

Ik heb de telenetmodem in bridge gezet en het MAC adres van de hoofddeco toegevoegd (het adres die de telenetmodem herkende, niet hetgene die op het etiketje van de deco stond, wat licht verschilde). Na herstarten van de modem en daarna herstarten van de deco, blijf ik toch nog met een IP adres zitten in de telenet range (192.168.XX.XX). Je zou daar dacht ik eerder een publiek adres verwachten. 

Wil dat zeggen dat de Bridge functie niet werkt of zie ik het verkeerd?

Alvast bedankt voor jullie advies.

BTW: mochten er nog andere tips zijn om het initiële probleem weg te werken (trage laadtijden), dan zijn die ook welkom. Niets zo gezellig als een puber die om de haverklap berichtjes stuurt dat zijn internet niet goed is 🙂

Gr, Enjo

2 reacties
Master-Magic
Professional Superweter
TAGGING MASTER! Professional organizer! Dat verdient een trofee! Organisatietalent!

@EMEE Er zijn problemen met deze Fast modem en bridging, 

je gaat best voor de vorige modem dat wordt gezien als modem only.

de CV8560E, die kan je normaal krijgen bij de Telenet shop, je kan je bestaande modem omruilen, je zal dan bridge mode kunnen gebruiken zonder problemen en wifi zit er niet op, dus zal je eigen router de wifi voorzien.

Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

Fiber: 8500/2400
DylanVanAssche
Professional Weetjesweter
Warming up? Al 25 duimen! On a roll... Tien op tien!

@Master-Magic Ik heb hier de Fast modem met bridging draaien, geen problemen.

Het duurde wel even voor IPv6 werkte, maar ik krijg snel een publiek IPv4 adres.

@EMEE Ik kreeg pas bridging aan de praat na een factory reset te doen. Maar dat heb ik altijd al gehad met de Geadvanceerde Instellingen van de modems in Mijn Telenet. Heb je dat al eens geprobeerd en dan alles meteen instellen (WiFi uit, bridging aan, etc.)