Beantwoorden
DavidDG
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Netjes! It's your fifth party! It's your fourth party! It's your third party!

Fibernet beschikbaar in mijn buurt?

Sinds kort kunnen we aansluiten op glasvezel. Kunnen we dan toch nog bij Telenet blijven. Ik had gelezen van de Gigaboost. Kan Telenet dit regelen voor ons? Ik ben al weken op zoek naar een provider die ons op het supersnelle fibernet kan aansluiten en ons tevens een TV oplossing kan geven waarbij we toch nog dingen kunnen opnemen. 

 

Titel gewijzigd door: Daan (MOD) | Originele titel: Fibernet 

0 Likes
27 reacties
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5293
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Fibernet beschikbaar in mijn buurt?

@DavidDG dacht dat dit nog voorlopig enkel voor business klanten mogelijk is met een groot bedrijf, 

voor particulieren bestaan er nog niet echt oplossingen via telenet vrees ik of moet er nog niet van weten.

weet wel dat je via orange een internet en tv abbo kan nemen met glasvezel tegen een zeer goedkope prijs voor ook een 1000 snelheid zoals bij telenet.

voor de rest kan je misschien via internet tv kijken met een app zoals bij Tv Vlaanderen of met de app van VTMGo en VRT.NU enz.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5846
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Fibernet beschikbaar in mijn buurt?

@DavidDG  Glasvezel is beschikbaar bij Telenet maar enkel Business klanten op dit moment. Naar de toekomst toe zal Telenet het ook wel hebben maar voor nu niet voor residentiele klanten. 

Orange heeft een pilot lopen met Glasvezel en als je in het pilot gebied woont kan je een aanvraag doen. Dit is niet combineerbaar met tv. Heb zelf namelijk proberen in te schrijven op het project maar onze stad ligt niet in de pilot zone. Proximus is bezig met de uitrol van glasvezel dus de kans is groter dat je daar glasvezel krijgt. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2254
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Fibernet beschikbaar in mijn buurt?

Waarom wil iedereen die giga snelheden? Ik heb 150/15 van telenet en kom zelden boven de 40 GB per maand. Ik mis niets op TV en kan zelfs niet alle opgenomen films  bekijken op mijn 2 digicorders ( 1 gehuurd behoord in abo , en 1 2de hands gekocht).

Meer dan 200 Mbps brengt enkel iets als je heel veel online film wil kijken met meer dan 10 personen.

Voor business aansluitingen met eigen webserver is het totaal iets anders, daar kies ik voor een fiber aansluiting en gelijke up- en download.

 

Als iets te traag binnenkomt dan ligt dit meestal niet aan uw lokale internetverbinding maar een het internet zelf of of de server waarmee ge een verbinding maakt.


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5846
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Fibernet beschikbaar in mijn buurt?

@Janneke_Dust  het is niet van te moeten maar waarom ik het deed was omdat ik een gratis aansluiting zou krijgen die ga ik binnenkort ook krijgen van Proximus met glasvezel. Dat ik klant wordt of niet is nog iets anders want heb de kleine letters gelezen en de voorwaarden. En er is geen verplichting krijg dat gratis ter waarde van € ...... 

Dan zal ik maar niet zeggen wat mijn verbruik is @Janneke_Dust  zit daar heel ruim boven. Met twee streamen en downloaden. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5293
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Fibernet beschikbaar in mijn buurt?

@patrick37 bij proximus zijn de snelheden nog niet zoals een glasvezel standaard bij de meeste kan geven, is nog beperkt bij proximus.

zou dan liever bij orange gaan, voor de prijs dat ze vragen momenteel heb je zeer snelle snelheden dat je bij proximus zelf niet krijgt voor een iets duurdere abbo.

ik zou het wel weten als je snelheid belangrijk vindt en de prijs ook deftig is (denk wel dat dit voorlopig is tot er meer klanten aangesloten kunnen worden deze prijs).


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5846
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Fibernet beschikbaar in mijn buurt?

@Master-Magic  ik zou wel eerder Orange dan laten aansluiten als het kon en mogelijk is dan Proximus. En het is meestal zo hé nu is het een lage prijs maar als je meer klanten kan aansluiten en je project wordt groter en beter dan zal de prijs ook mooier en beter worden. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5293
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Fibernet beschikbaar in mijn buurt?

@Janneke_Dust die snelheden kunnen wel handig zijn als je veel upload moet doen, bv voor site's up te Loaden of foto's moet uploaden naar een cloud, of andere dingen dat groot zijn in bestand en moet geüpload worden naar een cloud of andere dingen.

ik heb bv elke week een groot bestand dat ik moet uploaden en merk met een hogere upload dat het sneller is opgeladen aan de andere kant en ik het sneller kan toepassen.

ik zou dus heel blij zijn als ik glasvezel kan aansluiten hier en ervan gebruik maken voor m'n toestand elke week.

standaard gezinnen zullen daar misschien geen nood aan hebben en komen misschien toe met de standaard snelheden maar bepaalde gezinnen zijn groot en gebruiken het internet op dezelfde moment en dan is een hogere snelheid soms handig.

zeker nu met de corona periode en veel thuis lessen volgers is dat handig.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2254
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Fibernet beschikbaar in mijn buurt?

@patrick37 

Als je ervoor kiest om veel te streamen in dat uw keuze  maar dan is het ook normaal dat je daarvoor betaalt. Maar met 150 of 200 Mbps is ook voldoende om met 2 te streamen en dan nog iets te downloaden.


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Cru
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 469
WOW! De magic number! Even demarreren... Een bus vol!

Fibernet beschikbaar in mijn buurt?

@patrick37 

zijn toch al meerdere residentiele sites hoor 🙂 

binnenkort uitrol voor heel leuven als vb

 

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5846
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Fibernet beschikbaar in mijn buurt?

@Janneke_Dust  daar ben ik me van bewust dat je er voor betaald. Betaal nu ook voor de extra boost en heb er geen probleem mee. En weet ook dat je met 200 of 300 MBPS ruim toe kan komen om met twee te streamen en dergelijke. 

 

@Cru  wel interessant om te weten dat die uitrol er is voor residentiele klanten. Dan wil dus zeggen dat Telenet ook van start gaat met de glasvezel voor residentiele klanten en dat je daar dan ook op aangesloten gaat kunnen worden. Heb je ook een idee waar je dat zou kunnen zien die informatie ? 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5293
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Fibernet beschikbaar in mijn buurt?

@Cru vindt de aansluit mogelijkheden via fluvius bv of orange dan zeer beperkt, 

in gent bv enkel in de studentenbuurt, andere wijken nog niet aansluitbaar, 

proximus daarentegen is wel op meer plaatsen aansluitbaar voor glasvezel, 

in m'n straat ligt het ook al maar nog geen enkele meld beschikbaar.

de vraag is dus hoe up to date zijn die site's met de werkelijke info van glasvezel in de straten liggend en optie aanvragen.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Cru
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 469
WOW! De magic number! Even demarreren... Een bus vol!

Fibernet beschikbaar in mijn buurt?


@Master-Magic  schreef:

@Cru vindt de aansluit mogelijkheden via fluvius bv of orange dan zeer beperkt, 

in gent bv enkel in de studentenbuurt, andere wijken nog niet aansluitbaar, 

proximus daarentegen is wel op meer plaatsen aansluitbaar voor glasvezel, 

in m'n straat ligt het ook al maar nog geen enkele meld beschikbaar.

de vraag is dus hoe up to date zijn die site's met de werkelijke info van glasvezel in de straten liggend en optie aanvragen.


Proximus heeft onze straat ool al voorzien, heb geen interesse

 

alles werkt hier al jaren stabiel (geen onderbrekingen, geen blocking, speedtest via wifi 270-280 mbit max op een 300 abo)

> wel alles zelf gelegd en vernieuwd van tap tot binnen

 

telenet is al een tijdje bezig maar is vooral testen en opvolgen en beetje bij beetje

 

voorbeeld in Roeselare: komt een verkaveling van 1000 woningen, hier wordt ook fiber to the home voorzien (ligt er al)

0 Likes
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2254
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Fibernet beschikbaar in mijn buurt?

Voor dit materie is er geen zwart/wit oplossing. Iedere oplossing heeft zijn voor en nadelen en het ideaal bestaat waarschijnlijk niet voor privé personen. Business kan het ideaal betrachten met dubbele opslag, back-up op verschillende fysieke plaatsen, enz.

Maar ik kies voor mijn eigen back-ups (2 full back-up van mijn data) en niet in de Cloud.

Als ge een eigen website hebt dan veronderstel ik dat je er toch voor gekozen hebt om een partiele update kan doen en niet telkens de volledige site moet vernieuwen.

 

 

 


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5293
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Fibernet beschikbaar in mijn buurt?

@Janneke_Dust voor m'n site's heb ik op m'n server ook een dagelijkse opslag van backup, maar voor foto's bv is dit wel handig snellere upload, voor het andere dat ik wekelijks doe is dat ook handig omdat het dan sneller kan gebruikt worden.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes