Beantwoorden
Ex-Netweter

Fibernet 200 gaat traag

Hey iedereen,

Ik haal voor de moment maar 95 Mbit met mijn internet 200 abonnement.

Ik heb een cat6 kabel van 20 meter lang rechtstreeks aangesloten tussen telenet modem en pc/laptop.

Laptop en pc hebben beide een gigabit netwerkkaart.

Terwijl ik de download test die zijn er geen andere clients online of zijn er geen programma's aan het downloaden of updates bezig.

Laptop heeft maar een 7.200rpm HDD maar men vaste pc heeft 2x raptor van 10.000rpm in raid 0  (striping) dus wsl wel snel genoeg. Laptop heeft 4GB ram en win 7 en men vaste pc 8GB ram.

Ik heb ook getest op verschillende tijdstippen.

Ik heb ook altijd de speedtest van telenet zelf gebruikt.

Mijn telenet modem is de eurodocsys 3.0 versie

Het enige wat ik kan bedenken is dat ik men connectoren niet 100% goed heb aangesloten. (Al ff geleden dat ik er nog 1 gemaakt had)  of dat er bij Telenet iets fout zit. Hopelijk hi.d ik ergens een kapelmeester die ik kan lenen.

Telenet komt op 16 december langs maar als iemand een idee heeft hoe dit sneller op te lossen dan apprecieer ik dit ten zeerste.

Met vriendelijke groeten, 

Davy

0 Likes
11 reacties
Ex-Netweter

Fibernet 200 gaat traag

*Vind ik ergens een kabeltester
Autocorrect ftw
0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Topic held(in)! Een echt antwoordkanon jij!

Fibernet 200 gaat traag

Probeer ook eens speedtest.net. Resultaten kunnen verschillen naargelang server en bezettingsgraag van de server. Maar het zou toch meer dan 95 Mbps moeten zijn.

Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 PS: 2500 posts. Indrukwekkend!

Fibernet 200 gaat traag

Kijk eens naar de status van uw verbinding, daar kan je zien op welke snelheid de verbinding gemaakt is 100Mb of 1Gb.

Indien de verbinding gemaakt is op 100Mb kijk dan eens naar de instellingen van uw adapter, mogelijk is daar de voorkeur op 100 Mb ingesteld.

Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Ex-Netweter

Fibernet 200 gaat traag

Sorry drukke dag vandaag. Vriendin ziek en moet er morgen om 4:45 uit. Morgen namiddag probeer ik wat jullie me aanraden. Ik houd jullie up to date.

Alvast bedankt voor de reacties.

0 Likes
Ex-Netweter

Fibernet 200 gaat traag

Sorry voor de late update. Drukke dagen tegenwoordig.

In mijn local area connection settings staat idd maar 100Mbps. Ik heb al tussen de settings aan het zoeken geweest maar vind niet direct iets dat gecapped is op 100Mbps. 

Ik ben beetje moe dus ik ga kappen voor vandaag. Morgen andere dag. Als nog iemand tips heeft voel je vrij om deze te posten.   Ik heb nog een paar screenshots als dit mocht helpen.

Dank bij voorbaat

http://www.speedtest.net/my-result/4904642176

speedtest telenet.JPG

ethernet settings 1.JPG

ethernet settings.JPG

0 Likes
Arthur2
Experienced Meesterweter
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

Fibernet 200 gaat traag

Mogelijk is de kabel geen cat6 of hij is beschadigd of de connectors zijn slecht aangesloten.

Kan je ook eens met een andere kabel testen?
   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
Ex-Netweter

Fibernet 200 gaat traag

Heel men huis afgezocht voor nog een cat 5e kabel te vinden en Succes!  Laptop haalt 200Mbit. ZZZZ ik hoop nu dat ik iets verkeerd heb aangesloten.  Morgen nieuwe connectoren halen.

Mijn kabel heeft niks van informatie erop staan. Is er een fysiek verschil te zien tussen een cat 5 en cat 6?

Thx voor de tip

0 Likes
Ex-Netweter

Fibernet 200 gaat traag

Heel men huis afgezocht voor nog een cat 5e kabel te vinden en Succes!  Laptop haalt 200Mbit.  Ik hoop nu dat ik iets verkeerd heb aangesloten.  Morgen nieuwe connectoren halen.

Mijn kabel heeft niks van informatie erop staan. Is er een fysiek verschil te zien tussen een cat 5 en cat 6?

Thx voor de tip

0 Likes
Arthur2
Experienced Meesterweter

Fibernet 200 gaat traag

Graag gedaan 🙂 Cat 6 is over het algemeen dikker en stugger dan cat5e

Je kan kijken of er ergens sporen te zien zijn van een knik in de kabel of dat de connectors niet goed zijn aangesloten.
als de plug doorschijnend is kan je zo allemaal verschillende kleuren kabeltjes zien. Die kabeltjes moeten eigenlijk helemaal tot het einde tegen het plastiek zitten en moet doorboord zijn met dat stukje goudkleurig metaal 🙂 als dat niet is werkt hij 100% zeker niet tegoei 🙂
   Arthur2 | Ere-Krak
0 Likes
Arthur2
Experienced Meesterweter

Fibernet 200 gaat traag

PS. je kan de kabel vergelijken met de werkende kabel dan zie je het beste of er iets mis mee is 🙂
   Arthur2 | Ere-Krak
0 Likes
Ex-Netweter

Fibernet 200 gaat traag

Nieuwe connectoren gaan halen en nogmaals geprobeerd en nu toch al 175 Mbit gehaald. Deze nacht nogmaals testen  en hopelijk nog beetje meer eruit persen.  Thx voor alle reacties.

0 Likes