Beantwoorden
Ruffus
Freshman Beetjesweter
Gelezen en goedgekeurd! En we zijn vertrokken! De kop is eraf! Hi there!

Fiber activatie en abonnement status

Vorige week eindelijk de grote dag waarop fiber werd geïnstalleerd. De kabel van de straat tot binnen in huis, gelijk dezelfde dag nog een technieker die de fiber box kwam installeren. Helemaal goed! 

Maar nu zijn we een week verder en heb ik nog altijd geen fiber internet, ik heb een zwart kastje met een groen lampje. Meer gebeurd er niet! 

Via de chat simple instructies opgevolgd, een power cycle etc. nieuwe afspraak met de technieker. Die wederom een verzoek indiende om het modem te activeren...

Na het weekend wederom support gevraagd, nieuwe technieker over de vloer met een nieuwe fiber box. Zal het dan toch gewoon een defect kastje zijn geweest?

Na dik 1 uur te wachten na het aanvragen van de activatie, verzerde de technieker dat dit aan de hoogste service Piet was gemeld. Alle mogelijke instrumenten werden ingang gezet dit op te lossen. En het zou niet langer dan 1 a 2 uur moeten duren.

We zijn nu 24uur verder en helaas mijn zwarte kastje kan geen verbinding maken met het internet, ik zie nog geen licht aan het einde van de glasvezel... Wie o wie kan dit probleem oplossen?

Het lijkt tevens dat mijn abonnement niet juist is geregistreerd. Wellicht dat daar het probleem zit... Ik zie in de app "oeps er liep iets mis" en "we kunnen je verbinding niet nakijken omdat je geen internet van Telenet hebt".

Ik heb anders al jaren internet van Telenet, betaal netjes de rekeningen en heb via de oude coax nog steeds verbinding? Het lijkt dus sterk dat het administratief niet helemaal klopt! Alvast succes met het onderzoek, ik wacht nog maar even af en zal een kaarsje branden voor goed geluk.

8 reacties
Master-Magic
Professional Superweter
TAGGING MASTER! Professional organizer! Dat verdient een trofee! Organisatietalent!

@Ruffus  Heb je al gekeken via de website op mijntelenet?? 
die app geeft soms fouten aan waar dit op de site dan wel werkt, 

het zou kunnen dat er nog geen actieve fiber in de straat is waar je om bent aangesloten of nog iets anders.

wij kunnen je enkel helpen met info hier, we zijn geen Telenet medewerkers maar gewone klanten als jij, beste contacteer je Telenet zelf daarvoor.

veel succes.

Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

Fiber: 8500/2400
flip1953
Experienced Meesterweter
Jij bent geliefd! De nieuwe Einstein! Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend!

@Ruffus  schreef:

Ik heb anders al jaren internet van Telenet, betaal netjes de rekeningen en heb via de oude coax nog steeds verbinding? Het lijkt dus sterk dat het administratief niet helemaal klopt! Alvast succes met het onderzoek, ik wacht nog maar even af en zal een kaarsje branden voor goed geluk.

Werd jouw oude coax modem dan niet meegenomen?

Het lijkt me inderdaad iets administratief met jouw abonnement. Want eens je fibermodem geristreerd wordt, zou je coaxmodem niet meer mogen werken.

Je kan niet beide gelijktijdig hebben op één abonnement.

flip1953
Experienced Meesterweter
Jij bent geliefd! De nieuwe Einstein! Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend!

@Ruffus  schreef:

... ik heb een zwart kastje met een groen lampje. Meer gebeurt er niet! 

Kan je eens foro sturen van hoe zo'n Telenet fiber installatei eruit ziet?

Welke kastjes heb je? ONTP? (= aansluitbakje waar de glasvezel van buiten op aangesloten is), ONT? (=fiberbox).

luc55
Professional Meesterweter
Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou MVP, Most Valuable Poster! Jij alziend oog. ;-)

Ze hebben toch ook een wit bakje gezet , dat zwart bakje staat toch buiten anders neem eens contact met Wyre die houd zich mee bezig 

Er zal iets verkeerd gelopen zijn wat zegt de aanbieder op je vragen waar je een contract mee hebt Schermafbeelding 2026-02-14 000709.png

Master-Magic
Professional Superweter
TAGGING MASTER! Professional organizer! Dat verdient een trofee! Organisatietalent!

@luc55 De aanbieder is Telenet, dus daar gaat het mis.

Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

Fiber: 8500/2400
Ruffus
Freshman Beetjesweter

1000049632.jpg

Ruffus
Freshman Beetjesweter

Juist ik hoop dat Telenet hier ook meeleest, en dat er zo een oplossing kan worden gevonden...

MatteoMenu
Freshman Meerweter
Opgeruimd staat netjes! WOW, overzichtelijk! Goed bezig! Alles op zijn plek!

Dag @Ruffus 
Ik heb uw bericht gelezen, zelf zou ik niet te veel proberen.

Fiber is ook iets nieuw voor me.

Zelf weet ik daar nog niet zoveel van.

Ik raad het wel eens aan, om de Diagnose tool (via de My Telenet (web)app) te gebruiken.
Wat je wel nog eens kunt doen, als het echt belangerijk is; is eens Telenet te contacteren.

Je kan Telenet het beste contacteren via Telefoon.

Hopelijk heb ik iets kunnen betekenen voor dit probleem!

Met vriendelijke groeten
Matteo Menu